میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 273
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 3654
:: بازدید ماه : 11762
:: بازدید سال : 37347
:: بازدید کلی : 640831
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 28 تير 1391

كليپ تصويري «آغازي بر يك پايان» كه بر اساس روايت دکتر حسن عباسي از وقايع 18 تير 78 توسط گروه صوت و تصوير «خبرگزاري دانشجو» توليد شده، هم اكنون آماده مشاهده و دريافت است.

لینک دانلود

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: آغازی بر یک پایان , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 1872
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 28 تير 1391

پادشاه عربستان که خود را خادم حرمین شریفین می‌نامد چندین بار آیات قرآن کریم را اشتباه خوانده به گونه ای که برخی کاربران سایت‌های اجتماعی نوشته‌اند عبدالله بهتر است به جای خواندن قرآن، به رقاصی بپردازد.

به گزارش فارس، "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان که خود را خادم حرمین شریفین [مکه و مدینه] می‌نامد در چندین سخنرانی، زمانی که در سخنان خود از آیات قرآن استفاده می‌کرد، اشتباه‌های متعددی داشته است.
 
اشتباه‌های متعدد عبدالله در خواندن آیات قرآن کریم بازتاب‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته و یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشت که عبدالله بن عبدالعزیز بهتر است به جای خواندن قرآن به رقاصی بپردازد.
 
در فیلم نخست سخنرانی وی زمانی که وی همچنان ولیعهد عربستان بوده و در بخشی از سخنرانی خود [ثانیه 55] سعی کرد آیه 13 سوره حجرات [یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوباً و قبائل لتعارفوا] را بخواند و در حالی که آن را از روی نوشته می خواند اما چندین اشتباه در خواندن آن داشت.
 
 
 
 
قرآن خواندن عبدالله در زمان ولیعهدی از سوی دیگر در فیلم دیگری که از قرآن خواندن ملک عبدالله در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، وی بار دیگر در خواندن آیه‌ای از قرآن مرتکب اشتباه‌های متعددی شد.
 
وی در این سخنرانی که آن را در نشست سران عرب در کویت ایراد می‌کرد و "بن علی" دیکتاتور سرنگون شده تونس و "حسنی مبارک" دیکتاتور سرنگون شده مصر نیز در این فیلم دیده می‌شوند در بخشی از سخنان خود [ثانیه 40] اقدام به خواندن آیه 46 سوره انفال [ و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم] می کند که آن را اشتباه و اینگونه می‌خواند" و لا تنازعو و لا تفشلو و تذهب ریحکم" که معنای عبارتی را که عبدالله به عنوان آیه قرآن خواند با عبارت صحیح قرآنی آن اختلاف فاحشی دارد.
 

 

 
قرآن خواندن عبدالله پادشاه عربستان
ملک عبدالله بن عبدالعزیز ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزند «عبدالعزیز آل سعود» بنیانگذار عربستان جدید است. وی به تاریخ اول آگوست ١٩24 میلادی برابر با 10 مرداد 1٣0٣ خورشیدی در شهر ریاض متولد شد. ملک عبدالله از سال ١٩٧5 معاون دوم نخست وزیر بوده‌است پستی که در عربستان به ولیعهد بعدی تعلق می‌گیرد. از سال ١٩٨٢ میلادی ولیعهد عربستان شد. البته وی از سال ١٩٩5 و پس از بیماری و زمین‌گیر شدن ملک فهد عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست گرفت. وی همچنین ریاست هیأت وزیران و فرماندهی گارد ملی عربستان سعودی را نیز عهده دار می‌باشد.
 
وی پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز، و از تاریخ اول اگوست 2005 همچنان پادشاه عربستان است
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: قرآن خوانی پادشاه عربستان , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2657
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 27 تير 1391
وقتی دشمن فشار می آورد یعنی این حکومت حق است و چون حق است، مردم موظف به حمایت اند

 

 در بررسی نظری چگونگی رابطه حکومت و مردم در نظام اسلامی، نکاتی وجود دارد که گاه به دلیل مسائل دیگر تحت الشعاع قرار می گیرد. این مسائل (نظیر مواردی چون گرانی و مشکلات معیشتی مردم) گرچه بسیار بسیار حیاتی و مهم هستند ولی باید در بحث ها، ضریب خاص خودش را برای آن لحاظ کرد و از نادیده گرفتن مسائل مهم دیگر به این دلیل، پرهیز کرد. این مطلبی است که در اندیشه سیاسی حضرت امام و رهبر فرزانه انقلاب هم بدان تأکید شده است. حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه، تحلیلی خواندنی و کلیدی دارند:

«یک وقت در جریانی، امام بزرگوار (رضوان الله تعالی علیه) می فرمود که وقتی دشمن از انسان تعریف کند و دشمنی نکند، انسان در خودش شک می کند. وقتی بدگویی می کند و فشار می آورد، انسان خوشحال می شود و اطمینان پیدا می کند که راه درست است. اینکه دشمن فشار می آورد و الان هم با کمال شدت فشار می آورد، به خاطر درستی راه است. این حکومت –که راهش درست است و برای مصلحت مردم و در خدمت آنهاست- حکومت حق است. ملاک حق و باطل در اینجا معلوم می شود. لذا امام در تمام مدت دهساله [رهبری شان] اصرار داشتند که مردم باید از دولت و مسئولان دولتی و قوه ی مجریه و قوه قضائیه حمایت کنند. این به معنای آن نبود که قوه قضائیه یا قوه مجریه یا مسئولان دولتیِ آن روز هیچ خطا ویا اشتباهی نداشتند. خیر، هیچ انسانی خالی از خطا نیست. این به معنای آن بود که وقتی خط و راه درست است و حکومت در جهت صحیح حرکت می کند، دشمن فشار می آورد و بنابراین، آحاد مردم به حمایت و پشتیبانی از کسانی که این کاروان عظیم را پیش می برند و هدایت و پشتیبانی می کنند، موظفند.» [1]
 
 
پی نوشتها:
1-بخشی از بیانات در دیدار با جمعی از مسئولان و کارمندان نهادها و سازمان های خدماتی و حمایت کننده از مستضعفان و محرومان، 12 مهر 1368.
 
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: امام خمینی , رهبرانقلاب , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 3101
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
نویسنده : گمنام
یک شنبه 25 تير 1391
........آقاي نصرا...! مي خواهم يک سوال متفاوت بپرسم. يادتان هست سيد حسن چه وقت ازدواج کرد؟ آيا خودش همسرش را انتخاب کرد يا شما براي او همسر برگزيديد؟

 
۱۹ ساله بود که ازدواج کرد. حتي فرزندان او هم زود ازدواج کردند. يادم هست سيدحسن به معناي مصطلح امروز اهل شهوت و زن دوست نبود اما به دليل اين که از خانواده خود دوربود و عالم ديني بود و به برخي از کارهاي شخصي خود نمي توانست رسيدگي کند همسر برگزيد. همسرش را خودش انتخاب کرده بود. وقتي ۱۹ سالش بود به خواستگاري دختري رفتيم که هم اکنون همسرش است نام او فاطمه است و ما او را به «ام هادي» مي شناسيم. خانمش از اهالي بلبعک است.

 
سيدحسن چند فرزند دارد؟

 
غير از آن سه پسر يک دختر هم دارد که ازدواج کرده است. اما او هم با او زندگي مي کند. غير از هادي که شهيد شده. جواد ازدواج کرده است و ۴ فرزند دارد.دخترش (زينت) هم ۴ پسر دارد.. پسر کوچک سيدحسن ۱۱ سال دارد اسمش محمد مهدي است. جواد، محمدمهدي و علي پسران سيد هستند و البته هادي که شهيد شده است.

 
با خانواده سيد هم ارتباط داريد؟ اصلا خود سيد حسن در اين شرايط سخت امنيتي چطور با خانواده اش ارتباط مي گيرد؟

 
سيدحسن همواره با خانواده خود زندگي مي کند و من هم تماس تلفني با او دارم و البته او کمتر تلفني صحبت مي کند و من هر کاري داشته باشم با فرزندان و يا به خانم او مي گويم و او منتقل مي کند. مهم اين است که او در صحت و سلامت باشد و به وظايف خودش عمل کند. او خانه اي مستقل و مستقر ندارد اما با اين حال حتي در بسياري از مراسم شرکت مي کند.

 
او دائماً در حال تردد است حتي گاهي داخل خودرو زندگي مي کند و دائماً در حال تردد است. البته خانواده اش هم غالباً با او هستند اما آن ها هم گاهي تا مدت ها او را نمي بينند. فرزندش جواد ديشب اينجا بود و گفت که ۱۷ روز است پدرم را نديده ام. البته سه پسرش همراه او هستند. حتي من که پدر او هستم او را يک سال است که نديده ام.

 
بدون شک انقلاب اسلامي ايران و پيروزي آن به رهبري امام خميني (ره) تاثيرات زيادي در منطقه شما داشته است. دراين باره نظر شما که يکي از شجاع ترين رهبران حزب ا... لبنان فرزندتان است و خود شما هم در فعاليت هاي اجتماعي حزب ا... مسئوليت داريد چيست؟

 
ابتدا اين را بگويم که خدا را شکر مي کنم که در دوران امام خميني(ره) زندگي مي کنيم مردي که عشق همه مردم خوب دنياست. من اين جملات را به بسياري از کساني که به ديدار من مي آيند مي گويم که زندگي در عصر امام خميني (ره) توفيق مي خواهد و پيروي از جانشين ايشان هم نعمت است. نعمت تمام نشدني سعادت آخرت. من ميهماناني از مصر داشتم که آن ها به من گفتند پس از انقلاب اسلامي حدود ۵ ميليون نفر از مصري ها شيعه شدند. من در ديدار با اين مصري ها موضوعي را گفتم.

 
تا حالا به ايران هم آمده ايد حتماً.خاطره اي داريد از اين سفرها؟

 
من با محبت امام رضا به ايران مي آيم. من از مسير زميني به ايران زياد آمده ام. من زياد سختي کشيده ام در باغ کار کرده ام، بنايي کرده ام، خار بيابان کنده ام تا زمين کشاورزي ايجاد کنم. اين طور نيست که فقط با روساي جمهور ديدار کنم.

 
در مرز ترکيه و ايران به مدت چند روز زير يک پل مخروبه زندگي کردم تا شرايط مناسب شد به ايران بيايم و همه اين ها به عشق اهل بيت بوده است. ۳۰ سال پيش از آن که به بيروت بيايم، در روي زمين زراعي کار کردم و آبياري کردم ما از طبقه پولداران نيستم ما از طبقه فقرا هستيم. بارها سيدحسن پيش من آمده و خود براي خانواده اش و من و مادرش سيب زميني پخته است، تعارف که نداريم.

 
نگران سيدحسن نيستيد؟

 
خدا بااوست بنابراين ترسي نداريم. خدا حافظ است و او مهربان ترين مهربانان است. شما وقتي خود را تسليم خدا کنيد و در مسير خدا حرکت کنيد خداوند کفيل و حامي شما خواهد بود. ما جنگ ها و هجرت ها و آوارگي ها را پشت سر گذاشتيم و نترسيديم و خود را تسليم خداوند کرديم.......
 
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: سیدحسن نصرالله , پدر , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2566
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : گمنام
یک شنبه 25 تير 1391

هویت زن مسلمان را به او برگردانید

اگر شما بانوى نخبه‌ى اسلامى تلاش كنيد كه هويت اسلامی را به زن مسلمان برگردانيد، بزرگترين خدمت را به امت اسلامى و به بيدارى اسلامى و به عزت و كرامت اسلامى كرديد.

نقش زن از دیدگاه اسلام را برجسته كنید

امروز يكى از مهمترين مسئوليتهاتان اين است كه نقش زن را از ديدگاه اسلام برجسته و روشن كنيد. تربيت انسانى زن بزرگترين خدمت به جوامع انسانى و اسلامى است؛ اين حركت بايد راه بيفتد و راه افتاده است و شما در اين حركت، بدون ترديد پيروز خواهيد شد.

حضورتان را در صفوف مقدم انقلاب تقویت كنید

اگر زنها در صفوف مقدم حضور خودشان را تقويت كنند و ادامه بدهند، پيروزى‌ها يكى پس از ديگرى نصيب آنها خواهد شد. در اين هيچ ترديدى نيست.

متوجه توطئه آمریكا و صهیونیسم باشید

توجه كنيد كه غرب و در رأس آنها آمريكا و صهيونيسم با همه‌ى وجود به ميدان آمده‌اند و بيشتر به ميدان خواهند آمد تا بتوانند اين حركت را مهار كنند و بر اين امواج سوار بشوند؛ ملتها بايد بيدار باشند.

حضور همراه با ایمان و انگیزه خود را حفظ كنید

جوانان و مردان و زنان و نخبگان دنياى اسلام و بخصوص كشورهائى كه انقلاب كردند بايد بدانند كه اگر در صحنه بايستند و مقاومت كنند، پيروزى آنها بر همه ساز و برگ استكبار قطعى است. همه ابزارهاى اقتدار قدرتهاى استكبارى در مقابل حضور مردم، در مقابل ايمان ملتها ناكارآمد است.

به چند روز گفتگو اكتفا نكنید

به نشستن دور يكديگر و چند روز گفتگو كردن اكتفا نكنيد و اين ديدار را مقدمه‌ى يك حركت بزرگ و ماندگار قرار بدهيد. اين حركت بانوان مسلمان، اين آشنائى با يكديگر از سرتاسر دنياى اسلام را مغتنم بشمريد و اين را يك پايه‌اى قرار بدهيد براى يك حركت عظيم در ميان امت اسلامى كه ان‌شاءاللَّه به پيروزى‌هاى بزرگترى منتهى خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: رهبرانقلاب , توصیه به زنان مسلمان , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2652
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : گمنام
شنبه 24 تير 1391
امام جمعه موقت تهران، تحريم را از الطاف خفيه خداوند دانست كه ملت ايران را هر روز استوارتر و آسيب‌ناپذيرتر مي‌كند.
 
به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌كه تحريم‌ها براي ما يك فرصت و شانس خوب است، گفت: افرادي سست عنصر هستند، وقتي كمي فشار مي‌آيد مي‌گويند، ارتباط برقرار كنيد، درحالي كه اگر قرار بود چنين شود، چرا انقلاب كرديم. چون ما آگاهانه به اين راه قدم نهاديم ، اين تهديدها را به نفع خود مي‌دانيم كه دشمنان را به چالش مي‌كشد و در حالي كه براي ما چاه مي‌كنند، خودشان هلاك مي‌شوند چون آن‌ها مولا ندارند.
 
امام جمعه موقت تهران با بيان اين‌كه مردم مراقب جنگ رواني دشمن باشند، چون ما از فقر نمي‌ترسيم، بلكه از خوف فقر مي‌ترسيم، گفت: دو چيز را پيامبر(ص) به عنوان خطر اساسي مطرح كردند؛ اول رياست طلبي و دوم خوف فقر.
 
وي افزود: فقر واقعيت ندارد و ما سرمايه‌هاي كلان در مملكت داريم، جوانان مبتكر داريم و ملت ما شريف و نجيب هستند، پس ما پشتوانه ايمان و دست توسل داريم و اعتقاد داريم اين مملكت امام زمان و صاحب دارد و ما در كشتي نجات اهل بيت مي‌توانيم با طوفان‌ها در بيفتيم و از هيچ طوفاني نمي‌هراسيم.
 
وي با اشاره به در پيش رو بودن ماه مبارك رمضان، اظهار كرد: مراقب باشيم كه غافلگير نشويم، چون عظيم العظما ما را دعوت كرده است و دعوت خدا يعني اين كه ما بزرگ و برجسته شده‌ايم كه ذات احديت منبع هستي مشتري ما شده و ما را دعوت كرده است.
 
وي با اشاره به دهه تكريم از مساجد تصريح كرد: بدانيد مسجد خانه دوست است، پس هر وقت دلتان هواي خدا كرد، به خانه‌اش سري بزنيد و خانه دوستان را آباد كنيد، همچنين جوانان بدانند كه آبادي مساجد به حضور آن‌ها و مسجد محل شكوفايي و بيمه شدن جوانان است، پس با خانه دوستان بيگانه نباشيد و دلتان آنجا باشد و حضورتان مايه جلالش.
 
امام جمعه موقت تهران همچنين به برگزاري اجلاس زنان و بيداري اسلامي اشاره كرد و گفت:‌اين اجلاس جزو نقاط عطفي بود كه شايان تقدير و تكريم است و هزاران بانوي فرهيخته از جاي جاي جهان در ام القراي قيام‌ها و نهضت‌هاي اسلامي، ايران مقدس و مجاهد حاضر شدند كه حضور آن‌ها معاني و پيام‌هاي بسيار دارد.
 
صديقي با اشاره به ديدار زنان شركت كننده در اجلاس با رهبر معظم انقلاب اسلامي به بيان نكاتي از سخنان مقام معظم رهبري پرداخت و توضيح داد: مقام معظم رهبري به فرصت ديدارها اشاره كرد؛ چرا كه امروز روزي است كه مومنان بايد هم را پيدا كنند و بي خبري از هم شكننده است.
 
وي با بيان اين‌كه ‌كساني كه راه، هدف، دين، امامت، مسلك و دشمن مشترك دارند؛ بايد هم را پيدا كنند، اظهار كرد: امروز روز يگانگي اتحاد، خوديابي و دوستيابي است.
 
امام جمعه موقت تهران همچنين به توصيه مقام معظم رهبري مبني بر بازگشت زن به هويت اسلامي اشاره كرد وگفت: بيش از صد سال است كه دشمنان دين با همه امكانات سعي مي‌كنند، زنان اسلامي را با هويت خود بيگانه كنند و صدمات بسياري به بشريت بزنند.
 
صديقي با اشاره به اين كه در ديدگاه غربي نه زن ارزش دارد و نه بشريت، خاطرنشان كرد: غربي‌ها براي رسيدن به اهداف خود جنايت‌ها مي‌كنند و از جنايت‌كاران حمايت مي‌كنند و حقوق بشر و سازمان‌هاي بين المللي وسيله فريبكاري كاري آن‌ها است.
 
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌كه در غرب به كرامت زن‌ها بيشتر از مردها آسيب زده مي‌شود، تصريح كرد: در غرب زن به صورت جنس مطرح مي‌شود و بازيچه هوس بازي‌ها قرار مي گيرد، اما از ديد اسلام زن انسان، خليفه خدا و نماينده حق تعالي است و در ايران اسلامي كه احياگر دين است حضور زنان درعرصه‌هاي علمي، اخلاقي، اجتماعي و سياسي با حفظ كرامت زن بودنش وجود دارد كه مقام معظم رهبري بر آن بسيار تاكيد داشتند.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: شرم‌آور است زن، زن نباشد و مرد، مرد نباشد و رسوايي ها كه غرب ايجاد كرده است، مايه شرم است كه كرامت انساني زن را لگدمال مي‌كند و اسم آن را آزادي مي‌گذارد. در حالي كه در ديدگاه اسلام زن مي‌توان در دامنش، معراجي بسازد و مي‌تواند دانشمند و مدير باشد و حضور پر رنگ داشته باشد.
 
بقیه در ادامه مطلب....
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: حجت الاسلام صدیقی , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2262
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : گمنام
شنبه 24 تير 1391

عده ای در زمان امام هم دائم می گفتند بردند، غارت کردند!/ امام در سخت ترین شرایط واقعی هم امیدوارانه برخورد می کرد

هر بار که دشمن، برای دشمنی از خارج حربه ای بیرون آورده است متأسفانه عده ای هم در داخل با دمیدن روح ناامیدی در ملت و با بزرگنمایی تهدیدات دشمن، آن حربه را تیز کرده اند. گرچه طبق سیره امام و رهبر انقلاب، نباید از مشکلات داخلی و نقاط ضعف غفلت یا تغافل کرد، ولی در عین حال لازم است همه برای رفع این مشکلات دست به اقدام زده، در عین اینکه به آینده پیروزمندانه امید خود را حفظ کنند. رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در همین زمینه، نکات جالبی را فرموده اند:

«قرآن با آن حكمت، پيامبر با آن گذشت، خداى متعال به پيامبر مى‌گويد: «لئن لم ينته المنافقون والّذين فى قلوبهم مرض والمرجفون فى‌المدينة لنغرينّك بهم». يعنى كسانى كه از زير مى‌خواهند ضربه بزنند، مى‌خواهند انفجار ايجاد كنند، مى‌خواهند مردم را بترسانند، مى‌خواهند دل مردم را خالى كنند، مى‌خواهند اميدها را از دلها بگيرند، اگر اينها بس نكنند، «لنغرينّك بهم»؛ ما - يعنى خداى متعال - تو - يعنى پيامبر - را به جان اينها مى‌اندازيم. ببينيد لحن قرآن، چه‌طور لحن خشن و غليظى مى‌شود.
 
البته عده‌يى متأسفانه اين كار را در سطح جامعه مى‌كنند؛ مرتب توى دلها را خالى كردن: آقا تمام شد، آقا بردند، آقا دشمن چنين شد، آقا ارزشها فلان شد!
 
در دوران رياست جمهورى و زمان حضور امام - آن هم حضور قدرتمندانه‌ى ايشان - خيلى از اوقات خلاصه‌ى ملاقاتهايى كه با من مى‌شد، مى‌نوشتم. الان كه نگاه مى‌كنم، مى‌بينم خيلى از حرفهايى كه حالا بعضيها مى‌زنند كه آقا چنين شد، چنان شد، آن‌وقت مى‌آمدند به ما مى‌گفتند كه چنين شد، چنان شد!
 
اصلاً عده‌يى هستند كه خوششان مى‌آيد بگويند آقا بردند، غارت كردند، چنين كردند، دشمن پيروز شد، دشمن مسلط شد! دشمن غلط مى‌كند كه پيروز بشود. پيروزى دشمن به اين است كه دلهاى مؤمنين را از جا بكند. پيروزى دشمن به اين است كه بهترين جوانان اين مملكت، در ناصيه‌ى اين كشتى، نور رستگارى نبينند.
 
در سخت‌ترين اوقاتى كه در جنگ به ما ضربه وارد مى‌شد، امام با آن دل بزرگ و با آن ناصيه‌ى منور الهى اميد مى‌داد. در ماجرايى ضربه‌ى سختى خورديم. خدمت امام آمدند و گفتند كه ما شكست خورده‌ايم. فرمود: شكست نبود؛ عدم‌الفتح بود. عدم‌الفتح، يعنى پيروز نشديم.
 
شما ببينيد يك حادثه را دوگونه مى‌شود معنا كرد. هزار نفر از ما كشته شدند، پنج هزار نفر كشته شدند، اما دوگونه مى‌شود اين را تفسير كرد: تفسير شكست، تفسير عدم‌الفتح. معناى فرمايش امام اين بود كه طورى نشده است؛ مى‌خواستيد پيروز بشويد، اما هنوز نشده‌ايد. هميشه اين‌طور به ما اميد مى‌داد، اين‌طور جامعه و كشور را حركت مى‌داد؛ حالا عده‌يى همه‌ى همّ و غمشان اين است كه درست بعكس عمل كنند!»
 
 
بخشی از بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه، 27 شهریور 1370
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: رهبرانقلاب , گرانی , مسئولین , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2463
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : گمنام
جمعه 23 تير 1391


رهبر انقلاب از نعمات الهی هستند

به گزارش رسا، در آستانه ماه مبارک رمضان همایش بزرگ «طلایه داران هدایت» به منظور تبیین راهبردهای کلی تبلیغ و با دو محوریت نقش زیارت در ارتقای فرهنگی اجتماعی و تولید ملی حمایت ازکار و سرمایه ایرانی روز گذشته با حضور بیش از 400 تن از مبلغان خراسان رضوی در تالار همایش های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.
 
حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در این مراسم، تبلیغ را یک ماهیت ذات الاضافه و چهار جانبه دانست و گفت: جوانب تبلیغ عبارتند از مبلغ، کسی که مبلغ از طرف او آمده است، محتوای تبلیغ و مخاطب تبلیغ.
 
وی در ادامه با اشاره به آیه شریفه تبلیغ اظهار داشت: به فرموده قران کریم، هر فردی شایستگی تبلیغ ندارد و از مهم‌ترین ویژگی های یک مبلغ، ترس از خدا و عدم ترس از غیرخدا و سخن گفتن به حق است. البته این معنای گفتن هر سخنی نیست به گونه ای که برای خود گرفتاری ایجاد کند اما اگر وظیفه شرعی تشخیص داد حتما باید حقیقت را بگوید و کتمان نکند و بداند که بالای سر او حسابگری دقیق است که حساب عمل او را دارد.
 
این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: از آنجا که مبلغان جانشینان انبیا و اولیای خدا هستند، می توان گفت که از جانب خدا به سوی مردم و انسان های مکلف اعزام می شوند.
 
محتوای تبلیغ باید مستند به کتاب خدا و سیره معصومین باشد
 
حضرت آیت الله سبحانی افزود: محتوای تبلیغ نیز در عبارت «رسالات الله» به خوبی تبیین شده است که باید پیام های الهی و همه به خدا مستند باشد، کمال اعتماد بر کتاب و سنت باشد اگر هم از دیگران سخن می گوید به عنوان استشهاد بگوید نه اعتبار.
 
 
وی تأکید کرد: منبر، جایگاه انبیا و اولیاست؛ مبلغ باید ابتدا احراز مصداق و موضوع کند که آیا مسأله ای که می خواهد بگوید جزو رسالات الله هست یا خیر، با شک و تردید مطلبی را بیان نکند، مطلعه نکرده تفسیر نکند. آیت الله فلسفی بیش از 50 سال در تهران منبر رفت اما منبرش هرگز کهنه نشد ومشتری داشت، چرا؟ برای اینکه ایشان برای هر منبر 8 ساعت مطالعه می کرد.
 
این مرجع تقلید در خصوص شیوه های تبلیغ، ابراز داشت: مبلغ ابتدا باید در مخاطب آمادگی ایجاد کند وگرنه سخنش اثرگذار نخواهد بود.
 
حضرت آیت الله سبحانی همچنین بر لزوم مخاطب شناسی در تبلیغ تأکید کرد و گفت: باید دنبال کسانی رفت که شخصیت آن ها شکل نگرفته و هنوز در مسیر تکامل هستند.
 
 
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می فرمایند «آن کس که زمان شناس باشد مورد هجوم شبهات قرار نمی گیرد»، افزود: این به دلیل داشتن آمادگی در چنین افرادی است، این‌که ما گاهی عقب می مانیم به دلیل عارف نبودن به زمان است. امام رضا(ع) نیز می فرمایند «در درجه اول انسان باید خود را هدایت کند و کاری که از دستش می آید همان را انجام دهد.». مبلغان هم باید عارف به زمان باشند و بدانند تقاضا چیست و عرضه و تقاضا را رعایت کنند، بدانند در برابر تبلیغات زهرآگین دشمن چه پادزهری ارائه دهند که اثرگذار باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: البته آگاهی از افکار مختلف در مدارس و دانشگاه ها به معنای تصدیق این افکار نیست، بلکه منظور این است که از این طریق بتوانیم به گونه ای سخن بگوییم که ایجاد تنش نشود.
 
آقای قرائتی به دو اقیانوس قرآن و روایات متصل است و به زبان مردم تبلیغ می‌کند
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ، قرآن و سنت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را تنها منابع متقن تبلیغ دانست و گفت: گاهی عده ای می گویند چطور آقای قرائتی سی سال است منبر می رود ولی هنوزهم مشتری دارد؟ برخی دلیل این امر را لهجه شیرین ایشان می دانند در حالی که علت این است که ایشان به دو اقیانوس قرآن و روایات متصل است و در کنار این دو، منطق مردم را می داند و به زبان آنان تبلیغ می کند.
 
وی ادامه داد: جامعه امروز یک جامعه بسته مثل صد سال قبل نیست، اکنون تمام عالم یک دهکده است و هر اندیشه ای تولید شود به سرعت منتشر می شود، در چنین جهانی باید با در سطح فهم و درک مردم سخن گفت.
وی در پایان در پاسخ به سوالی نسبت به نحوه تبلیغ در مناطق تلفیقی، اظهار داشت: در این مناطق باید روی مثبتات تکیه کنیم.

رهبر انقلاب از نعمات الهی هستند
 
حضرت آیت الله سبحانی در ارتباط با چگونگی توجه به نامگذاری سال در تبلیغ، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از نعمات الهی است که علم، دیانت، تقوا و سیاست را جمع کرده است و باید قدردان حضور ایشان باشیم. اما در مورد تحقق شعار سال باید گفت تا زمانی که دروازه کشور باز است و واردات بی کیفیت چینی وارد می شود این پیام محقق شدنی نیست، باید دروازه ها را به روی کالاهای غیرلازم بست .
 
قوه مجریه باید حساسیت بیشتری نسبت به بدحجابی داشته باشد
 
وی در خصوص نحوه برخورد مبلغان با مساله بدحجابی، تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه آن ها که باید حساسیت نشان دهند این کار را نمی کنند. می توان بالای منبر اهمیت عفاف زن و مضرات بی حجابی و اینکه حجاب مقدمه عفاف بوده و عفت بدون حجاب ممکن نیست را تبیین کرد. اما این تنها بیان است، و تاثیر بیشتر با قوه مجریه است تا در این خصوص برنامه سازماندهی نداشته باشد تبلیغ کم اثر خواهد بود.
 
بدحجابی نوعی دهن کجی به نظام اسلامی است
 
وی یادآور شد: بنده بارها گفته ام حجاب شعار نظام است و بدحجابی شعاری علیه آن محسوب می شود. بدحجابی مانند گناهان دیگر نیست، نوعی دهن کجی به نظام است.
 
این مرجع تقلید ادامه داد: اینکه در برخی فروشگاه های غرب و گاهی شرق از زیبایی زن به عنوان کالا برای جلب مشتری بهره می گیرند، تنزل دادن مقام زن است.
 
حضرت آیت الله سبحانی در خصوص مسائل بانکی نیز اظهار داشت: زمانی که بانک سرمایه شما را تحویل می گیرد می گوید با سرمایه شما مضاربه می کنیم وسود قطعی معین می کنند اما ما از واقع خبر نداریم که چه می کنند . اگر چنین باشد اشکال ندارد. بنابراین به مخاطب بگویید از رییس بانک سوال کند اگر فرد متدینی بود کافی است تا سخن بانک حمل بر صحت شود.
 
وی در مورد تحریم ها تصریح کرد: این تحریم ها، قیمت استقلال ما است و باید هزینه آن را بپردازیم و به جان بخریم. پیامبر اکرم(ص) هم سه سال در سخت ترین شرایط در شعب ابیطالب تحریم شد و صبر کرد تا گشایشی حاصل شد.
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، تحریم ها را دلیل عدم پایبندی غرب به انسانیت ، انصاف، قانون و حقوق بشر دانست و گفت: این همه تحریم بر کشوری که می خواهد مستقل باشد حاکی از این است که انان به هیچ یک از اصول انسانی پایبند نیستند، اینکه تاکنون جهانیان را فریب داده اند و از سازمان ملل و حقوق بشر دم زده اند همه ابزاری است تا ملت ها را ضعیف و مستعمره خود کنند.
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , فـــــــــرهنـگی , ,
:: برچسب‌ها: آیت الله سبحانی , رایه الهدی , رهبرانقلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 2679
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 21 تير 1391

 فقاهت هاشمی رفسنجانی محل تأمل است

آیت الله حسینی زابلی هر چند در 20سالگي و در شهر مقدس قم به کسوت روحانیت در آمد و ملبس شد اما دوران شکوفایی علمی او در نجف و در خدمت اساتیدی همچون حضرت امام (رضوان الله علیه)، آیت الله خویی (رحمه الله علیه)، آیت الله سیستانی و ... رقم خورد. آیت الله حسینی زابلی که خود به برکت عنایت اهل بیت علیهم السلام دارای سیر و سلوک و صفای باطن ویژه است همچنین از محضر اساتیدی همچون مرحوم آیت الله بهاءالدینی، مرحوم آیت الله شیخ حسنعلی نجابت و مرحوم آیت الله حسین فاطمی نیز استفاده کرده است. ایشان سال‌ها نیز نمایندگی آیت الله آقا تهرانی (صاحب ذریعه) را در نقاط مختلف ایران بر عهده داشته‌اند.

آیت‌الله زابلی در واكنش به سخنان اخير هاشمي رفسنجاني درباره ضرورت تشكيل «شوراي فقهي» براي مديريت مسائل كلان نظام درگفت و گو با تأکید کرد: «‌بي ترديد سخنان هاشمي رفسنجانی در راستاي تخفيف و تزلزل جايگاه ولي فقيه است.» ایشان همچنین تصریح نمودند: «باید با کمال احترام به ساحت مرجعیت عزیز عرض کنم امتيازاتي را كه ولي فقيه حاضر دارند هیچ کدام از مراجع بزرگوار فعلی ندارند.»

هاشمي صلاحيت اظهارنظر در اين خصوص را ندارد

آیت الله زابلی افزود: از آنجا که اصل فقاهت آقای هاشمی محل تأمل است، وی صلاحیت اظهارنظر در این باره را ندارد. چه کسی می تواند در تخصص فقیه جامعی مثل حضرت امام (ره) درهمه ابواب فقه تردید کند؟! امام علاوه بر فقه و اصول، در فلسفه وعرفان نیز متخصص بود؛ علاوه بر آن، در سایر علوم اسلامی مثل تفسیر قرآن، تاریخ اسلام و... نیز تبحر خاصی داشتند.

این در حالی بود که البته بخشی از عمر شریفشان ازسال 41 تا 68 صرف مبارزه بی امان با رِِِژیم طاغوت، تدبیر امورکشور، مبارزه با شیطان بزرگ و فرماندهی جنگ تحمیلی شد.

كسي نمي‌تواند منكر جامعيت رهبر معظم انقلاب شود

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه با نام بردن برخي از امتيازات و فضائل رهبر معظم انقلاب براي زعامت امت اسلامي اظهار داشت:‌ سيادت رهبری، فقاهت رهبری، ‌شجاعت ايشان،‌علم ايشان و ... را هيچ كس ندارد و نمی‌تواند منکر آن شود. من تفاسير چهل سال پیش ايشان در مسجد كرامت مشهد را دارم. در آن سن و سال، ايشان جلسات پربار، پرفيض و پر شور تفسير قرآن را برگزار مي كردند. شرح صدر‌آقا بي‌نظير است. براي مثال ايشان مي‌داند فلاني آدم نامناسبي است اما تحمل مي‌كند و مسئوليت هم به او مي‌دهد. در واقع ایشان هم مصلحت كشور را در نظر مي‌گيرد و هم مصلحت خود آن شخص را مد نظر دارد. آيت‌الله زابلي افزود:‌ اشراف به مسائل اقتصادي و بين‌المللي، سابقه فعالیت سیاسی پيش و پس از انقلاب، تقوا، اشراف به مسائل نظامي و حضور مستقيم در جبهه‌هاي جنگ عليه كفار از ايشان يك شخصيت بي نظير براي انقلاب ساخته است.‌ ولايت مداري ايشان را نیز در آن خطبه معروف روز 29خرداد سال 88 به وضوح می‌توان درک کرد. آنجا که فرمودند: «ای سيد ما! ای مولای ما! من جان ناقابلی دارم، جسم ناقصی دارم، اندك آبرويی هم دارم كه اين را هم خود شما به ما داديد؛ همه‌ اينها را من كف دست گرفتم، در راه اين انقلاب و در راه اسلام فدا خواهم كرد؛ اينها هم نثار شما باشد.»

وجود رهبري، ادعاهاي هاشمي را نقض مي‌كند

شاگرد محضر حضرت امام (رضوان الله) در ادامه می‌گوید: اين جامعيت را هيچ كس ندارد و مشخص است كه جامعيت فقهي‌ای كه آقاي هاشمي مدعی است نمي توان در يك شخص يافت در رهبر معظم انقلاب به طور اكمل وجود دارد. در اجتهاد و عدالت‏ رهبري عزيز «دامت‏ برکاته» ترديدي نمي‌توان كرد. ايشان يقيناً فقیهی والا مقام و مجتهدی عالی مقام هستند که بر علوم مؤثر در استنباط، تسلطی بسیار بالا دارند.

به گزارش ایران، ایشان علاوه بر لغت، ادبیات، اصول، حدیث و تفسیر، حتی در رجال و درایه که در استحکام فتوا نقشی بسزا دارد، استاد و عالم هستند. آيت الله زابلي افزود: ‌ایشان از تیزهوشی و فراست توأم با بردباری نیز بهره مندند. ضمن آنکه از قدرت مدیریت بالایی برخوردار هستند. رهبری همچنین با تعبد و دارای فکر بسیار روشنی هستند و از دوراندیشی و تشخیص مصالح دراز مدت امت اسلامی نیز بهره مي‌برند. از حزم و احتیاط همراه با شهامت برخوردارند. داراي ذوق و گرایش‌های هنری اصیل هستند. اعتماد به نفس در كنار توکل بر خدای متعال و تلاش و جدیت و نظم و برنامه‏ از امتيازات دیگر ايشان است و كمتر مجتهدي از چنين جامعيتي برخوردار است. اين ذخيره الهي را بايد ارج نهاد و شاكر بود.

شوراي فقهي راه‌حل تقويت فقه نيست

ايشان در ادامه بر اين نكته تأكيد كرد كه اگر استقلال و موفقيت كشور را مي‌خواهيم بايد همگی «يد واحد» باشيم و پشت رهبری را خالي نكنيم. در این شرایط طرح مسائلی نظیر شوراي فقهي براي مديريت مسائل كلان كشور چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟ اگر ما مي‌خواهيم فقاهت را در حوزه‌هاي علميه تقويت كنيم راهش تشكيل شوراي فقهي و تقليد تخصصي و یا چیزی شبیه به این‌ها نیست. فقاهت باید در حوزه‌های علمیه تقویت شود و تشکیل شورایی به این نام راه‌حل تقویت فقه نیست.

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: رایه الهدی , آیت الله زابلی ,
:: بازدید از این مطلب : 2341
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : گمنام
دو شنبه 19 تير 1391
نقش انجمن دانشگاه تهران، تاج زاده و فائزه هاشمي در آشوبهای ۱۸ تیر/ وقتي وزارت كشور خاتمي به بسيج مجوز راهپيمايي نداد

 

امير حسين ثابتی: 13 سال پس از كودتاي نافرجام 18 تير، همچنان بسياري از ابعاد اين حادثه تلخ در هاله اي از ابهام به سر مي برد و این در حالیست که بسیاری معتقدند ریشه حوادث 88 به راحتی در ماجرای سال 78 قابل جستجو و پیگیری است. در اين ميان جريان ضد انقلاب با انواع پروپاگانداي تبليغاتي سعي در فرار به جلو و بهره برداري از اين اتفاق عليه جمهوري اسلامي را دارد.

در اين زمينه، به سراغ سيد نظام الدين موسوي از دانشجويان انقلابي و فعال دهه 70 رفتيم تا روايت وي از زمينه هاي شكل گيري 18 تير و حوادث بعد از آن را بشنويم.

وي در اين برهه مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه تهران بوده و اكنون نیز مدیر عامل خبرگزاری فارس است و به‌واسطه حضور در بسیاری از وقایع حساس و مهم آن سال‌ها، خاطرات جذاب و ناگفته‌ای از دوران دانشجویی‌اش دارد.

گفتني است متن حاضر برگرفته از گفتگوي تفصيلي رجانيوز با موسوي در آذرماه سال 90 است كه در سالروز اين واقعه، رجانيوز بخشهايي از آن را منتشر مي سازد:

بعد از دوم خرداد فضای دانشگاه تهران چگونه بود؟

خيلي فضاي فعاليت براي دانشجويان انقلابي مهيا نبود، يعني جريان انقلابي در دانشگاه عملاً سركوب شده بودند. در این برهه من نیز بيشتر وقت خودم را در بسيج دانشگاه گذاشتم كه تازه شكل گرفته بود و به عنوان مسئول سياسي بسيج دانشگاه تهران فعال بودم.

سال 77 اصلاح طلبان حملاتي را به برخي نهادهاي نظام از جمله سپاه و بسيج را شروع كردند. اولين تجمعي كه بسيج داشت تحت عنوان "دفاع از امنيت ملي" شكل گرفت كه جلوي مسجد دانشگاه بود. از آن به بعد، تجمعات بسیج دانشجویی اصلی ترین وزنه نیروهای انقلابی برای فعالیت ها و تجمعات دفتر تحکیم وحدت شد که سال به سال از آرمان ها بیشتر فاصله می گرفت و تبدیل به اپوزیسیون می شد. حسن اين كار اين بود كه جماعتي از خود دانشجوها در برابر جريان انحرافي دفتر تحکیم ايستادند.

در تمام دانشكده‌ها، بسيج دانشجویی فعال شد چون تا قبل از آن بسيجي‌ها را به عنوان افراد منفعل مي‌شناختند ولي بعد ديدند كه نه، بسيجي‌ها اهل گفت‌وگو و مناظره هستند. يعني يك انرژي جدید آزاد شده بود. و جالب بود که در سال‌هايي مثل 78-77 تجمعات ما با آنها برابري مي‌كرد.

اما در بدنه اساتيد اين جنب و جوش نبود و يك سكوتي مشاهده مي‌شد كه شايد به دليل محافظه‌كاري و يا فشار دانشگاه بود. چون ما جوان‌ها در برابر فشارها مقاومت مي‌كرديم ولي اساتيد اين گونه نبودند. ما آن زمان تحت فشار بوديم. مثلاً در دانشكده، اساتيد نمره كم مي‌كردند يا نمي‌دادند و امثال اين. اما در كلاس‌ها فشار رواني عليه ما زياد بود، يعني مدام كنايه و تعريض بود كه اينها انصار حزب‌الله هستند و دانشجو نيستند، خشونت طلب هستند، حتي يادم هست در كتابخانه كوي عليه من شعار نوشته بودند كه فلانی خشونت طلب است! چنين فضايي بود اما بچه‌ها محكم در صحنه بودند و هر چه فضاي ضدارزشي و مخالفت با نظام توسط جريان مقابل پررنگ‌تر مي‌شد بچه‌هاي بيشتر به حقانيت خود پي مي‌بردند.

از مقطع 18 تیر و وقایع آن برهه هم بگویید.

ابتداي سال 78 طرح اصلاح قانون مطبوعات پيش آمد و روزنامه سلام مطرح كرد كه اين طرح پيشنهاد سعيد امامي بوده است. با شكايت وزارت اطلاعات دولت آقای خاتمی روزنامه سلام تعطيل شد. بعد از تعطيلي سلام، فضاسازی ها علیه این اقدام شروع شد. مثلاً یکی از روزنامه های‌شان صريحاً نوشت كه روزنامه سلام قلعه فتح نشدني جناح چپ بود كه با تعطيلي آن بدنه اجتماعي جريان چپ و اتحاديه دانشجويان دفتر تحكيم وحدت وارد صحنه خواهد شد.

کدام روزنامه؟

توس یا جامعه. يا مثلا روزنامه صبح امروز نوشت با اين اتفاقي كه به وقوع پيوست (تعطيلي سلام) سياست‌ورزي به پايان رسيده است. در همین فضا پنجشنبه شب، 17 تير در كوي دانشگاه تجمع برگزار شد. و قبل آن نیز يك تراكتي در كوي پخش شده بود مبني بر اينكه ما در اعتراض به تعطيلي روزنامه سلام تجمع مي‌كنيم. شخصي هم كه اين برگه‌ها را پخش كرد، آقای شفيعي نام داشت كه آن زمان اصلاً دانشجو نبود، بلكه كارمند جهاد كوي دانشگاه بود و جالب است همين فرد بعداً شد دبير كميسيون ماده 10 احزاب در وزارت كشور آقای خاتمی! يعني آقاي تاج‌زاده به او مسئوليت داد و هيچ برخوردي هم با او نشد.

تجمع از جلوي ساختمان 22 شروع شد. از طرفی چون ايام امتحانات بود، خيلي اقبالي به اينها نشد. يادم هست آن‌قدر از كم بودن جمعيت عصباني شدند كه شروع كردند به شعار دانشجوي بي‌غيرت، حمايت حمايت. نهايتاً حدود 150 نفر كه شدند و ديدند در كوي نمي‌توانند كاري كنند، بيرون رفتند. ما هم رفتيم ببينيم چه خبر است. اسم تجمع به نام انجمن نبود ولي فعالين آن، عناصر انجمن تهران و دفتر تحكيم بودند.

در خیابان نیز تا خيابان كارگر و سر چهار راه جلال رفته و دوباره برگشتند. نيروي انتظامي آمد و آنها را به سمت كوي هدايت كردند. روال هم هميشه همين بود كه وقتي تجمعي مي‌شد، مسئولين كوي با كلانتري محل تماس مي‌گرفتند. حدود ساعت 11:30، 12 شب بود. نيروي انتظامي تقاضا كرد برويد داخل كه عده‌اي رفتند و عده‌اي حدود 30-20 نفر بيرون ايستاده بودند و خيابان را بسته بودند كه عناصر انجمن اسلامي هم در بين اينها بودند.

اصرارهاي نيروي انتظامي نتيجه نداد تا اينكه چند سرباز نيروي انتظامي آمدند و خواستند به زور اين افراد را به داخل كوي هدايت كنند، چون خيابان را بسته بودند و يك حالت غيرعادي پيش آمده بود. و از همین جا بود كه فضا متشنج شد چون يكي از سربازها را گرفتند، كتك زدند كه ما و يكسري از بچه‌ها او را از دست آنها رها كرديم ولي كلاهش را ندادند و با حالت تمسخر به هوا پرت مي‌كردند. بعد از آن هم شروع كردند به سنگ پرت كردن به سوی نیروی انتظامی. اولين شيشه‌اي هم كه شكسته شد، ساعت بزرگ و شيشه‌اي سر در كوي بود. آن زمان آقاي كوهي مسئول كوي دانشگاه بود كه رفت با نيروي انتظامي صحبت كرد و دعوايي بين اينها اتفاق افتاد. اینطوری فضا باز هم متشنج‌تر شد. البته من معتقدم كه آنجا نيروي انتظامي مي‌توانست مدبرانه‌تر عمل كند يعني اگر آن زمان نيروي انتظامي مي‌رفت، شايد آن اتفاقات نمي‌افتاد اما بالاخره آنها مقصر اصلی بودند که به نیروی انتظامی حمله کردند. در آن شرایط ما حتي با يكسري از بچه‌ها رفتيم پيش فرمانده آنها و گفتيم كه اگر شما برويد اينها هم مي‌روند که به ما گفت نه و برخورد بدي هم با ما كرد. ما گفتيم بچه‌هاي بسيج هستيم ولی او با لحن تندی گفت اگر اصرار کنید، بازداشت می شوید!

لذا تنش ها هم ادامه یافت و بعد هم آقاي داود سليماني عضو حزب مشارکت كه معاون دانشجويي آن زمان دانشگاه بود، آمد و متاسفانه حضورش هم بيشتر تحريك‌كننده بود، چون مثلا به جای اینکه فضا را آرام کند، خطاب به دانشجویان می گفت اينها ما را كه نشسته‌ايم كتك مي‌زنند، واي به حال شما كه ايستاده‌ايد!

يعني ظاهر قصه اين بود كه مي‌خواهند قضيه را جمع كنند ولي باطن آن تحريك‌كننده بود. یا مثلاً يادم هست كه گفتند تجمع تمام است و برویم ولي‌ یکی از اعضای انجمن ساعت يك، يك و نيم نصف شب بلندگو آورد و قطعنامه‌اي را تحت عنوان قطعنامه پاياني تجمع خواند. بعدها ما مي‌گفتيم شما (انجمني‌ها) كه مي‌گوييد تجمع مال ما نيست پس چرا قطعنامه پاياني خوانديد؟ چون قطعنامه را باني تجمع مي‌خواند اما پاسخی نداشتند که بیان کنند چون رسما تجمع به نام آنها نبود، اما در عمل خودشان سازماندهی می کردند.

 

یا مثلا يكي از حرف‌هايي كه آن شب به دروغ مطرح شد این بود که انصار حزب‌الله آمده است، در حالي كه واقعاً آن موقع شب انصار حزب‌الله در كار نبود بلکه نیروهای اطلاعات نيروي انتظامي و... آمده بودند. هر چه زمان می گذشت سنگ‌پراني‌ها بيشتر شد و بعد يك عده آمدند وسط خيابان آتش روشن كردند. اين ديگر طبيعي نبود و بتدريج افرادي مي‌آمدند كه احساس مي‌شد حضورشان با هماهنگي و برنامه است. چون ما قبلاً هم تجريه تجمعات صنفي و سياسي را داشتيم و حتي در تجمعات سياسي دوم خردادي‌ها تا آن زمان نه شعار تند مي‌دادند و نه آتش روشن مي‌كردند. اما در اين تجمع احساس مي‌كرديم كه دارد از حالت عادي خارج مي‌شود و مي‌ديديم كه افرادي مي‌روند چوب و جعبه مي‌آوردند و آتش روشن مي‌كنند.

شعارها تندتر شد و جمعيت هم به حدود 400-300 نفر رسيد و به تذكرات نيروي انتظامي كه با بلندگو بيان مي‌شد، توجهي نمي‌شد. اين درگيري و كش و قوس‌ها تا سحر ادامه پيدا كرد و عده‌اي از مردم هم بيرون آمده بودند که ببینند چه خبر است. نزدیک سحر دیگر فضا بحراني و جنگي شده بود. اينجا بود كه نيروي انتظامي اعلام كرد اگر داخل كوي نرويد، ما با شما برخورد مي‌كنيم كه آمدند و برخورد كردند. تعدادي از دانشجویان و حتی افراد غیر دانشجو هم كه فرار كردند، داخل خوابگاه‌ها رفتند. مثلاً عده‌اي به خوابگاه‌ 15 و 14 رفتند و نیروی انتظامی هم پشت سرشان رفت به داخل خوابگاه. اين وسط اتفاقي كه افتاد و خوب نبود اين بود كه بي‌گناه و با گناه كتك خوردند و چه بسا آنهايي كه بي‌گناه بودند، بيشتر كتك خوردند. چون آنهايي كه در تجمع بودند و نقش اصلی آشوب ها را برعهده داشتند فرار كرده بودند ولي آنهايي كه مانده بودند تماشا مي‌كردند فكر چنين برخوردي را نمي‌كردند.

حتی جالب اينجا بود، خيلي از كساني كه آن شب كتك خوردند، بچه بسيجي‌ها و رزمنده‌ها بودند، چون ساختمان 15 و 14 عموماً بچه‌هاي ايثارگر بودند. آنهایی هم که چه مقصر و چه غیر مقصر از دست نیروی انتظامی فرار می کردند هم مي‌رفتند داخل اتاق اينها كه بعداً ما اينها را تحت عنوان "آسيب‌ديدگان اصلي كوي دانشگاه" به مراجعه قانونی مختلف معرفی کردیم تا حق تضییع شده شان را اعاده کنند.

با توجه به روایات نقل شده، گویا چند نفر از سربازان نیروی انتظامی توسط اوباش در کوی به گروگان گرفته می شوند. این صحت دارد؟

بله، سه نفر از سربازهاي آنها داخل ماندند و عده‌اي اينها را گرفته بودند و بار دوم براي پيدا كردن اينها، نيروي انتظامي به داخل کوی آمد و چون احساس كردند سه نفر گروگان دست داخل دارند اعمال‌شان تندتر شد. حالا شما اين را هم تصور کنید که عده ای از همان فرصت طلبان در داخل محوطه کوی، ميزها و يخچال‌ها و وسايل را آورده بودند و آتش مي‌زدند. افرادي كه اصلاً خیلی‌های‌شان دانشجو نبودند. مثلاً يك نفر از افرادي را كه در مسائل كوي از محورهاي اصلي خشونت‌ها و آتش‌زدن‌ها بود، مي‌شناسم كه دانشجوي اخراجي دانشكده علوم قضايي بود.

شما در نظر بگيريد كوي جايي است كه هميشه 10% الی 20% ساكنانش مهمان و غير دانشجو هستند اما جالب اينجاست دفتر مهمانان كه اسامي هر شب در آن ثبت مي‌شد، آن شب گم شده بود! یا مثلاً آقاي عزت ابراهيم‌نژاد كه به عنوان تنها كشته كوي از او ياد مي‌شود اصلاً در 18 تير كشته نشد، بلكه شب بعد از آن يعني 19 تير كشته مي‌شود. آن هم با سلاح كمري و در جريان درگيري‌ها و تازه ايشان اصلاً دانشجو نبوده، سرباز بوده كه بعضي مواقع مي‌آمده كوي پيش دوستانش و جالب است روز شنبه كه روزنامه همشهري عكس آشوب‌ها را منتشر مي‌كند، عكس ايشان جزو كساني است كه دارد سنگ پرت مي‌كند! و این عکس هنوز هم در آرشیو روزنامه همشهری موجود است. یا مثلاً احمد باطبي که عکس او همان موقع با یک پیراهن خونی به طور گسترده منتشر شد و الان هم مثلا به عنوان نماد کودتای 18 محسوب می شود، اصلاً دانشجوي دانشگاه تهران نبوده است و یا منوچهر محمدي كه اسمش مطرح شد، دانشجوي اخراجي رشته اقتصاد بود كه به دليل مشروط شدن اخراج شده بود.

در عوض خیلی از کسانی که نيروي انتظامي كه دفعه دوم داخل كوي آنها را بدون دلیل بازداشت كرد، بچه بسيجي‌ها بودند. مثلاً قائم مقام بسيج دانشكده تربيت بدني جزو كتك خورده‌ها بود كه می گفت از زير ميز، مرا بيرون كشيدند و با اينكه گفتم بسيجي هستم، كتكم زدند و يا مسئول بسيج دانشكده الهيات جزو بازداشتي‌ها بود.

روز 18 تیر چه اتفاقی افتاد؟

در صبح روز جمعه 18 تير، دوباره عده‌اي شروع به جمع شدن كردند. يك عده ساكنين كوي بودند كه آمدند جلوي مسجد تجمع كردند، در مقابل هم يك دسته از جريان‌هاي دفتر تحكيم و عناصر ضدانقلاب به تدريج شروع به تجمع كردند. جالب آنکه خیلی‌های‌شان اصلا دانشجوی دانشگاه تهران نبودند. به تدریج که شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب مثل عبدالله نوري، اكبر گنجي، مصطفی معين، سيدهادي خامنه‌اي، مصطفی تاج‌زاده، فائزه هاشمي و... آمدند، فضا ملتهب‌تر مي‌شد چرا که در اين فاصله، جريانهاي ضدانقلاب هم آمدند و احساس كردند مي‌توانند از فضا سوءاستفاده كنند.

تاج‌زاده هم در آن چند روز به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور دائما سوار ترك موتور بين وزارت كشور و كوي در حال رفت و آمد بود. واقعا يكي از سخت‌ترين روزهاي زندگی من همان صبح 18 تير بود. فضا ملتهب بود و بايد بچه‌ها را توجيه مي‌كرديم. يادم هست بچه‌ها مي‌گفتند سيد چرا؟ و دائما از من می خواستند تا علل همه وقایع را برای‌شان توضیح دهم. ما يك ستادي با دیگر بچه های بسیج تشكيل داديم تا حداقل بچه‌هاي خودمان را توجيه کنیم و واقعا هم کار سختی بود، چون هم باید فضا و مسئله را تبيين می کردیم و هم اينكه منصفانه قضاوت كرده باشیم. بعد از جلسه، اولين اقدام‌مان اين بود كه به بچه‌ها گفتيم شما كوي دانشگاه و مسجد كوي و حضور بين دانشجويان را رها نكنيد، ولو به قيمت اينكه كتك بخوريد. دوم اينكه ما باید مطالبه‌گر باشيم نه آنها.

از بعد از ظهر آن روز بود که تحكيمی ها مي‌خواستند سوار موج شوند. يكي از ايرادهاي جدي كه به اينها وارد بود، اين بود كه به دروغ اسامي كشته‌شدگان را منتشر كردند. اينها قرار بود شنبه جلوي سردر دانشگاه تجمعي داشته باشند و تراكتي كه پخش كردند عنوانش بود: «بِأيّ ذَنبٍ قُتِلَت؟» در حالي كه آن موقع كسي كشته نشده بود. شوراي صنفي دانشكده حقوق و علوم سیاسی نیز 13 نفر را به عنوان كشته شده های کوی دانشگاه مطرح كرد كه همان شب راديو اسرائيل اين خبر را بازتاب داد. از قضاي روزگار برخي از اين اسامي كه به عنوان كشته‌شدگان مطرح شده بودند، بچه‌هاي بسيج دانشجویی بودند. بعد ما زنگ زديم و پيگيري كرديم ديديم كه اصلاً ايشان تهران نيستند. همه آن 13 نفر را پيگيري كرديم و ديديم همه‌اش دروغ است و سریع هم صدا و سیما را در جریان گذاشتیم و صدا و سیما هم اعلام کرد كه اسامی 13 کشته حادثه کوی دانشگاه دروغ است.

به هر حال، از بعد از ظهر 18 تير، جريان‌هاي ضدانقلاب آمدند و تيپ‌هاي عجيب و غريبي مثل پيرمردهاي كراواتي را مي‌ديدي كه مشخص بود، دانشجو نيستند. اتفاق جالب اين بود كه آقاي موسوي لاري وزير كشور آمد و تلويزيون هم نشان داد كه شيشه ماشينش را شكستند و عمامه را هم از سرش برداشتند. اين نشان مي‌داد اين جرياني كه وارد ماجرا شده، جرياني است كه ديگر چپ و راست نمي‌شناسد.

روز یکشنبه 20 تیرماه بود که انجمن اسلامي دانشگاه اعلام كرده بود كه ما جلوي سر در دانشگاه تجمع داريم. تجمع شروع شد و جمعيت حدود سه هزار نفر دانشجو و غير دانشجو جلوي سر در دانشگاه و خيابان جلوي آن آمده بودند. آنجا اولين شعاري كه بچه‌هاي تحكيم شروع كردند اين بود كه "فرمانده كل قوا، پاسخگو پاسخگو". ببينيد خط را به كجا ‌بردند؟ یادم هست این شعار را برای اولین بار یکی از اعضای شورای مرکزی آن زمان تحکیم شروع کرد. ما رفتيم و با برخي‌شان صحبت كرديم كه اين قضيه چه ربطي به فرمانده كل قوا دارد؟ نيروي انتظامي زير نظر وزارت كشور است. با اين شعار، زمينه را براي ساختارشكني فراهم كردند و همانجا هم بيانيه دادند و چند شرط تعيين كردند كه اولا اجساد کشته شدگان کوی دانشگاه تحويل داده شود تا ما تشييع کنیم و فرمانده نيروي انتظامي وقت، آقاي لطفيان عزل شود و نهایتا هم نیروی انتظامی باید رسما عذرخواهی کند.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: 18تیر78 , اغتشاشات تهران , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2160
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : گمنام
دو شنبه 19 تير 1391

 

آيت‌الله صافي گلپايگاني از مراجع تقليد به‌تازگي در ديدار با يكي از شخصيت‌هاي نزديك به مجمع روحانيون مبارز بر حمايت از رهبر معظم انقلاب و پرهيز از تفرقه و حركت بر خلاف جهت‌گيري انقلاب و نظام تصريح كرده‌اند.

به گزارش رجانيوز، آيت‌الله صافي در اين ديدار با تأكيد بر ضرورت حمايت از منويات رهبري خاطر نشان كرده‌اند كه "...شما با تمام وجود از منويات آيت‌الله خامنه‌اي حمايت و پشتيباني كنيد، چرا كه پشتيباني شما مؤثر و تقويت رهبري است. مبادا خداي ناكرده افرادي شما را گول بزنند، چرا كه مردم با تمام وجود از نظام و راه مرحوم امام و خون شهدا پاسداري مي‌كنند و كسي نبايد بر خلاف جهت نظام و انقلاب حركت كند كه شكست مي‌خورد."

اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود يادآوري كرده است كه "دشمن از تفرقه ما خوشحال مي‌شود و جشن مي‌گيرد و منتظر چنين روزي است."

ايشان افزوده‌اند: "امروز پرچم نظام و قدرت نظام در برابر چشم دنيا و همه دشمنان اسلام به‌دست آيت‌الله خامنه‌اي است و تقويت ايشان، تقويت همه مسلمانان است."

آيت‌الله صافي همچنين تصريح كردند كه "امروز دنيا چشم به قدرت و صلابت رهبري ايران دوخته، بنابراين ما بايد اين صلابت را قدر بدانيم و كمك كنيم."

نكته قابل توجه اينكه، فرد ديدار كننده با آيت‌الله صافي گلپايگاني و مجمع روحانيون مبارز، توصيه‌هاي معنادار اين مرجع تقليد را كه خطاب به طيف سياسي اين افراد بوده است، تا كنون منتشر نكرده‌اند.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: آيت‌الله صافي گلپايگاني , رایه الهدی , مجمع‌روحانيون ,
:: بازدید از این مطلب : 2080
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : گمنام
دو شنبه 19 تير 1391

رسانه‌های ماخیلی‏خوب توانستند انتخابات۱۳۸۸ایران را زیرسوال ببرند

 

«انتخابات در ایران دزدیده شده است» این جمله شاه کلید رسانه‌های غربی به ویژه آمریکا برای توصیف انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود و مانور تبلیغاتی شدیدی بر روی آن صورت گرفت تا ضمن توجیه آشوب‌های بعد از اعلام نتایج، بتوانند ایران را کشوری غیردموکراتیک و دیکتاتوری معرفی کنند.

بر مبنای همین استراتژی، تمرکز رسانه‌ای شدیدی روی ایران صورت گرفت؛ تا جایی که گفته شد فیلم کشته شدن مشکوک ندا آقاسلطان در یکی از کوچه‌های تهران به یکی از پربازدید‌ترین فیلم ها در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است؛ موضوعی که بر تشکیک بیشتر بر این مساله و نحوه قتل وی می‌افزاید.

اما نقش تکنولوژی‌های رسانه‌های جدید را نباید در حوادث پیش و پس از انتخابات نادیده گرفت. شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیس بوک و وبلاگ‌ها راهی ارتباطی را عوض کرد. از تصاویر برداشته شده توسط موبایل که بقیه رسانه‌ها نمی‌توانستند پوشش دهند تا فید‌های توئی‌تر برای سازماندهی آشوبگری و اغتشاشات گروهی، همه و همه خوارکی مناسب برای تبلیغات علیه انتخابات سال ۸۸ و وقایع پس از آن بود.

اما این تنها یک فرضیه از سوی نگارنده این مطلب نیست؛ بلکه در روزهای اخیر یکی از بزرگ‌ترین فعالان رسانه‌ای آمریکا هم تایید کرده که رسانه‌های غربی در ماجرای انتخابات سال ۸۸ ایران «عالی» کار کردند و توانستند یک انتخابات سالم با نتایج شفاف را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

آقای «ادوارد هرمان» نام شناخته‌ شده‌ای در عرصه «تحلیل رسانه» است و به نوشته وبلاگ بامدادی، تالیفات متعددی دارد که شاید شناخته‌شده‌ترین آن‌ها تالیف مشترکی باشد که با آقای نوآم چامسکی انجام داده است به نام «تولید رضایت» (Manufacturing Consent). او اخیرا در مصاحبه با یک شبکه خبری، درباره تحقیقات خود در این زمینه صحبت کرده و به صراحت اعلام کرده که رسانه‌های غربی، واقعیت موجود در ایران را به نفع خود تحریف کردند.

او در بخشی از این مصاحبه کوتاه گفته است: «در واقع من فکر می‌کنم که ما خیلی خیلی خوب نشان دادیم که انتخابات (۱۳۸۸) ایران اگر چه خیلی ایراد‌ها داشت، اما یک انتخابات دزدیده شده نبود. و من فکر می‌کنم دلایل خیلی قابل قبولی وجود داشت که [آقای] احمدی‌نژاد واقعا در انتخابات پیروز شد و در هر حالتی برنده می‌شد. و بعد کاری که ما کردیم این بود که نشان دادیم که چطور لیبرال‌ها و چپ در آمریکا سوار قطار (نوعی پروپاگاندا) شدند درست مانند دولت‌های آمریکا و اسرائیل که در تلاش برای تغییر رژیم در ایران بودند و می‌خواستند از ایران هیولا بسازند در همه سطوح.»

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: ادوارد هرمان , انتخابات88 , فتنه88 , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 1901
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
یک شنبه 18 تير 1391

 به نقل از مهر، از آنجا که در مورد حادثه 18 تیر از همه تریبونها و بخشها اعلام نظر شده و کمتر به سخنان سردار نظری توجه شده ، برای احیای حق ایشان مصاحبه را منتشر می کند.

سردار فرهاد نظری که این روزها برای پیگیری پرونده خود در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به خانه ملت مراجعه می کند، در راهروی مجلس درباره شکایت از سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق و نتیجه آن، متذکر شد که هنوز پیگیر این پرونده است، گرچه تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

وی در تشریح جزئیات پرونده خود در کمیسیون اصل نود مجلس هفتم اظهار داشت: رئیس کمیسیون اصل نود در نامه ای به رئیس جمهور سابق اعلام کرد این کمیسیون شکایت بنده را کاملا وارد دانسته و آقای خاتمی باید در این زمینه پاسخگو باشد و خسارات مادی و معنوی وارده به اینجانب، جبران و به نحو متقضی از اینجانب اعاده حیثیت شود.

فرمانده انتظامی اسبق تهران افزود: هنوز مسئوولان سیاسی و اجرایی دولت گذشته اقدام عملی در جهت تحقق خواسته کمیسیون اصل نود انجام نداده اند و این پرونده در کمیسیون مذکور در دوره های ششم و هفتم مجلس بر حقانیت بنده تاکید کرده و مکاتبات جهت قرائت گزارش کمیسیون در خصوص حادثه 18 تیر و شکایت بنده از آقای خاتمی در صحن علنی به نتیجه نرسیده است.

"بنده درخواست ارجاع پرونده شکایت خود از رئیس جمهور سابق به دستگاه قضایی را طرح کرده ام تا این مساله در دادگاه صالحه برابر با قانون خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد و از رئیس قوه قضاییه نیز می خواهم زمینه محاکمه مسوولان مربوطه در دولت سابق را جهت روشن شدن همه ابعاد حوادث کوی دانشگاه فراهم کند تا با صدور حکم عادلانه، عدالت عینی تحقق یابد".

از سردار نظری در خصوص علت به نتیجه نرسیدن شکایت او از رئیس جمهور سابق سئوال شد که او در پاسخ اظهار داشت: این نکته قابل تامل است که برخی مسئولان در گذشته بنده را در حوادث کوی دانشگاه قربانی این قضایا کردند . به اعتراف صریح خود آنها باید توجه کرد به خصوص نامه 9/11/80 سید محمد علی ابطحی معاون وقت حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور که خطاب به آقای خاتمی نوشته است "سردار فرهاد نظری فرمانده وقت نیروی انتظامی تهران بزرگ به عنوان متهم اول مطرح شد و ... در نتیجه به دستور جنابعالی توبیخ و عزل گردید" و در سپس سطر دیگر نامه ادامه داده است "... در جریان کوی دانشگاه 5 نفر افسر ارشد دیگر از نیروی انتظامی در محل حاضر بودند که به دلایلی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی وارد آن حوزه نشدند؛ لذا در حق وی (فرهاد نظری) ظلم شده است".

وی افزود: در این مسائل کسی قربانی می شود که دارای پشتوانه سیاسی و وابستگی به حزب یا جریان خاصی نباشد و یا شاید بتوان گفت که علت اینکه پیگیری های اینجانب به نتیجه نمی رسد تنها بودن بنده در این قضایا و عدم حمایت جریان خاصی سیاسی می باشد.

به اعتقاد فرمانده انتظامی اسبق تهران، اصل موضوع کوی دانشگاه ناشی از جنگ قدرت بین دولتمردان و برخی جریانات سیاسی وقت بوده و آنها در یک معامله پشت پرده " سربازی که سال ها به عشق خدمت به مردم کشورش سرب های داغ را با جان خود سرد کرده تا خدشه ای به امنیت مردم وارد نشود و ثمره آن 7 بار مجروحیت، 16 مرتبه عمل جراحی سنگین و 70 درصد جانبازی مادام العمر بوده را قربانی کردند."

سردار نظری ادامه داد: آنها محاکمه ای صورت دادند که حتی اتهامی که متوجه ما به عنوان نیروهای پلیس کشور شد، بر اساس قانون گذشته و حال جرم محسوب نمی شود و بعد از سال 78 نیز در ادوار مختلف با شیوه های قوی تر وارد این عرصه شدند و از سوی دیگر در سیاستی دوگانه دولت مردان سابق و مسئولان وقت دبیر خانه شورایعالی امنیت ملی نه تنها فرماندهان ناجا را مورد مواخذه قرار ندادند، بلکه برای آنها تشویقاتی در نظر گرفتند اما هنوز حقایق به مردم گفته نشده و تصور می کنند مردم ایران آگاه نیستند.

از فرمانده انتظامی اسبق تهران بزرگ درباره اعتراف ابطحی به بی گناهی او و نظر سید محمد خاتمی در این زمینه سئوال شد که وی پاسخ داد: اسناد و مدارک و مکاتبات زیادی نزد بنده وجود دارد که آقایان به بی گناهی من اعتراف کرده اند؛ آقای خاتمی در تاریخ 27/11/80 طی نامه ای تاکید کرد "سابقه سردار نظری روشن و درخشان است و هیچ مسئله ای نباید باعث خدشه دار شدن آن سابقه شود" و ادامه می دهد "من هم معتقدم آنطور که باید و شاید ادای حق نشد، اما این به هیچ وجه به معنای تقصیر و گناه سردار نظری نیست و ما باید رای دادگاه در مورد ایشان مورد احترام قرار بدهیم."

سردار نظری در عین حال بر این نکته تاکید کرد آنچه که در سطور فوق گفته شده، صرفا در حد مکاتبات داخلی و آن هم به خاطر مکاتبات و پیگیری های او بوده و هیچگاه مسئولان دولت سابق حاضر به بیان این حقایق و واقعیت ها به صورت علنی نشده اند.

وی همچنین از اینکه رئیس جمهور سابق به عنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی که مسئولیت بخش های فرهنگی و دانشگاهی در تمام ابعاد را بر عهده داشت و در برابر مردم برای دفاع از ارزش های این مرز و بوم سوگند خوره بود اما در خصوص حوادث کوی دانشگاه از حقایق دفاع نکرد، به شدت انتقاد کرد.

"با کمال تاسف آقای خاتمی نه تنها در برابر قانون پاسخگوی عملکرد خود نبود، بلکه حتی برای تحقق بخشیدن به شعار گفتگوی تمدن ها و پایبندی به گفتمانی که خود مطرح کرده بود قدمی پیش نگذاشت و اکنون نیز از حضور در کمیسیون اصل نود مجلس یا مجامع عمومی برای مناظره در جهت تنویر افکار عمومی خودداری می کند".

این فرمانده اسبق ناجا تاکید کرد: امروز دست محبت به سوی آقای خاتمی دراز می کنم و از او می خواهم بر اساس پیمانی که با مردم بسته بود، یک بار برای همیشه به شعار خود برای گفتگو جامه عمل بپوشاند و به جای آنکه دوستان او مستقیم و غیر مستقیم با استفاده از تریبون های مختلف خادمین ملت را نزد مردم به عنوان مجرم معرفی کنند، حقایق را برای مردم روشن کنند.

وی افزود: مسئولان دولت گذشته از طرفی دانشجو و دانشگاه را ابزار سیاسی کرده و سکوی پرتابی جهت سهم خواهی بیشتر از قدرت قرار دادند اما رئیس جمهور سابق و سید بزرگواری که آن زمان سکاندار اصلاحات بود، بداند که به هرحال باید پاسخگوی وجدان خود و مردم باشد و فردا نیز در قیامت به عنوان تضییع کننده حق الناس پاسخگوی این جانب خواهد بود.

سردار نظری در بخش دیگری از این گفتگوی تفصیلی در واکنش به برخی مطالب که در روزهای اخیر به بهانه کالبد شکافی وقایع کوی دانشگاه در برخی رسانه ها مطرح شد، اظهار داشت: اولین سئوالی که در این زمینه مطرح می شود، این است که چرا کسانی که مدعی بازخوانی حوادث کوی دانشگاه هستند، بر 18 تیر تاکید دارند و از 17 تیر 78 هیچ سخنی نمی گویند؟
 

بقیه در ادامه مطلب....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: سردار نظری , رایه الهدی , اولین افشاگری‌ سردارنظری درباره 18تیر , 18تیر78 , اغتشاشات تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 2027
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : گمنام
یک شنبه 18 تير 1391

حسن قشقاوی، معاون امور کنسولگری وزارت امورخارجه در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون مسائل مختلف از جمله اعدام 18 زندانی ایرانی در عربستان و وضعیت دیگر زندانیان ایرانی در کشورهای دیگر پرداخت كه در ادامه مشروح اين گفت و گو را مي خوانيد.


**مسئله‌اي كه افكار عمومي و رسانه و قشر دانشجو را درگير خود كرده بحث اعدام ايرانيان در عربستان است. از زمان شروع اين ماجرا تاييد و تكذبيه‌هاي رسمي وزارت امور خارجه و معاون امور ايرانيان خارج از كشور را شاهد بوديم؛ مطالبي كه حقيقتاً تكذيب شد و مشخص شد اين اتفاق رخ نداده است. حال سوالي كه به عنوان مطالبه‌ مردمي و دانشجويي داريم این است كه وزارت امور خارجه با توجه به دروغ پردازي وزير امور خارجه سعودي و باور كردن اين دروغ از سوي ايران، دستگاه ديپلماسي چه جوابي براي اين مسئله دارد؟


قشقاوي: ابتدا بايد مواد خام اطلاعات اين پديده و واقعه را بگوييم. موضوع به شش سال قبل بر مي‌گردد كه اعلام مي‌شود لنج حامل مواد مخدر توسط پليس عربستان كه داراي سرنشينان ايراني بوده با بيش از دو تن مواد مخدر در حدود 2000 بسته بازداشت می شود.


از همان موقع پيگيري‌هایي انجام شد و يادداشتی رسمي كه معمول وزارت امور خارجه هاست و براساس كنوانسيون 1963 به محض دستگيري اتباع خارجي يادداشت‌ ارائه می شود، در خصوص این موضوع از سوی وزارت خارجه عربستان به دست ما نرسيد، اما در ملاقات ضمني بين سفير وقت ما در عربستان آقاي حسيني و مقامات سعودي اين موضوع خبر داده شد.


گرچه براساس كنوانسيون 1963 روند کنسولی قضيه در همان 6 سال قبل طي نشد، اما در عين حال سفارت تلاش كرد وكيل ويژه‌اي را در مرحله دادگاه تجديد نظر اخذ كند و این وکیل دفاعيه‌اي از هموطنان تنظيم و ارائه داد.


تلاشی نيز سفارت ما در ملاقات با نايف، وزير فقيد كشور عربستان و آقاي متكي با سعود الفيصل داشتند تا بلكه حكم اعدام صادر شده اجرا نشود.

بر اين اساس هموطنان ما طي اين 6 سال در حال انتظار اجراي حكم اعدام بودند، نه پروسه‌ دادرسي.

بايد به اين مسئله دقيقاً توجه كرد كه بنابر ملاحظات روابط دو جانبه يا سياسي حكم اجرا نشده بود و اينها در حال انتظار اجراي حكم در اين شش سال بوده‌اند تا مي‌رسيم به 26 فروردين ماه امسال که به يكباره از طرف يكي از افراد بازمانده يا خانواده‌ زندانيان كه البته بنده اصل و منشاء خبر را نمي‌دانم، خبري به سفارت ما داده شد كه اين زندانيان را از زندان دمام براي اجراي حكم اعدام انتقال داده اند.


خوشبختانه در آن موقع آقاي صالحي داخل کشور تشريف داشتند و به فاصله‌اي چهار يا پنج ساعت كه خبر رسيد با آقاي سعود الفيصل تماس گرفتند و ايشان هم در جواب گفتند اجازه دهيد بررسي كنيم و شما اين خبر را به من داده‌ايد و من به شما پاسخ مي‌دهم كه بعد از 24 ساعت سعود الفيصل با آقاي صالحي تماس گرفت و اعلام كرد ما روند اجراي حكم را متوقف كرديم.


در زمان مکالمه سعود الفیصل و صالحی ایرانیان اعدام شده بودند


حال اينجا يك نظري مي‌توان داد كه در حين تماس سعود الفيصل حكم اجرا شده كه در اين بين تحليل‌هاي مختلفي مي‌توان داشت؛ اينكه در زمان تماس واقعاً وي اطلاع نداشت و يا هماهنگي بين وزارت خارجه و وزارت كشور سعودي نبود و يا هر دليلي كه هر كس مي‌تواند بهر شكل تحلیل كند، اما آنچه كه مهم است اين بود كه ايرانيان اعدام شده بودند.

ضمن اينكه در طول اين 24 ساعت سفارت ما در عربستان فعال شد و با مقامات وزارت امور خارجه تماس گرفت و بنده هم سفیر عربستان را دو بار در طي قطعي شدن شايعه به يك خبر واقعي، احضار كردم حتي ادامه پیگیری کارها در روز پنجشنبه سبب شد كه سفير عربستان بگوید چطور يك روز تعطيل را انتخاب كرديد كه من گفتم به دليل اهميتی که قضيه براي ما دارد.

در احضار اوليه بنده يادداشتي اعتراضي به وي ارائه دادم و سفارت را در اين زمينه نيز فعال كرديم. دو اشكالي كه وارد هم نيست در خصوص موضع گيري من مي‌گيرند که بايد بگویم موضع‌گيري بنده كاملاً روشن است و بنده دقيقا گفته‌ام كه «چنين شايعه‌اي مطرح است و ما هنوز از صحت يا عدم صحت آن اطلاع نداريم.»


چرا سفیر عربستان را به خبرگزاری احضار نکردید؟

 

بقیه در ادامه مطلب

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: قشقایی , رایه الهدی , اعدام 18 ایرانی در عربستان ,
:: بازدید از این مطلب : 1968
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
جمعه 16 تير 1391

باشگاه خبرنگاران: حسین شريعتمداري درباره اظهارات سيد محمد خاتمي درخصوص روزنامه كيهان و طرح برخي ادعاها توسط اين چهره اصلاح‌طلب اظهار داشت: آقاي خاتمي مي‌گويد كيهان امروز با كيهاني كه ما دلمان مي‌خواست با آنچه آقاي خاتمي مي‌خواهد نسبتي ندارد؛ در اين باره بايد عرض كنم اينكه كيهان با آنچه آقاي خاتمي مي‌خواهد نسبتي ندارد باعث افتخار ماست و اگر كمترين نسبتي با ايشان داشتيم بايستي در حركت خود عميقا دچار ترديد مي‌شديم.

شريعتمداري افزود: اما كيهان با آنچه امام راحل مي‌خواستند همخواني دارد و اين آقاي خاتمي است كه با حضرت امام كمترين نسبتي ندارد مثلا ايشان در همين مصاحبه از نوشته‌هاي قبلي خود عليه نهضت آزادي ابراز پشيماني كرده است و حال آنكه حضرت امام‌(ره) به صراحت عليه نهضت آزادي موضع داشته و مي‌فرمايند «نهضت به اصطلاح آزادي طرفدار جدي وابستگي كشور ايران به آمريكاست و در اين باره از هيچ كوششي فروگذار نكرده است» و تاكيد مي‌فرمايند كه «نهضت آزادي صلاحيت هيچ مسئوليت دولتي يا قانونگذاري يا قضايي را ندارد.

مديرمسئول كيهان خاطرنشان كرد: حالا بايد از آقاي خاتمي پرسيد كيهان كه مواضع روشن و مستدلي عليه نهضت آزادي داشته و دارد،‌ با حضرت اما همخوان نيست يا شما كه دقيقا عليه نظر صريح آن حضرت موضع گرفته‌ايد؟

شريعتمداري در ادامه تصريح كرد: آقاي خاتمي در جريان فتنه آمريكايي ـ اسرائيلي 88 به گونه‌اي آشكار و بي‌پرده با منافقين، سلطنت‌طلب‌ها، ماركسيست‌ها و بهايي‌ها ائتلاف كرده بود؛ آيا حضرت امام (ره) طرفدار اين گروه‌هاي تروريستي و ضدانقلاب و اسلام بودند و آيا ‌جناب خاتمي مي‌تواند‌ ائتلاف اعلام شده خود با اين جريانات را انكار كند؟

مديرمسئول كيهان افزود: مگر حضرت امام نمي‌فرمودند هر چه فرياد داريد بر سر آمريكا بكشيد و مگر آمريكا و اسرائيل و انگليس دشمنان تابلودار امام و مرم اين مرز و بوم نبوده‌اند و در همان حال مگر آقاي خاتمي و دوستانش در جريان فتنه 88 به طور علني و آشكار در خدمت مثلث آمريكا، و اسرائيل و انگليس نبودند؟ مگر آقاي نتانياهو از خاتمي و دوستانش به عنوان بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران ياد نكرد؟ و مگر شيمون پرز درباره خاتمي و مدعيان اصلاحات با صراحت اعلام نكرد كه آنها به نمايندگي از سوي ما و آمريكا با نظام اسلامي درگير هستند؟ اين موارد كه قابل انكار نيست.

وي ادامه داد: بايد از آقاي خاتمي پرسيد آيا شما به دستور حضرت امام،‌ حداقل 2 بار با جرج سوروس سرمايه‌دار صهيونيست و عامل كودتاهاي مخملي ملاقات كرده بوديد؟ آيا اهانت به ساحت حضرت اباعبدالله (ع) در روز عاشورا، آتش زدن مسجد، قتل بسيجيان، شعار به نفع اسرائيل و آمريكا، اهانت به حضرت امام (ره) و دهها جنايت ديگر كه جناب خاتمي و دوستانش مرتكب شده‌اند، قابل انكار است و آيا آقاي خاتمي بعد از اين همه وطن‌فروشي و جنايت هنوز هم مدعي خط امام است؟!

شريعتمداري اظهار داشت: ما نياز آقاي خاتمي در حمله به كيهان را درك مي‌كنيم؛ ايشان حمله به كيهان را براي مصرف خارجي مي‌خواهد و اين حمله را براي سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه و گروه‌هاي ضدانقلاب هم‌پيمان خود فاكتور مي‌كند چرا كه خاتمي بعد از شكست فتنه 88 با ماموريت جديد در پي نزديك شدن به نظام است و شركت وي در انتخابات مجلس نهم در حالي كه در انتخابات رياست جمهوري دهم ادعاي تقلب كرده بود، خشم گروه‌هاي ضد انقلاب را برانگيخته است، شما با مراجعه به نشريات و سايت‌هاي اين جريانات مي‌بينيد كه در يك كلام مي‌گويند آقاي خاتمي شما با كليد واژه تقلب ما را به خيابان‌ها كشيدي و اكنون آواره و پناهنده به كشورهاي خارجي كرده‌اي. اگر ادعاي شما درباره تقلب دروغ بود چرا باعث آوارگي ما شدي؟ و اگر هنوز آن ادعا را واقعي مي‌داني چرا در انتخابات مجلس نهم شركت كردي؟

مديرمسئول كيهان گفت:‌ خاتمي امروزه شخصيت تحقير شده است و براي فرار از اين تناقض به كيهان حمله مي‌كند و از اين طريق براي جريانات بيروني پالس مي‌فرستد كه ببينيد، من هنوز هم مثل دوران فتنه، ضد‌نظام هستم.

مديرمسئول كيهان در ادامه متذكر شد: آقاي خاتمي سعي داشت شركت در انتخابات مجلس نهم را به صورت نيمه پنهان انجام دهد تا مانند ساير اقدامات ايشان در هر دو سو قابل خرج كردن باشد. و به همين علت يك نقطه دورافتاده را براي راي دادن انتخاب كرد كه لو رفت و خاتمي ادعا كرد كه در انتخابات مجلس به جمهوري اسلامي ايران راي داده است كه اين دروغ محض است چرا كه ايشان و ساير اراذل و اوباش هم‌پيمان فتنه‌گران در جريان فتنه 88 به گونه‌اي آشكارا و مقابل دوربين‌ها قيد «اسلامي» را از تابلوي جمهوري اسلامي ايران خط زده و فيلم آن را به عنوان سند افتخار! براي بي‌بي‌سي و VOA فرستاده بودند بنابراين در حالي كه خاتمي آشكارا قيد اسلامي را خط مي‌زند، معلوم است كه نمي‌تواند راي پنهان خود را به جمهوري اسلامي داده باشد.

شريعتمداري يادآور شد:‌ آقاي خاتمي در انتخابات مجلس نهم به چند تن از نامزدهاي مدعي اصلاحات راي داده بود و اين نشان‌ مي‌دهد ايشان باور دارد كه تك‌تك‌ آراء خوانده شده و در نتيجه موثر خواهد بود و به همين علت ايشان و تقريبا همه آنهايي كه ظاهرا انتخابات را تحريم كرده بودند در انتخابات شركت كرده و به طور پنهان نام نامزدهاي اصلاح طلب را به صندوق انداختند كه البته انتخاب نشدند.

آيا ملاقات خاتمي با جرج سوروس صهيونيست و توطئه عليه مردم ايران، بداخلاقي است؟

شريعتمداري در پاسخ به اين پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران كه خاتمي گفته است "بداخلاقي‌هاي جامعه كنوني توسط روزنامه كيهان اشاعه پيدا كرده است"، گفت: اين ادعايي است كه سرويس‌ها و رسانه‌هاي بيگانه عليه كيهان مطرح مي‌كنند و سوال ما اين است كه كدام خبر كيهان خلاف واقع بوده است؛ آيا ملاقات خاتمي با جرج سوروس صهيونيست و توطئه عليه مردم ايران، بداخلاقي است يا افشاي آن ‌از سوي كيهان؟ آيا روشنگري كيهان درباره كمك‌هاي مالي كلاني كه خاتمي براي فتنه 88 از ملك عبدالله سعودي و برخي سران كشورهاي اروپايي دريافت كرده بود، بداخلاقي است؟ و يا وطن‌فروشي ايشان و دوستانشان.


مدير مسئول كيهان گفت: ما كه غيب‌گو نيستيم بنابراين چگونه توانستيم تمام مراحل فتنه 88 را قبل از انجام آن پيش‌بيني كنيم؟ اين نشان مي‌دهد كه فتنه‌گران براساس فرمول شناخته شده كودتاهاي مخملي حركت مي‌كردند.

وي گفت: مثلا قبل از انتخاب رنگ سبز از سوي خاتمي و دوستانشان، كيهان انتخاب رنگ را پيش‌بيني كرده بود و يا وقتي خاتمي پيشنهاد رفراندوم داد بنده در يادداشتي پرسيدم آقاي خاتمي اين پيشنهاد شماست يا مايكل لدين. خاتمي البته پاسخي نداد ولي مايكل لدين به گونه‌اي ناشيانه و در دفاع از خاتمي به اين نكته اعتراف كرد.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: شریعتمداری , رایه الهدی , خاتمی , پاسخ شریعتمداری به نامه خاتمی ,
:: بازدید از این مطلب : 1876
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : گمنام
سه شنبه 13 تير 1391

 

به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهاجراني در مقاله اي كه در الشرق الاوسط نوشت، بدون اشاره به صراحت آيات قرآن براي حفظ حجاب (مثلا آيه 30 سوره نور يا آيه 58 سوره احزاب)به كتاب "قاسم امين" اشاره كرد که مدعي شده بود: "حجاب کنوني زنان، دستور اسلام نيست و دعوت به کنار گذاشتن اين حجاب موجب خروج از دين نمي شود".


 
مهاجراني در پايان مقاله اش ادعا كرد به عقيده من هيچ دليل قاطعي بر واجب بودن حجاب وجود ندارد! از اين رو محمد مرسي نبايد حجاب را اجباري كند. خداوند تعالي در برابر تقصيرات بندگانش گذشت مي کند و همه گناهان را مي بخشد!
 
 
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: مهاجرانی , رایه الهدی , مرسی ,
:: بازدید از این مطلب : 1898
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : گمنام
سه شنبه 12 تير 1391

عباس غفاری به 8 سال زندان و شلاق محکوم شد

به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق، عباس غفاری از مرتبطین جریان انحرافی که پرونده وی به خاطر اقدامات رمالی و جن گیری مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود از تاریخ 24 دی ماه سال 89 به علت ارتکاب اقدامات متعدد غیرشرعی و غیرقانونی بازداشت شده و پس از آن اعترافات مختلفی درباره اقدامات خود داشته است.

پس از تکمیل پرونده و رسیدگی قاضی صلواتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب، وی به خاطر توهین به مقدسات اسلامی به 5 سال حبس، توهین به امام (ره) و رهبر انقلاب 2 سال حبس و فعالیت تبلیغی علیه نظام به 1 سال حبس و بابت ارتباط نامشروع نیز به 99 ضربه شلاق محکوم شد.

همچنین در دیگر پرونده رسیدگی شده در این شعبه، مهدی محقق رشید یکی دیگر از مرتبطین با جریان انحرافی که از 17 اردیبهشت سال 90 بازداشت شده، به خاطر اجتماع و تبانی علیه اعراض مردم (موضوع ماده 611 قانون مجازات اسلامي) به 3 سال حبس و بابت ارتباط نامشروع به 99 ضربه شلاق و نگهداری اسلحه غیرمجاز به 2 سال حبس محکوم شد.

"علی اصغر ج " از دیگر متهمان این پرونده نیز به 3 سال حبس محکوم شد.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: عباس غفاری , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 1960
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : گمنام
شنبه 10 تير 1391

 من و شما‌‌ همان طلبه یا معلم پیش از انقلابیم. یکى از شما‌ها معلم بود، یکى دانشجو بود، یکى طلبه بود، یکى منبرى بود، همه‌مان این‌طور بودیم؛ اما حالا مثل عروسى اشراف عروسى بگیریم؟!

«من و شما‌‌ همان طلبه یا معلم پیش از انقلابیم. یکى از شما‌ها معلم بود، یکى دانشجو بود، یکى طلبه بود، یکى منبرى بود، همه‌مان این‌طور بودیم؛ اما حالا مثل عروسى اشراف عروسى بگیریم، مثل خانه‌ى اشراف خانه درست کنیم، مثل حرکت اشراف در خیابان‌ها حرکت کنیم! اشراف مگر چگونه بودند؟ چون آن‌ها فقط ریششان تراشیده بود، ولى ما ریشمان را گذاشته‌ایم، همین کافى است؟! نه، ما هم مترفین مى‌شویم. واللَّه در جامعه‌ى اسلامى هم ممکن است مترف به وجود بیاید. از آیه‌ى شریفه‌ى «و اذا اردنا ان نهلک قریة امرنا مترفی‌ها ففسقوا فی‌ها» بترسیم. تُرف، فسق هم دنبال خودش مى‌آورد.»
 
بیانات در دیدار کارگزاران نظام 1370/5/23

«برادران! من و شما داریم از آن ذخیره مى‌خوریم؛ فراموش نکنید، آن را مردم دیدند. نمى‌شود ما در زندگى مادّى مثل حیوان بچریم و بغلتیم و بخواهیم مردم به ما به شکل یک اسوه نگاه کنند؛ مردمى که خیلیشان از اولیات زندگى محرومند.»
[فقر]
 
بیانات در دیدار کارگزاران نظام1370/5/23

«برادران و خواهران عزیز! مواظب باشید آدمهای فاسدی که اسم‌هایشان را شنیده‌اید یا توصیفشان را می‌شنوید، این‌ها از اول که فاسد نبودند؛ یک وقت یک لقمه چرب و نرمی، دهن شیرین کنی ـ دانسته یا ندانسته ـ کسی توی دهن این‌ها گذاشته، به کامشان شیرین آمده، بعد لقمه بعدی و لقمه بعدی را خودشان برداشته‌اند و شده‌اند فاسد. خیلی مراقب باشید. این چندسالی که مشغول خدمتید ـ حالا هر چه هست؛ ده سال است، پانزده سال است، چهارسال است، پنج سال است؛ ـ خیلی از خودتان مراقبت کنید. تقوا یعنی همین؛ یعنی همین مراقبت»
 
بیانات در دیدار اعضای هیئت دولت و مدیران اجریی 1386/4/9

«گاهى از جاهایى گزارشهاى نومیدکننده‌یى مى‌رسد و در برخى موارد انسان واقعاً عرق شرم بر پیشانیش مى‌نشیند؛ رعایت کنید. سؤال مى‌کنیم که چرا ماشین لوکس و نو و مدل بالا؟ مى‌گویند که اشکال امنیتى داریم! چه اشکال امنیتى؟! آقایان مسؤول در شوراى امنیت کشور یا جاهاى دیگر، بنشینند معین کنند و مسأله را در جایى ببُرند؛ من هم اگر باید دخالت کنم، بگویید در جایى دخالت کنم. این چه وضعى است که همین‌طور بى‌حساب و کتاب جلوى هر وزارتخانه و اداره‌یى، ده‌ها ماشین به رنگهاى گوناگون متعلق به مسؤولانِ آن‌جا به چشم مى‌خورد؟! چه کسى چنین چیزى را گفته است؟»
 
بیانات در دیدار کارگزاران نظام 1370/5/23

«گزارش آمده که روحانى عقیدتى، سیاسى در یکى از دستگاه‌ها، خودش ماشین دارد، ولى ماشین دولتى سوار مى‌شود! من نوشتم که حق ندارد این کار را بکند. براى من جواب آمد که این کار رویه است و همه مى‌کنند! این آقا خودش یک ماشین دارد، که براى خودش لازم است؛ یکى هم خانمش دارد و نمى‌شود که خانمش از این ماشین استفاده‌کند! عجب!»
 
بیانات در دیدار کارگزارن نظام 1370/5/23
 
 
بقیه در ادامه مطلب....
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای , مبارزه با اشرافی گری , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2404
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 8 تير 1391

 

روایت‎خواهر ازمبارزات اعتقادی شهیددیالمه بامنافقین، بنی‌صدر، سروش و موسوی/ تحلیل‎هایش آنقدر دقیق بود که برخی می‌گفتند غیب‌گویی می‌کنی!
 

سید عبدالحمید دیالمه، از شهدای جوان و موثر حزب جمهوری اسلامی در روز هفتم تیر است. دیالمه را فعالان انقلابی روزهای سخت مبارزه و شکل گیری جمهوری اسلامی، به مخالفت‌های صریح و آتشین با منافقین، بنی‌صدر، عبدالکریم سروش و میرحسین موسوی، آنهم پیش از عیان شدن انحرافات جدی آن‌ها می‌شناسند. اما شاید مبنای همه این روشن‌بینی‌ و بصیرت خاص و مثال زدنی شهید دیالمه بوده است را باید مبانی صحیح و قوی اعتقادی و دینی عبدالحمید دیالمه دانست. آنجا که کلاس‌ها عقیدتی وی در دوران جوانی و در اوج هجوم تفکرات غربی و شرقی، محل امنی برای جوانان مشهدی و بعد از آن تهرانی بوده است.

دیالمه را باید یکی از بزرگترین نمادهای بصریت انقلابی دانست. وی که به نمایندگی از مردم مشهد در اولین مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرده بود، با وجود جوانی توانست یکی از موثرترین نمایندگان مجلس اول و یکی از اصلی‌ترین پرچمداران عزل بنی‌صدر در مجلس باشد.
به مناسبت فرا رسیدن هفتم تیر سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و یارانش از جمله شهید دیالمه، رجانیوز مصاحبه‌ای خواندنی با خواهر شهید دیالمه را منتشر می‌کند. خانم دیالمه با تسلط خوبی که به مسائل سیاسی زمان حیات برادر داشت، به صورت مفصلی به بیان رویکردها، دیدگاه‌ها، فعالیت‌ها و خاطرات آن شهید بزرگوار پرداخته است.
از آنجا که اولین عامل مؤثر در شکل گیری شخصیت هر فردی، پدر، مادر و فضای خانوادگی اوست، لطفاً در ابتدا بخشی از فضای تربیتی شهید دیالمه را برای ما ترسیم بفرمایید.
بسم الله الرّحمن الرّحیم. شهید دیالمه در اردیبهشت ماه سال 1333 و در یک خانواده مذهبی متولد شدند. تقریبا همه کسانی که پدر من را می شناختند، چه از خویشاوندان و چه از غیر خویشاوندان، پدر را به عنوان یک فرد متدین می شناختند. این موضوع تا حدی مشهود بود که برخی از خویشاوندانی که حتی به برخی از مسایل شرعی پایبند نبودند، به جهت علاقه و احترامی که برای پدر قایل بودند و بدون اینکه کسی از آن ها خواسته باشد، هنگام ورود به خانه ما شئونات دینی را رعایت می کردند، به گونه ای که حتی بعد از فوت پدر ما آثار این احترام را می بینیم. ما سه فرزند این خانواده بودیم و البته شهید دیالمه اولین و تنها پسر خانواده.
هر روز با صدای اذان و صدای تلاوت قرآن پدر از خواب بیدار می شدیم. به یاد ندارم که ایشان بدون وضو از خانه خارج شده باشند، و حتی مواردی پیش می آمد که عجله داشتیم و دیر شده بود و باید ساعت مشخصی در جایی می بودیم، ولی ایشان اصرار داشتند که حتماً وضو بگیرند و مقیّد بودند که نمازشان را اول وقت بخوانند. ایشان دندانپزشک بودند و لیسانس مدیریت بیمارستان ها را هم از دانشگاه تهران داشتند. به دلیل همین حیطه ی علمی و کاری اغلب در جایگاه ریاست برخی از بیمارستان ها بودند و یا به عنوان بازرس بیمارستانها. با اینکه معمولا ایشان مسئولیتی را بر عهده داشتند، ولی هیچ وقت این مسئولیت باعث نمی شد که بین ایشان و خانواده با طبقات محروم جامعه فاصله ایجاد شود و این نکته مشهودی بود که بسیاری ایشان را به این ویژگی می شناختند.
مسئله رسیدگی به نیازمندان و طبقات محروم جامعه یکی از مسایل اساسی بود که پدرم خیلی باآن درگیر بودند. از طرف دیگر مادر هم اهتمام خاصی به دستگیری از مردم و حل مشکلات آنان داشتند و برای همه خویشاوندان و تمام کسانی که خانواده ما را می شناختند، نقش یک تکیه گاه را ایفا می کردند. کم نبودند افرادی که به دلیل مشکلاتی که داشتند از طبقات محروم جامعه به مادر مراجعه می کردند و یا به علت بیماری که داشتند و پدر می توانستند کاری برای ایشان انجام دهند، به پزشکان متعهد معرفی می شدند و حتی بعضی از این ها در منزل ما می ماندند تا زمانیکه مشکلاتشان حل شود.
من این ها را از این باب می گویم که روشن بشود که بسیاری از ویژگی هایی که بعدها در شهید دیالمه بروز کرده است، ناشی از همین فضایی است که از کودکی در آن رشد نموده است. اصولا خانه ما جزء خانه هایی بود که همه به راحتی در آن رفت و آمد می کردند و آن را خانه خودشان می دانستند و محلی برای رفع مشکلاتشان. همین مسئله باعث شده بود که ما فرزندان و به خصوص شهید دیالمه که اولین فرزند خانواده بود، از همان ابتدا با مشکلات جامعه آشنا شویم. از طرف دیگر نیز روح معنوی که در شخص خود پدر حاکم بود و التزامی که به تقیّدات دینی داشتند، باعث شکل گیری نقش غالب فضای خانه ما شده بود.
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ایثـار و شهادت , ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: شهیددیالمه , رایه الهدی , هفتم تیر , مصاحبه خواندنی ,
:: بازدید از این مطلب : 2123
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 8 تير 1391

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس، مسئولان عالی و قضات قوه قضاییه، ارتقاء دستگاه قضایی بمنظور تحقق عدالت قضایی در جامعه را مهمترین هدف برشمردند و ضمن تبیین برخی نكات مهم برای رسیدن به این هدف، همكاری همه دستگاهها بویژه قوای سه گانه را در شرایط كنونی فریضه و لازم دانستند و تأكید كردند: دولت، مجلس و قوه قضاییه، همه در جبهه واحد دفاع از اسلام، ملت ایران و استقلال و هویت كشور در مقابل تلاش همه جانبه قدرتهای استكباری، قرار دارند و باید با پرهیز از مسائل حاشیه ای و اختلافی، به یكدیگر كمك كنند.

در این دیدار كه در تالار اماكن متبركه آستان قدس رضوی در مشهد مقدس و در سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی در هفتم تیر سال 1360، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی ضمن تجلیل از شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، ارتقای قوه قضاییه و تحقق عدالت قضایی مورد نظر نظام اسلامی را زمینه ساز حل شدن بسیاری از مشكلات و برچیده شدن مفاسد دانستند و افزودند: با توجه به ظرفیت های موجود در كشور، قطعاً می توان با تلاش و ابتكار و بكارگیری ظرفیت ها، به هدف بزرگ ارتقای دستگاه قضایی رسید.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، در تشریح زیر ساخت های مورد نیاز برای ارتقای قوه قضاییه، خاطرنشان كردند: تدوین برنامه ای جامع، كامل، دقیق و همه جانبه، یكی از اساسی ترین كارها برای ارتقای این قوه است.
 
ایشان تأكید كردند: تدوین برنامه جامع، كار بسیار مهمی است اما مهمتر از آن، اجرایی و عملیاتی شدن این برنامه جامع و حركت شتابنده برای اجرا آن است.
 
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: منظور از حركت شتابنده، شتاب زدگی در حركت نیست، بنابراین باید با حوصله و دقت اما بدون تأخیر، این كار انجام شود.
 
رهبر انقلاب اسلامی، اتقان احكام قضایی را یكی دیگر از پیش نیازهای ارتقای قوه قضاییه برشمردند و خاطرنشان كردند: احكام قضایی باید از آنچنان استحكام محتوایی برخوردار باشند كه اگر در معرض نظر متخصصان امور فقهی و حقوقی قرار گیرند، قاضی صادر كننده آن، هیچ دغدغه ای نداشته باشد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: تصمیم برای اتقان احكام دادگاهها باید در قوه قضاییه فراگیر شود زیرا نقض مكرر احكام دادگاههای بدوی نشان دهنده نقض محتوایی و شكلی احكام است.
 
ایشان همچنین با تأكید بر لزوم كاهش توسل به زندان در مجازاتها، به عنوان یك سیاست جاری در قوه قضاییه، خاطرنشان كردند: باید تا آنجا كه ممكن است، مجازات زندان به حداقل برسد زیرا زندان یك پدیده نامطلوب است و تبعات گسترده ای برای زندانیان، خانواده های آنان و حتی محیط كار افراد دارد.
 
رهبر انقلاب اسلامی حفظ آبروی افراد را یكی از مسائل بسیار حساس و مهم برشمردند و خاطرنشان كردند: بخش قابل توجهی از این موضوع، متأسفانه به فضاسازی ها و شایعه سازیهای برخی مطبوعات و پایگاههای رایانه ای مربوط می شود اما قوه قضاییه نباید به هیچ وجه تحت تأثیر این جوسازیها قرار گیرد.
 
ایشان كادرسازی برای مناصب مدیریتی و مسئولیتهای ارشد قوه قضاییه را از دیگر لوازم ارتقای دستگاه قضایی برشمردند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود همكاری قوای سه گانه را یكی از نیازهای كنونی كشور دانستند و افزودند: امروز قدرتهای زورگوی دنیا، تمام توان خود را متمركز كرده اند تا شاید بتوانند به نظام جمهوری اسلامی و حركت عظیم آن كه الهام بخش دنیای اسلام است، خدشه ای وارد كنند.
 

بقیه در ادامه مطلب....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: امام خامنه ای , قوه قضاییه , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2238
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
سه شنبه 6 تير 1391
 

 

پایگاه 598- خبر استفاده از سلاح لیزری برای اولین بار توسط پلیس انگلستان در ناآرامی های سال گذشته موج عظیمی از اعتراضات رسانه ای و مجامع حقوق بشری را به وجود آورد.

سلاحی که نور لیزر ساطع شده از آن با برد بسیار زیاد موجب کوری موقت افراد مورد هدف قرار گرفته می شد و کارشناسان استفاده از این سلاح را دارای اثرات مخرب بر روی چشم دانسته، سلاحی که فقط مدت کوتاهی در اعتراضات خیابانی انگلستان مورد استفاده قرار گرفت و با افزایش اعتراضات سریعا استفاده از آن ممنوع گردید.


با شروع انقلاب بحرین، رژیم آل خلیفه برای فرونشاندن اعتراضات و ایجاد فضای رعب و وحشت در بین انقلابیون از سلاح های مختلفی بهره جست. سلاح هایی که بدون توجه به اثرات مخرب آن فقط و فقط جهت خوابانیدن اعتراضات استفاده می شد که 598 در خبرهای قبلی چون " گلوله های سربی با بدن بحرینی ها چه می کند؟" در خصوص برخی از ابزارهای نظامی مطالبی را منتشر نموده است......



 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: اثرات مخرب سلاح لیزری SMU 100 بر چشم بحرینی ها , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2049
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 1 تير 1391

فليم جديدترين ويروسي است كه توسط سيستم هاي امنيتي غربي عليه جمهوري اسلامي ايران طراحي شده است، پس از انتشار خبر کشف بدافزار اینترنتی جدید با نام flame (شعله) و موفقیت مرکز ماهر در ایران در ارائه نسخه پاک کننده آن، بسیاری از منابع غربی اذعان می کنند که این بدافزار یک محصول اسراییلی است.

ظاهرا شرکت نرم افزاری کسپراسکی در روسیه کاشف فلیم بوده است. ویتالی کاملیوک، کارشناس ارشد بدافزار در شرکت نرم افزارهای امنیتی کاسپرسکی کاشف فلیم است. وی به عنوان عضوی در یک گروه کارشناسی به دنبال کد بدافزاری رایانه ای بود که گفته می شد اطلاعات رایانه های داخل ایران را از بین برده بود.

بر خلاف استاکس نت فقط برای جاسوسی و جمع آوری اطلاعات طراحی شده است. این ویروس تواناییهایی بیش از این دارد. این ویروس از صفحه نمایشگر رایانه عکس می گیرد و میکروفون رایانه را روشن می کند تا مکالمات محیط ضبط شود. بعدا اطلاعات گردآوری شده به منبع منتشر کننده ویروس منتقل می شود.

تیم مارر و دیوید وینستاین، روز 10 خرداد در فارین پالیسی نوشتند: «بنا بر اعلام کاسپرسکی بدافزارهای دیگری هم وجود دارند که می توانند صدا را ضبط کنند اما نکته اصلی در مورد فلیم کامل بودن آن است، یعنی توانایی آن برای به سرقت بردن اطلاعات از شیوه های بسیار متنوع».

همچنين مارک کلایتون روز 10 خرداد درباره شیوه عمل فلیم در کریستین ساینس مانیتور نوشته است: «کارشناسان می گویند به علت بزرگی و پیچیدگی ویروس فلیم کشف کامل برنامه آن و این که چه کارهایی انجام داده است سال ها زمان می برد. با این حال، از یافته هایی که تاکنون بدست آمده مشخص شده است که ویروس فلیم می تواند از طریق یو اس بی، بلوتوث یا دیگر ابزارها در یک شبکه گسترش پیدا کند. در دستگاه های آلوده، این ویروس می تواند برای اجرا شدن منتظر نرم افزارهای خاصی شود و سپس به تصاویر دست یابد، میکروفون های داخلی را برای ضبط مکالمات روشن کرده و ئی میل ها و چت ها را رهگیری کند. این ویروس می تواند اطلاعات بدست آمده را بسته بندی و رمزگذاری کرده و آنها را برای رایانه های مشخصی در سراسر جهان بفرستد».

به زبان فنی می توان گفت ویروس فلیم مانند یک «کرم» عمل می کند به این صورت که بدون نیاز به دخالت انسان گسترش می یابد و برای رساندن اطلاعات ربوده شده به دست گردانندگانش کانال هایی را برای خود باز می کند....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , علم و فنــاوری , ,
:: برچسب‌ها: ویروس , استاکس نت , فلیم , رایه الهدی البرز , rayatelhoda ,
:: بازدید از این مطلب : 2549
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 1 تير 1391

حسن رحیم‌ پورازغدی استاد دانشگاه در گفت‌وگو با فارس، ضمن تائید خبر تلاش یک‌ گروهک تروریستی برای به شهادت‌رساندن وی گفت: بنده قصد انتشار این خبر را نداشتم، چراکه این به نفع بنده است؛ البته به نظر می‌رسد که درباره ترور من سوءتفاهم شده چرا که من جزء نخبگان نیستم اما در عین حال خوشحالم سرویس‌های اطلاعاتی غرب و خط تولید تروریسم از سوی بنده حقیر احساس خطر کرده است.

 
* دشمن سه بار قصد ترور مرا داشت
 
رحیم‌پورازغدی ادامه داد: در یکسال و نیم اخیر این بار سوم است که خبر ترورم را به من داده‌اند که البته باید گفت آنها بیکار هستند که سراغ امثال من آمده‌اند؛ انتشار چنین اخباری دست کم این فایده را دارد که تردید بنده درباره مفید بودن یا نبودن کار طلبگی، تدریس و تحقیق‌ام را برطرف می‌کند.
 
* دشمن امروز در مصاف با قلم و فرهنگ کم آورده است
 
وی با بیان اینکه دشمن امروز در مصاف با قلم و فرهنگ کم آورده و مانند دهه 60 به سلاح و بمب روی آورده است، افزود: این یک پیروزی برای انقلاب و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
 
رحیم‌پورازغدی با بیان اینکه کمترین بشارت این خبر این است که دشمن در عرصه فرهنگی به شدت آسیب‌پذیر است، گفت: چند شب پیش هم به بنده اطلاع دادند یک تیم برای بار سوم قصد ترور دارد؛ آنها در کردستان عراق اتاق فرمان تشکیل داده‌اند.
 
وی تأکید کرد: این اتاق فرمان ترور با مشارکت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل فعالیت می‌کند و پیمانکاران آنها برای ترور احتمالاً برخی گروه‌ها همچون منافقین هستند هرچند مشخص نیست که عوامل اجرایی آنها دقیقاً چه کسانی هستند.
 
رحیم‌پورازغدی با ابراز اطمینان از اینکه "این اتفاق خجسته (شهادت) خواهد افتاد" گفت: بنده از تابستان57 و پیش از انقلاب تا سال‌های جنگ و پیش از هر عملیات حدود 10 وصیت‌نامه نوشته‌ام لذا اگر خون ما در راه انقلاب ریخته شود باعث افتخار است.
 
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه معتقدم که این اتفاق دیر یا زود برای من خواهد افتاد تصریح کرد: بنده هیچ مرگ دیگری غیر از شهادت را دوست ندارم.
 
 
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: ترور , رحیم پورازغدی , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 1876
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 1 تير 1391

 

 29 خرداد 88 تهران شاهد برگزاری نمازجمعه‌ای بود که خطبه‌های محکم و متواضعانه خطیب آن، نماز جمعه آنروز را به یکی از ماندگارترین نماز جمعه‌های تاریخ انقلاب اسلامی مبدل ساخت. نگرانی از شرایط حساس جامعه و آتش افروزی برای ایجاد فتنه به بهانه اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم و طرح ادعای تقلب در کنار اردوکشی خیابانی و ایجاد رعب و وحشت برای مردم، سبب شد تا مردم تهران خود را به نماز جمعه 29 خرداد برسانند تا کلام آخر را بشنوند، کلامی که رهبر انقلاب با مهربانی، قاطعیت، تواضع و توسل به امام زمان(عج) عجینش کرد.

به مناسبت سومین سالگرد ایراد خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در 29 خرداد 88، رجانیوز اقدام به انتشار پژوهشی با موضوع "اصول حاکم بر سبک مدیریت مقام معظم رهبری درکنترل و مهار وقایع انتخابات1388" می‌نماید. این پژوهش که به قلم "منوچهر محمدی" و " مسعود معنی پور" نگاشته شده است در شماره اول فصلنامه علمی، پژوهشی پژوهشنامه انقلاب اسلامی در زمستان سال 90 به انتشار رسیده است.

این پژوهش بر آن است تا با رویکردی علمی به بررسی اصول حاکم بر مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مهار و کنترل حوادث فتنه 88 بپردازد:

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: انتخابات 1388 , سبک مدیریت مقام معظم رهبری , عقلانیت و قانون گرایی , رایه الهدی , میرحسین موسوی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1432
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : گمنام
سه شنبه 30 خرداد 1391

 

33 سال توطئه كردند كه ملت ايران در پيش چشم ملت‌ها الگو نشود/ دشمن بداند تكبر و توقعات بيجا راه به جايی نمی‌برد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(دوشنبه) در خجسته سالروز عيد مبعث پيامبر عظيم الشأن اسلام، در ديدار مسئولان نظام، سفيران و نمايندگان كشورهاي اسلامي و جمعي از خانواده هاي معظم شهدا تأكيد كردند: از ميان رشته هاي بيشمار نور بعثت، جامعه بشري امروز به 2 مسئله نياز مبرم دارد: يكي «برانگيخته شدن فكر و انديشه» و ديگري «تهذيب اخلاق».

رهبر انقلاب اسلامي با تبريك عيد بزرگ مبعث به ملت عزيز ايران و امت اسلام افزودند: رويكرد پرطراوت ملتهاي مسلمان به دين محمدي (ص) نشان مي دهد ملتها در سايه تجربه هاي متمادي دريافته اند كه مكتبهاي مادي شرقي و غربي، در برآوردن نيازهاي حقيقي بشر، ناتوان و عقيمند و فقط تعاليم بعثت مي تواند بشر را به سعادت و پيشرفت واقعي برساند.

حضرت آيت الله خامنه اي، ريشه مشكلات جامعه بشري را دوري از دو مسئله اساسي بعثت يعني: «فكر و انديشه» و «تزكيه نفس» دانستند و افزودند: نجات انسان از گرفتاريها و ضعفهاي اخلاقي، هدف بزرگ بعثت است كه تحقق آن، زمينه ساز حل مشكلات اساسي ملتهاست.

رهبر انقلاب اسلامي احياي نيروي خرد و تفكر را از ديگر اهداف اساسي و مهم بعثت پيامبران برشمردند و افزودند: جامعه بشري، امروز بشدت نيازمند انديشيدن، خردورزي، تفكر و ريشه يابي مشكلاتي است كه از هر سو ملتها را احاطه كرده است.

ايشان با يادآوري مرگ آفريني و ظلم آشكار قدرتهاي زورگو در برخي كشورهاي منطقه، افزودند: در نگاه سياه ستمگران جهاني، «بشر» اصولاً جايي و جايگاهي ندارد همچنانكه در قضيه مشكلات اقتصادي كشورهاي غربي نيز دنيا شاهد است كه قدرتهاي مسلط در پي حل مشكلات صاحبان بانكها و كمپاني هاي سرمايه داري هستند نه حل مشكلات مردم......

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: رهبر انقلاب , عیدمبعث , مسوولان نظام , رایه الهدی , رحمان نوازنی , هیئت منتظران مهدی(عج) ,
:: بازدید از این مطلب : 2625
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : گمنام
سه شنبه 30 خرداد 1391

آیا رهبر انقلاب از این دوستانه‌تر و مهربانانه‌تر می‌توانستند رفتار کنند؟

 

به نقل از رجانیوز، با این حال، متاسفانه برخی از خواص به این توصیه حکیمانه رهبر انقلاب گوش نکردند و با سکوت و یا سخنان چند پهلوی خود، زمینه را برای طولانی شدن فتنه فراهم کردند تا نهایتا مردم و عامه جامعه به میدان آمدند و در حماسه 9 دی، آتش فتنه را خاموش کردند.

در این میان برخی از وابستگان فتنه و رسانه‌های نزدیک به این جریان تلاش کردند تا مراجع و بزرگان حوزه را همراه با ساختارشکنان جلوه دهند و با سانسور و تحریف سخنان آنان، دست به بهره‌برداری سیاسی به نفع آشوبگران بزنند؛ مساله‌ای که به طور ویژه درباره حضرت آیت‌الله جوادی آملی صورت گرفت و تبلیغات زیادی در این زمینه برای تحریف سخنان ایشان صورت گرفت.

با این حال، آیت‌الله جوادی آملی با بصیرت انقلابی خود همه این ترفندها را نقش بر آب کرد. به عنوان مثال، ایشان در تاریخ 28 خرداد 88 یعنی یک روز قبل از خطبه‌های تاریخی رهبر انقلاب در نماز جمعه، در دیدار با جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران به طور جدی به حمایت از مواضع حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرداخت و خواستار احترام به قانون و رای مردم از سوی همه گروه‌های سیاسی شد....
 
بقیه در ادامه مطلب...
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: آیت الله جوادی آملی , فتنه 88 , مصاحبه منتشرنشده , رایه الهدی , البرز , کرج , ,
:: بازدید از این مطلب : 2327
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : گمنام
یک شنبه 28 خرداد 1391

 

 به نقل از ایلنا ، محمدحسین صفار هرندی، ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه قم، در محل شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س)، با اشاره به سالگرد شهدای حزب مؤتلفه اسلامی، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در راه شهدا گام برداریم باید گوش به فرمان فقیه جامع الشرایطی باشیم که اکنون در جایگاه ولی فقیه قرار گرفته است.

وی افزود: بارور کردن نهاد روحانیت و نهضت، هدف شهدا بود و هر کس به هر دلیل از پیروی از ولی فقیه و علما و روحانیت طفره برود، بر خلاف هدف شهدا گام برداشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: برخی آقایان می‌گفتند احترام روحانیون و علما واجب، اما وقتی علما فتوا می‌دهند، می‌گویند علما نظری داشته‌اند و ما هم نظری دیگر داریم و این یعنی در مقابل فتوای علما، از خود فتوا می‌دهند.

وی گفت: آن شخصی که به فرمان ولی فقیه عمل می‌کند به خدا نزدیک‌تر است نه آن شخصی که وقتی ولی فقیه حکمی می‌دهد قهر می‌کند و می‌رود و یا اینکه وقتی ولی فقیه می‌گوید این آدم صلاحیت ندارد کنار تو باشد ابرو‌هایش را بالا می‌اندازد.

صفار هرندی گفت: می‌بینیم، طرف می‌آید و برای پیروی نکردن از ولی فقیه بازی در می‌آورد و برای طفره رفتن از فرمان نائب امام زمان (عج) به دروغ به امامت ولی عصر (عج) توسل می‌جوید و می‌گوید وقتی ما خود امام زمان (عج) را داریم به حجت و نائب او نیازی نداریم.تو غلط کردی؛ تو بی‌سر و پا و بی‌مقدار از معرفت و بی‌مقدار از ایمان و بی‌مقدار از تقوا.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه گفت: بعضی از رفقایشان بعد از دستگیری، اعتراف کردند که گاهی در طول یک مسافرت می‌دیدم که این‌ها یک رکعت نماز هم نخوانده‌اند؛ می‌گویند ما به آن‌ها گفتیم که ما فکر می‌کردیم شما با این ارتباطی که با ناحیه مقدسه دارید نسبت به نماز مراقبت دارید، اما آن‌ها جواب دادند که ما به مرحله‌ای رسیدیم که از این چیز‌ها عبور کردیم.
 
بقیه در ادامه مطلب....
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: محمدحسین صفار هرندی , رایه الهدی , نمازجمعه قم ,
:: بازدید از این مطلب : 1996
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : گمنام
یک شنبه 28 خرداد 1391

 

غلامعلی حدادعادل در گفت وگو با نشریه پاسدار اسلام نکات مهم و خواندنی از زندگی شخصی رهبر انقلاب بیان کردند که مختصری از آن در جهان منتشر شده است.در این گفت وگو حدادعادل نکاتی نیز در خصوص زندگی شخصی آقا مجتبی فرزند رهبر انقلاب طرح می کنند که به دلیل اهمیت آن به طور مجزا منتشر می شود.اخیرا جریان ضد انقلاب خارج از کشور دروغ هائی به آقا مجتبی نسبت داده بودند که حدادعادل به کذب بودن آنها اشاره می کند.

حدادعادل در بخشی از سخنان خود می گوید:حالا كه صحبت از آقا مجتبي به ميان آمد بايد بگويم من بعد از آنكه با آقازاده‌هاي مقام معظم رهبري و مخصوصاً با آقا مجتبي از نزديك آشنا شدم، به حكم «تعرف الاشجار باثمارها» ارادتم به آيت‌الله خامنه‌اي بيشتر شد و فهميدم كه ايشان فرزندان خود را بسيار خوب تربيب كرده‌اند و آن صداقتي كه عملاً بر زندگاني ايشان حاكم بوده در تربيت فرزندانشان تأثير كرده‌است. مي‌دانم كه آقا مجتبي هرگز راضي نيست من درباره او صحبتي بكنم و سخني بگويم و خودش هم هرگز درباره خودش كمترين سخني به زبان نمي‌آورد و از خود در برابر تهمت‌ها و اهانتها، دفاعي نمي‌كند. اما جسته و گريخته مي‌دانم كه سالهاست در قم درس خارج تدريس مي‌كند و اوقات خود را در منزل يا به مطالعه فقه و فقاهت مي‌گذارند يا به عبادت. من طي سيزده‌سال گذشته كه با او نسبت پيدا كرده‌ام هنوز صداي بلند او را نشنيده‌ام و گناهي از او نديده‌ام. وقتي مي‌بينم كه دشمنان انقلاب و اسلام و ايران، چطور سعي مي‌كنند چهره‌هاي پاك را، در نظر مردم، زشت جلوه دهند احساس مي‌كنم اگر سكوت كنم گناه كرده‌ام.....
 
 
بقیه در ادامه مطلب......
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: سیدمجتبی خامنه ای , رایه الهدی , حدادعادل , البرز , کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 2519
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
نویسنده : گمنام
یک شنبه 28 خرداد 1391

 

مجرای نفوذ به دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را یافته‌ایم/ ردپای BBC در ترور دانشمندان

چند روز پیش و در آستانه برگزاری مذاکرات مسکو، وزارت اطلاعات در اطلاعیه اعلام کرد عوامل اصلی ترور شهیدان هسته‌ای ایران شهریاری، احمدی روشن و قشقایی شناسایی و در یک عملیات برق آسا دستگیر شده‌اند.

 در حالی که برخی اخبار از تشدید فعالیت‌های جاسوسی واطلاعاتی سرویس‌های غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران در هفته‌های اخیر و به بهانه برگزاری مذاکرات مسکو حکایت دارد، دستگاه امنیتی کشور در یک اقدام غافلگیر کننده عوامل موساد را که به صورت مستقیم در عملیات ترور شهیدان هسته‌ای ایران نقش داشته‌اند دستگیر کرد.

در همین راستا، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان به ارائه جزئیاتی درباره نحوه اجرای این عملیات و اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) پرداخته است:

 

ضمن تبریک به جنابعالی و سربازان گمنام امام زمان (عج)، اولین سوالم به اطلاعیه چند روز پیش وزارت اطلاعات مربوط است که در آن نه به زمان بازداشت‌ها، نه به مکان و نه به تعداد متهمین اشاره شده بود. آیا علت خاصی داشته؟ و آیا ممکن است در این سه مورد اطلاعات بیشتری بدهید؟

بقیه در ادامه مطلب

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: مصلحی , رایه الهدی , البرز , اطلاعات , BBC ,
:: بازدید از این مطلب : 2510
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : گمنام
یک شنبه 28 خرداد 1391

 8 ماه انذار روح اللهي مقتدر مظلوم؛ چگونه بزرگ ترين فتنه بعد از انقلاب مهار شد؟

 

 

 
«نخبگان بدانند هر حرفى، هر اقدامى، هر تحليلى كه به آنها (دشمن) كمك بكند، اين حركت در مسير خلاف ملت است. همه‏‌ى ما خيلى بايد مراقب باشيم... مراقب حرف زدن، مراقب موضع‏گيرى كردن، مراقب گفتن‏ها، مراقب نگفتن‏ها. يك چيزهائى را بايد گفت؛ اگر نگفتيم، به آن وظيفه عمل نكرده‏ايم. يك چيزهائى را بايد بر زبان نياورد، بايد نگفت؛ اگر گفتيم، برخلاف وظيفه عمل كرده‏ايم. نخبگان سر جلسه‏ى امتحانند؛ امتحان عظيمى است. در اين امتحان، مردود شدن، رفوزه شدن، فقط اين نيست كه ما يك سال عقب بيفتيم؛ سقوط است»
 
«من تعجب ميكنم. كسانى كه اسم و رسم خودشان را از انقلاب دارند - بعضى از اين آقايان يك سيلى براى انقلاب نخوردند در دوران اختناق و طاغوت - و به بركت انقلاب اسم و رسمى پيدا كردند و همه چيزشان از انقلاب است، مى‌بينيد كه دشمنان انقلاب چطور بُراق شدند، آماده شدند، صف كشيدند، خوشحالند، ميخندند؛ اينها را كه مى‌بينيد؟ به خود بيائيد، متوجه بشويد شما برادران «سابق» ما هستيد»
 
بقیه در ادامه مطلب....

«اين چهار نفرى كه وارد عرصه‏ى اين انتخابات جدى شدند، همه‏شان جزو عناصر نظام و متعلق به نظام بودند و هستند. يكى از اينها رئيس جمهور كشور ماست ... يكى از آنها نخست‏وزيرِ هشت سال در دوران رياست جمهورى خود بنده است. يكى از آنها فرمانده‏ى سپاه در سالهاى متمادى و يكى از فرماندهان اصلى دوران دفاع مقدس بوده است. يكى از آنها دو دوره رئيس قوه‏ى مقننه‏ى كشور بوده است؛ رئيس مجلس شوراى اسلامى بوده است. اينها عناصر نظامند؛ اينها همه‏شان متعلق به نظامند. البته اختلاف‏نظر دارند، اختلاف برنامه دارند، در جهتگيرى‏هاى گوناگون سياسى با هم تفاوتهاى متعددى دارند؛ اما همه‏شان مال نظامند؛ چهار نفر از عناصر نظامند»
 
و در ادامه نیز بر باز بودن راه های قانونی و اقدامات مسالمت آمیز تاکید می کنند: «من از همه‏ى اين دوستان، اين برادران، ميخواهم بنا را بر برادرى بگذاريد، بنا را بر تفاهم بگذاريد، قانون را رعايت كنيد. راه قانون باز است. راه محبت و صفا باز است»
 
و در پایان اظهار می دارند چنانچه کسی راهی غیر از مسیری را که قانون مشخص نموده است انتخاب کند، اظهارات صریح تری خطاب به مردم در آینده خواهند داشت.
 
 
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: فتنه88 , رایه الهدی , رهبر انقلاب , مقتدرمظلوم ,
:: بازدید از این مطلب : 2220
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : گمنام
یک شنبه 28 خرداد 1391
هیچ رئیس جمهوری ایده‌آل نبوده، در آینده هم اینگونه نخواهد بود/ در انتخابات گاهی نظرات اشخاص به اسم جامعتین مطرح شد/ هزینه امکانات شهرداری در انتخابات شرعا جایز نبود

 

حضرت آیت الله مصباح یزدی پنجشنبه گذشته (25 خرداد) در دیدار با جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه امام صادق علیه السلام، نکات مهمی را پیرامون ادوار گذشته رياست جمهوري، شیوه تشخیص اصلح نسبي در انتخابات آينده ریاست جمهوری، تقبيح استفاده از امكانات عمومي مانند شهرداري در انتخابات مجلس نهم و علت شکل گیری جبهه پایداری و محور شدن سازشگران با فتنه در انتخابات مجلس بیان کرد.

 چند هفته پس از انتشار نامه‌ای با امضاء 500 دانشجو و دانش آموخته دانشگاه امام صادق علیه السلام در تقدیر از جایگاه علمی و سیاسی علامه مصباح یزدی، روز گذشته تعدادی از این دانشجویان و دانش آموختگان، با حضور در موسسه امام خمینی (ره) با رئیس این موسسه دیدار کردند.
 
در این دیدار ابتدا دانشجویان حاضر به بیان دغدغه‌های خود پیرامون مسائل روز پرداخته و آیت الله مصباح یزدی متناسب با دغدغه‌های جمع حاضر مطالب مهمی را پیرامون شرایط سیاسی حال و آینده کشور مطرح کردند.
 
عضو خبرگان رهبري با اشاره به اينكه در انتخابات و براي تصدي پست‌ها بايد افرادي انتخاب شوند كه نسبت به ديگران اصلح باشند، گفت: تشخيص صلاحيت افراد با توجه به عملكرد و سابقه و شناخت تفكر آنها امكان پذيراست و برخورد ابتدايي به هيچ وجه نمي‌تواند براي تشخيص اصلحيت مناسب باشد.
 
علامه مصباح يزدی با اشاره به نعمت عظيم رهبري انقلاب اسلامي توسط امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري ابراز داشت: خداوند نعمت وجود مردم و جواناني پاك و انقلابي نيز به كشور ما ارزاني داشته است كه حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري بيش از همه قدر اين نعمت را دانستند.
 
 
گزینه اصلح هم ممکن است خطا و نقص داشته باشد
 
هرگز در انقلاب مقطع ایده‌آلی وجود نداشته و برتری هر مقطع را در نسبت با سایر دوره‌ها باید سنجید
 
اگر امروز منتظر بر سر کار آمدن یک رئیس جمهور ایده‌آل هستید، زود سرخورده خواهید شد
 
 
علامه مصباح يزدي ادامه داد: در اين دوره، رئيس‌جمهور به تنهايي به اندازه چند دولت كار و تلاش كرد و امتيازات زيادي در زمينه‌هاي مختلف داشت، اما نقايص زيادي نيز داشت.
 
اعتقاد به برقراری رابطه با امریکا یک کمبود بزرگ در تفکر است/ كسي كه نسبت به تفكر انقلاب اسلامي نقص داشته باشد، براي رياست جمهوري صلاحيت ندارد
 
بقیه در ادامه مطلب....
 
 
 
 
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: سخنان مهم علامه مصباح یزدی در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2131
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : گمنام
یک شنبه 28 خرداد 1391

 

 

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه با صدا و سیما که از برنامه فراسو از شبکه چهار سیما پخش شد، به موضوعات مختلف داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می خوانید:

 
جوهره اصلی مقاومت هیچگاه تغییر نمی‌کند
 
 
سوال: جناب آقای نصرالله! رسالت جنبش حزب‌الله در دوره کنونی چه می‌دانید و آیا نسبت به گذشته تغییر کرده است؟
 
نصرالله: بسم الله الرحمن الرحیم. راه اصلی حزب الله در این سالها تغییر نکرده است. حزب‌الله در سال 1982 به دلیل اشغال لبنان و برای مقابله با این اشغالگری تاسیس شد و از آن سال با توطئه‌های اسرائیلی و آمریکایی روبرو شد که می‌خواهد بر منطقه مسلط شود.
 
پس از سال 2000 مستقیم با اشغالگران روبرو بودیم و توانستیم بیرونشان کنیم، اما لبنان امروز در معرض تهدیدات است. رژیم صهیونیستی فلسطین را اشغال کرده و تلاش دارد بر منطقه چیره شود. در صورتیکه وضعیت سیاسی تغییر کند ممکن است شکل مبارزات را تغییر دهیم اما جوهره اصلی همان است.
 
بقیه در ادامه مطلب....
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: مشروح مصاحبه سید حسن نصر الله با صدا و سیما جمهوری اسلامی , رایه الهدی , کرج , سیدحسن نصرالله ,
:: بازدید از این مطلب : 2320
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : گمنام
یک شنبه 28 خرداد 1391
مهدی صفارهرندی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزای فارس، از احضار 13 فعال بسیج دانشجویی این دانشگاه به کمیته انضباطی خبرداد.
 
این فعال دانشجویی گفت: این احضاریه به خاطر برگزاری تجمع دوم خرداد که در اعتراض به اهانت به امام هادی(ع) و هتاکی نشریه منتسب به انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی برگزار شد، به دانشجویان ابلاغ شده است.
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: احضار , بسیجی , دانشگاه تهران , هتاکی به امام هادی(ع) ,
:: بازدید از این مطلب : 2045
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : گمنام
یک شنبه 28 خرداد 1391

هنوز۸ ماه از درگذشت "سلطان بن عبد العزیز"، ولی عهد سابق عربستان سعودی نگذشته که "نایف بن عبدالعزیز" یکی از 7 عضو باقی مانده از خانواده سدیری نیز از دنیا رفت و رویای وی برای رسیدن به قدرت محقق نشد.

 بامداد روز یک‌شنبه 1 آبان 1390(خورشیدی) برابر با 23 اکتبر 2011 (میلادی) بود که دفتر پادشاهی عربستان سعودی خبر مرگ "سلطان بن عبد العزیز"، ولی‌عهد این کشور را اعلام کرد تا پس از کش و قوس‌های فراوان "نایف بن عبد العزیز"، در حالی‌که رویای سلطنت را در سر می‌پروراند، به ولی‌عهدی عربستان منصوب شد.
 
"نایف بن عبدالعزیز" یکی از 7 عضو باقی مانده از خانواده "السدیری" بود که به اصطلاح همه آنان فرزندان "ملک عبدالعزیز بن سعود" به شمار می‌آمدند و و مادرشان "حصه"، دختر "احمد السدیری" بود که پنجمین و محبوبترین همسر ملک عبدالعزیز از میان 22 زن دیگرش بود.
 

بقیه در ادامه مطلب....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: ولیعهد عربستان سعودی که بود؟ , ولیعهد , عربستان , نایف , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2206
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : گمنام
یک شنبه 28 خرداد 1391

حوادثی که در هنگامه انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 در شیراز رخ داد کمتر از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت و این در حالی بود که کمیت و کیفیت این حوادث به خصوص در دانشگاه شیراز، شاید در هیچ جای کشور رخ نداده بود. گزارش زیر به صورت اجمالی و کاملا گذرا به برخی از اقدامات فتنه‌گران در روزهای پس از انتخابات در دانشگاه شیراز می‌پردازد.

 
کلید واژه تقلب درانتخابات ریاست جمهوری که چندین ماه قبل توسط عده ای خواص نادان مطرح شده بود،بوسیله میرحسین موسوی دامن زده شد.چنانکه موسوی در ساعت ۱۱ شب ۲۲ خرداد اسم رمز آشوب را با جمع کردن خبرنگاران داخلی اعلام کرد . وی در حالی که همچنان مدعی تقلب در انتخابات بود گفت که بر اساس گزارش‌هایی که از نیرو‌هایش در حوزه‌های رأی‌گیری به او رسیده، با فاصله زیاد پیروز قطعی انتخابات است.
 
از همین جا بود که پروژه تقلب وارد فاز عملیاتی شد و در کمتر از ۱۲ ساعت با کمک بیانیه‌ای که میرحسین موسوی منتشر کرد، منجر به آغاز آشوب‌های پرهزینه‌ای درسراسر کشور شد.
 
70درصد مردم فارس به احمدی نژاد رای دادند
 
در استان فارس اما مردم با مشارکت 89 درصدی در انتخابات ریاست جمهوری رکورد بی نظیری را خلق کرده و نزدیک به 70 درصد واجدان شرایط به محمود احمدی نژاد رای دادند.به گفته زارعی مدیرکل سیاسی وقت استانداری فارس ، فقط 28درصد شرکت کنندگان در انتخابات به میرحسین موسوی رای دادند و موسوی در هیچ شهرستانی در فارس رایی بالاتر از احمدی نژاد نداشته است.
 
آشوب گری طرفداران موسوی در 23 و 24 خرداد 88 در شیراز
 
پیرو اعتراضات وآشوب گریهای طرفداران موسوی در تهران، روز شنبه 23خرداد 88 ، عده ای از حامیان موسوی با نقاب و چماق علاوه بر آشوبگری در بعضی از نقاط شهر و خسارت به اماکن عمومی و اموال مردم به دانشگاه شیراز هجوم آورده و با شعارهای تند و رکیک به ارکان نظام حمله کردند. سپس به چند نقطه از دانشگاه از جمله دفتر بسیج دانشجویی حمله کردند و تعدادی از بسیجیان را به شدت کتک زدند. این آشوبگران که تعدادی از آن ها دانشجوی دانشگاه شیراز بودند و البته بسیاری هم از بیرون دانشگاه آمده بودند؛ برخی از نگهبانان دانشگاه را کتک زده و نهایتا کتابخانه امیرالمومنین وابسته به هیئت محبین اهل بیت (ع) دانشگاه شیراز را به آتش کشیدند.
 
 
 
انتقال فرش‌های مسجد دانشگاه شیراز پیش از آتش زدن
 
بقیه در ادامه مطلب....
 
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: بازخوانی حوادث دانشگاه شیراز در فتنه 88+ عکس , حوادث , دانشگاه , شیراز , فتنه88 , دانشجو , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2189
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : گمنام
جمعه 26 خرداد 1391
عباس ذوالعلی پدر امیرحسام ذوالعلی دانشجوی بسیجی که در 10 دی 88 و یک روز پس از حماسه 9 دی توسط فتنه‌گران به شهادت رسید، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: برخی افراد برای رسیدن به قدرت دست به آشوب زدند اما مردم با بصیرت خود فتنه را جمع کردند.
 
ذوالعلی به نقش بی‌نظیر مقام معظم رهبری در خنثی سازی فتنه اشاره و تصریح کرد: اگر قدرت با قرب الهی همراه نباشد افراد کم می‌آورند و دشمن هم منتظر است تا از چنین افرادی سوء استفاده کند.
 
پدر این شهید فتنه 88 ادامه داد: آسیب‌هایی که جریان فتنه به کشور وارد کرد، ناشی از اخبار غلطی بود که به آنها می‌رسید و آنها نیز با پافشاری بر این اخبار درصدد قدرت‌طلبی بودند.
 
* نقش ساکتین در سال 88 از فتنه‌گران کمتر نبود
 
وی با تأکید بر اینکه در فتنه 88 نقش ساکتین از فتنه‌گران کمتر نبود و اگر آنها سکوت نمی‌کردند، این فتنه زودتر از هشت ماه جمع می‌شد، افزود: خواص نقش موثری داشتند و در واقع سکوت آنها تایید فتنه‌گران بود؛ لذا ما از ساکتین فتنه هم گله‌مندیم.
 
ذوالعلی با بیان اینکه ما از خواص و بزرگان انتظار داشتیم اما متاسفانه برخی از آنها خوب عمل نکردند، یادآور شد: الحمدالله ما رهبری داریم که فرزند خلف امام راحل است و ایشان با بزرگواری و بصیرت مثال‌زدنی فتنه را خنثی کردند.
 
پدر شهید ذوالعلی با یادآوری خاطرات روز شهادت پسرش گفت: امیرحسام روز 9 دی کفن‌پوش در راهپیمایی شرکت کرد و در روز 10 دی 88 نیز توسط فتنه‌گران به شهادت رسید.
 
وی با بیان اینکه امیرحسام ورزشکار، دانشجو، اهل هیئت و مسجد بود و همیشه می‌گفت اگر برای خدا کار کنیم وقت کم نمی‌آوریم، یادآور شد: فتنه‌گران چندبار خواستند او را بزنند اما موفق نشدند؛ آنها امیرحسام را شناسایی کرده بودند.
 
ذوالعلی با بیان اینکه ما سران فتنه را به خدا واگذار کرده‌ایم، گفت: پسرم در جریان فتنه می‌گفت اگر ما کتک بخوریم می‌دانیم برای چیست اما اگر فتنه‌گران کتک بخورند دچار بغض و کینه می‌شوند چراکه هدفی ندارند.
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ایثـار و شهادت , ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: شهدای فتنه , رایه الهدی , ساکتین فتنه , پدر شهید , امیرحسام ذوالعلی , دانشجوی بسیجی , 9دی ,
:: بازدید از این مطلب : 2240
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 24 خرداد 1391

آیا اینترنت به بزرگترین و مخوف‌ترین ماشین جاسوسی دنیا تبدیل شده است؟ ابزارهای جاسوسی عصر جدید چگونه عمل می‌کنند؟ آیا مهم‌ترین و جدیدترین ابزار جاسوسی دنیا را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید که هر شهروند ناخواسته به یک جاسوس تبدیل شده است؟ در این گزارش به معرفی و نحوه عملکرد و بررسی جاسوسی سایبری و ابزارهای مورد استفاده آن خواهیم پرداخت.

 اگرچه این ابزار نظیر دوربین‌های جاسوسی، دوربین‌های مداربسته، دستگاه‌های ضبط صدا ردیاب موبایل، جی. پی. اس و شنود صوتی در دسترس عموم مردم قرار دارد اما همین ابزار تله و طعمه‌ای برای جاسوسی و شنود توسط گردانندگان شبکه‌های جهانی ارتباطی نظیر مخابرات و اینترنت و غیره می‌شوند. شاید با شنیدن کلمه جاسوسی و اینکه هر وسیله‌ای در اطراف ما توان تبدیل شدن به یک ابزار جاسوسی را دارد، منتقدان بسیاری این تفکر را "توهم توطئه" بنامند. اما باید به این نکته توجه داشت که منظور از جاسوسی، همواره انجام عملیاتی پیچیده مانند آنچه که در رسانه‌ها به عنوان جاسوسی مطرح می‌شود و یا از خبر از دستگیری جاسوس منتشر می‌شود، نیست. همین که موقعیت مکانی شما، و یا شماره‌های تلفن همراه شما، توسط شرکت سازنده موبایل قابل دسترسی است، خود یکی از جنبه‌های جاسوسی از شهروندان است که در رده جاسوسی غیرفعال (passive) جای می‌گیرد که تنها به گردآوری و ذخیره داده‌ها بدون هدف عملیاتی اختصاص دارد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سایبر، اينترنت به بزرگ‌ترين «ماشين جاسوسی و پایش اطلاعات» جهان تبديل شده است و این در حالی رخ می‌دهد که به طور روز افزون شاهد اين هستيم كه اطلاعات شخصي بيشتر افراد نسبت به هر زمان ديگري در اينترنت قرار دارد و آن را به مثابه گنجینه با ارزشی از اطلاعات تبدیل کرده است.

ورود اینترنت به تمام زوایای زندگی روزمره با هدف کنترل بیشتر

شبکه های اجتماعی؛ تکمیل فرمهای جاسوسی به دست خود کاربران


 

 

تلفن همراه هوشمند در دسترس ترین ابزار جاسوسی هستند

 


آمریکا چگونه جاسوسی سایبری انجام می‌دهد؟

پروژه "آگاهی جامع اطلاعاتی" به منظور پایش اطلاعات ارتباطات شهروندان سراسر جهان راه‌اندازی شده است



در زمان انتخابات ایران، کاربران ایرانی بالای 90 درصد مخاطبان توئیتر را تشکیل می‌دادند. پس از انتخابات ایران،400 میلیون توئیت در کتابخانه ملی آمریکا، برای بررسی و تحلیل محتوا ثبت شد. این نشان‌دهنده جمع‌آوری پیشرفته و آنالیز دقیق اطلاعات است.



 

«رابرت گیتس» وزیر دفاع آمریکا در ژوئن 2009 اعلام کرد، تکنولوژی‌های رسانه‌های اجتماعی همچون توئيتر که نقشی حیاتی در مستندسازی و هماهنگی اعتراضات در ایران به ویژه تهران داشتند، یک دارایی استراتژیک عظیم برای آمریکا محسوب می‌شوند.


مرکز فرماندهی سازمان امنیت ملی آمریکا با بیش از 18 هزار کارمند در بالتیمور

 

تلویزیون هوشمند جاسوسی در مقابل دیدگان شما

شما را به مطالعه مشروح این گزارش در ادامه مطلب دعوت می نماییم

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: آشنایی با جاسوسان پنهان عرصه دیجیتال , رایه الهدی , البرز , کرج , جاسوسی , تلوزیون های هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 2365
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 24 خرداد 1391

دکتر سعید جلیلی اوّلین افشاگری علنی شهید را علیه بنی صدر، این ‌گونه به یاد می ‌آورد: «دو ماه به انتخابات رياست جمهوری مانده بود. شبی در پايان سخنرانی شهيد ديالمه در دانشكده ‌ی علوم، يك نفر پرسيد نظر شما در مورد انتخابات رياست جمهوری چيست؟ شهيد ديالمه گفت: "نامزدها هنوز كامل نشده‌اند؛ اما امشب در مورد يكی از آن ‌ها صحبت می‌كنم. انتخاب آقای ابوالحسن بنی ‌صدر به رياست جمهوری برای كشور فاجعه در پی ‌خواهد داشت." خيلی غير منتظره بود. مجلس شلوغ شد......

شهيد ديالمه

 

بقیه در ادامه مطلب....

 

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: شهیددیالمه , انجمن حجتیه , سعیدجلیلی , رایه الهدی , هیئت المهدی , هیئت منتظران مهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 1998
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
دو شنبه 22 خرداد 1391

به نقل از فارس، گفت‌وگوی سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان که پیش از این قرار بود امشب پخش شود، روز 25 خرداد ساعت 21:20 به روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت. بنا بر این گزارش، سیدحسن نصرالله در گفت‌وگوی خود با شبکه چهار سیما به سوالات متعددی درباره زندگی خصوصی و خانوادگی خود تا تحولات مهم بین المللی پاسخ داده است.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: تغییردر زمان پخش مصاحبه سیدحسن نصرالله ,
:: بازدید از این مطلب : 1916
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : گمنام
یک شنبه 21 خرداد 1391

مرتضی حیدری مجری صداو سیما اخیرا گفت‌وگویی با سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله انجام داده که قرار است این گفت‌وگو فردا ساعت 21 از شبکه 4 پخش شود. حیدری حاشیه‌های این گفت‌وگو را با فارس بیان کرده است.

 

در ابتدا بگویید مصاحبه با سید حسن نصرالله چگونه هماهنگ شد؟

از حدود دو ماه پیش به این فکر افتادم که این مصاحبه را انجام بدهم و دلیلش هم این بود که «25 می» روز آزادسازی جنوب لبنان و روز مقاومت، مناسبت خیلی خوبی بود که هم سفری به لبنان داشته باشم و هم در مراسم جشن آزادسازی که در بنت الجبیل برگزار می‌شود شرکت کنم و این مصاحبه را با سیدحسن نصرالله داشته باشم. برای این مصاحبه آقای رکن‌آبادی سفیر ایران و همکارانشان زحمت زیادی متحمل شدند.

جالب است که رژیم اسرائیل رسماً اعلام کرده که اگر سیدحسن نصرالله در هر جایی باشد حتی در یک استادیوم چند صد هزار نفری یا در هواپیمای مسافربری و یا هتل و یا هر مکان مسکونی که باشد در ترور وی درنگ نخواهد کرد و این مصداق بارز تروریسم دولتی است

 

بقیه در ادامه مطلب....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: سیدحسن نصرالله , مصاحبه , مرتضی حیدری , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 1942
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
شنبه 20 خرداد 1391

یک تحلیلگر سازمان سیا مطرح کرد؛


1. اقتدار در تنگه هرمز، نفت و تحقیر اسرائیل

2. حمایت از گروههای انقلابی

3. همدلی و همگرایی نیروهای انقلاب و نقش وحدت آفرین رهبری

4. خدمت به مردم محروم

5. کمک به مستضعفان جهان

 

شرح در ادامه مطلب....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: رهبرانقلاب , نگرانی , سازمان سیا , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2138
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
دو شنبه 13 خرداد 1391

یک بار از جبهه آمده بودم و عصر در خانه آقا خدمت ایشان رسیدم و گزارش عملیات‌ها را دادم. نماز مغرب و عشا را پشت سر ایشان خواندیم و فرمودند: «آقارحیم! برای شام می‌مانی یا می‌روی؟» گفتم: «شام علما برکت دارد. اگر اجازه بدهید می‌مانم». آقا فرمودند: «از بیرون برایت شام بگیریم یا هر چه در خانه هست می‌خوری؟» گفتم: «آقا! هر چه در خانه هست می‌خورم». شام رئیس‌جمهور یک املت ساده بود....

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در گفت‌وگویی مشروح فراز و فرودهای سال‌های مجاهدت و نقش بی‌بدیل رهبری برای پیگیری خط امام(ره) را تشریح کرد.

سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در آستانه سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی و آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در گفت‌وگویی با نشریه «پاسدار اسلام»، از خاطرات خود از خمینی کبیر و خلف صالح او و همچنین فراز و فرودهای سال‌های مجاهدت و نقش بی‌بدیل رهبری در پیگیری خط امام‌ و هوشمندی منحصر به فرد معظم‌له در هدایت کشتی متلاطم انقلاب اسلامی و عبور دادن آن از مهلکه‌های خطیر سخن گفته است.

متن این مصاحبه به نقل از فارس در پی می آید:
 

بقیه در ادامه مطلب....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1790
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : گمنام
دو شنبه 14 خرداد 1391
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد، گفت: رژیم شاه با ترتیب دادن حوادث متعدد از جمله حمله به فیضیه می خواست زهرچشمی از قم و مردم این شهر بگیرد و علما و مردم را بترسانند تا گوش به حرف امام نکنند، همان سال منزل امام (ره) رفتیم ایشان ده دقیقه صحبت کردند و تاکید کردند شما هیچ نگرانی نباشید اینها مثل گوسفندی هستند که سرشان را بریده اند و دست و پا می زنند

وی بیان داشت: امام در عین ساده زیستی همیشه تمیز و پاکیزه بود و همواره عطر می زدند و مرتب بودند. یک زمان که امام در عراق بودند پیشنهاد کردیم که با توجه به گرمی بیش از حد هوا در کوفه به باغی در همان حوالی بروند تا کمی حال و هوای ایشان عوض شود، اما ایشان گفتند چطور من این گونه رفتار کنم در حالی که دوستان ما در ایران در زندان هستند و در هوای گرم به سر می برند......

بقیه در ادامه مطلب....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1940
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : گمنام
دو شنبه 14 خرداد 1391
نظر عالی‌ترین مقام اهل تسنن درباره امام(ره)

 

هنگامی که صحبت از امام شد، دکتر طنطاوی شیخ وقت الازهر گفت: «الخمینی فی قلبی»!

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه به ذکر خاطره‌ای از دیدار خود با شیخ وقت دانشگاه الازهر پرداخت و گفت: در آن زمان در جلسه‌ای که با دکتر طنطاوی عالی‌ترین مقام دینی اهل سنت داشتم، صحبت از امام پیش آمد و او گفت: «الخمینی فی قلبی»! یعنی دل من خانه خمینی است و دل‌های مردم مصر خانه خمینی است!
 
وی همچنین در بخش دیگری از نشست علمی بررسی اندیشه‌های امام خمینی(ره) در جهان معاصر در خبرگزاری رسا به حضورش در کشور فیلیپین اشاره کرد و اظهار داشت‌: در سفر تبلیغی به این کشور وضعیت اسلام را جویا شدم و گفتند که یکی از اساتید دانشگاه رهبری جامعه اسلامی را به عهده گرفته است. وقتی با او دیدار داشتم وی گفت که یک کتاب موجب گرایش او به اسلام شده است و آن کتاب، نامه امام خمینی(ره) به فرزندش سید‌احمد بود! در آن هنگام قدر و منزلت امام را بیش از پیش احساس کردم.
 
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1880
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : گمنام
دو شنبه 14 خرداد 1391

تعابیر امام را هرجا بکار ببرید به شما تندرو خواهند گفت

این آن ویژگی امام است كه فقط آموزش ندیده بلكه تربیت هم شده، تزکیه هم شده: یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه. امام نقش پیامبران را ایفا می فرمودند، خودشان می فرمودند «العلماء ورثه الانبیا» و در کتاب ولایت فقیه روی این تاکید می کردند. آنچنان تنفرآمیز از اسلام امریکایي و لیبرالها صحبت می کرد که همه از آن تنفر شوند. اگر دیدید اسلام امریکایي زبان باز کرده در جامعه بدانید امام و خط امام غریب شده است. شما به سهم خودتان نگذارید امام غریب شود. اگر چه به شما بگویند تندرو. تعابیر امام را هرجا بکار ببرید به شما تندرو خواهند گفت. اینهایی که به کسانی که مثل امام نفرت دارند از منافقین و لیبرالها و اسلام امریکایی اتهام تندرو بودن مي‌زنند اگر به امام برسند درباره امام چه قضاوتی خواهند داشت؟

اما چرا امام بعد ازدفاع مقدس نگران اسلام تقلبی شدند؟ به دلیل اینکه خیالشان راحت بود اسلام قدرت پیدا کرده. حالا که اسلام قدرت پیدا کرده بازار سیاه پیدا می کند. کالای قلابی اسلام را به بازار می آوردند. این یک قاعده است.
مثلا اخلاق اگر جا افتاد شما منتظر اخلاق قلابی باشد. معنویت اگر جا اتفاد منتظر معنویت قلابی باشید. دفاع مقدس اگر در جامعه سکه بازار شد و رواج پیدا کرد شما منتظر تفسیر قلابی از دفاع باشید. شهدا وقتی که در جامعه حرمت پیدا کردند شما منتظر دفاع قلابی از شهدا باشید. اگر پای یک فیلم نشستید و چهار تا رزمنده را نشان داد زود خوشحال نشوید. صبر کنید و زود قضاوت نکنید. الان دور بازار رزمنده هاست. رزمندها دیگر غریب نیستند. دور شهداست. ضد انقلاب هم می آید مرگ بر اصلی ترین ارزشهای این انقلاب بگوید در کنارش شهدا را با احترام یاد می کند. لذا ما دیگر خوشحال نمی شویم فیلم دفاع مقدسی ساخت شود صبر می کنیم ببینم چی ساخته شده. باید ببینم کدام رزمنده و شهید را می گويد.

ما ذوق زده نمی شویم اگر کسی کار معنوی انجام بدهد. چون بازار معنویت رونق پیدا کرده شما باید منتظر نفاق باشید. این یک قاعده است. اخلاق رونق پیدا کرده است، الان هر فتنه گری از اخلاق صحبت می کند. به حدی این مسئله شیوع پیدا می کند که بدون سوء ظن نمی شود اسلام خواهی کسی را پذیرفت. برای اینکه ما در دوراني هستیم که امام ترسیم کرده: دوران تثبیت جایگاه اسلام

بقیه در ادامه مطلب....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1608
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : گمنام
یک شنبه 14 خرداد 1391

امام‌خمینی: هرگاه در صنعت و فرهنگ ابتکار داشتیم نویسندگان غربزده مسخره‌مان کردند!/اگر بخواهیم همه چیز می‌توانیم بسازیم

« بايد هوشيار و بيدار و مراقب باشيد كه سياست بازان پيوسته به غرب و شرق با وسوسه‏هاى شيطانى شما را به سوى اين چپاولگران بين المللى نكشند؛ و با اراده مصمم و فعاليت و پشتكار خود به رفع وابستگيها قيام كنيد.و بدانيد كه نژاد آريا و عرب از نژاد اروپا و امريكا و شوروى كم ندارد و اگر خودىِ خود را بيابد و يأس را از خود دور كند و چشمداشت به غير خود نداشته باشد، در دراز مدت قدرت همه كار و ساختن همه چيز را دارد.»

حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) نیز در وصیتنامه ی سیاسی-الهی خود، با نگاهی به عملکرد استعمارگران در این زمینه و آثار شوم آن در اقتصاد و فرهنگ کشورها،نسبت به این مسئله اینگونه هشدار می دهند: «از جمله نقشه‏ها كه مع الأسف تأثير بزرگى در كشورها و كشور عزيزمان گذاشت و آثار آن باز تا حد زيادى به جا مانده، بيگانه نمودن كشورهاى استعمارزده از خويش، و غربزده و شرق‏زده نمودن آنان است به طورى كه خود را و فرهنگ و قدرت خود را به هيچ گرفتند و غرب و شرق، دو قطب قدرتمند را نژاد برتر و فرهنگ آنان را والاتر و آن دو قدرت را قبله گاه عالم دانستند و وابستگى به يكى از دو قطب را از فرائض غير قابل اجتناب معرفى نمودند! و قصه اين امر غم‏انگيز، طولانى و ضربه‏هايى كه از آن خورده و اكنون نيز مى‏خوريم كشنده و كوبنده است.

 
و غم‏انگيزتر اينكه آنان ملتهاى ستمديده زير سلطه را در همه چيز عقب نگه داشته و كشورهايى مصرفى بار آوردند و به قدرى ما را از پيشرفتهاى خود و قدرتهاى شيطانى‏شان ترسانده‏اند كه جرأت دست زدن به هيچ ابتكارى نداريم و همه چيز خود را تسليم آنان كرده و سرنوشت خود و كشورهاى خود را به دست آنان سپرده و چشم و گوش بسته مطيع فرمان هستيم.....
 
بقیه در ادامه مطلب....
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1915
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : گمنام
یک شنبه 14 خرداد 1391
عشق به امام و رهبري‌ منشأ تصميم‌گيري‌هاي صحيح/برخي از مسئولين منصب ولايت‌فقيه را دكان روحانيون مي‌دانند

 

 عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه امتحان الهي براي كساني كه با سرنوشت جامعه سروكار دارند، سنگين‌تر و دشوار‌تر است گفت: بنده بيش از 60 سال تجربه سياسي و اجتماعي داشته و از نزديك شاهد تحولات زيادي بوده‌ام، اما با وجود اين تجربه، در فتنه 88 هرگز احتمال هم نمي‌دادم كه چنين افرادي كه سال‏ها در خدمت انقلاب اسلامي بوده‌اند وحتي از امام (ره) حكم‌هايي دريافت كرده بودند، در آخر پيري دست به توطئه براي براندازي نظام بزنند.

آيت‌الله مصباح يزدي در ديدار با تعدادي از كاركنان و مديران وزارت اطلاعات با بیان اینکه درستي كارهاي اختياري انسان مرهون شناخت صحيح اوست، ادامه داد: شناخت‌ها انواع مختلفي دارند كه هر انساني با توجه به تصميم‌گيري‌هاي خود در ابعاد فردي و اجتماعي، سعادت يا شقاوت خود را رقم مي‌زند و حتي اين شناخت‌ها منجر به پذيرفتن مسئوليت‌هاي اجتماعي توسط فرد مي‌شود.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) اظهار داشت: پس از انقلاب سعي شد تا سطح معلومات و فرهنگ جامعه در همه زمينه‌ها ارتقا پيدا كند، ولي هنوز تا حد مطلوب فاصله زيادي داريم، چرا كه حتي بنيادي‌ترين مسائل انقلاب براي بسياري از مسئولين سطح بالاي كشور شناخته نشده است وحتي اگرشعارهايي مي‌دهند، در عمل، گرايش‏شان به اين شعارها سطحي است.

وي با بیان اینکه از آغاز تاريخ زندگي بشر تاكنون همواره قدرت در جوامع در حال تغيير و دست به دست شدن بوده است، ادامه داد: نگاهي گذرا به تاريخ كشورها و كشور خودمان اين مسأله را روشن كرده و آيات قرآن نيز مؤيد صحت اين گفتار است.

به گفته این عضو مجلس خبرگان رهبری در تاريخ اسلام نيز چنين چيزي وجود داشته و هنوز پيامبر (ص) دفن نشده بود كه عده‌اي به فكر گرفتن قدرت و رسيدن به حكومت افتادند.

وی با یادآوری آياتی از قرآن كريم، اين تغيير حكومت‌ها و جابجايي قدرت‌ها را سنت الهي دانست و افزود: اين جابجايي قدرت‌ها در واقع امتحان الهي براي سنجش افراد و گروه‌هاست، هرچند خداوند به عملكردها عالم است، اما خواسته تا افراد خودشان سرنوشتشان را رقم بزنند.

علامه مصباح يزدي با تاکید بر اينكه همه افراد حتي پيامبران مورد آزمايش قرار مي‌گيرند، ادامه داد: پيروزي انقلاب اسلامي نيز امتحان الهي است و هركس در اين انقلاب مقام بالاتري داشته باشد، امتحان وي دشوارتر و مسئوليتش سنگين‌تر است.

بقیه در ادامه مطلب...

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , امامت و ولایت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1993
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : گمنام
یک شنبه 14 خرداد 1391
وقتی لیبرال‌ها منطق امام را فهم نمی‌کنند/ بازرگان: متعجب شدم که ایشان نمی خواست وجود یا اثر آمریکا را قبول کند!

 

 «امريكا هم هيچ غلطى نمى‏تواند بكند، و جوان‌ها هم مطمئن باشند كه امريكا هيچ غلطى نمى‏تواند بكند.»[1]

«ما ننشستيم كه امريكا يك كارى براى ما بكند. ما نشسته‏ايم كه امريكا اگر بخواهد شيطنت كند جلويش را بگيريم، نشسته‏ايم كه اگر شوروى بخواهد كارى بكند جلويش را بگيريم، دفاع بكنيم از خودمان. ما دنبال اين نيستيم كه امريكا براى ما كار بكند. «ما امريكا را زير پا مى‏گذاريم» در اين امور؛ نمى‏گذاريم كه دخالت در امور ما بكند، نمى‏گذاريم كسى ديگر هم دخالت بر ما بكند.» [2]
 
این عبارات تنها دو نمونه از تعبیرات حضرت امام (ره) راجع به یکی از اصول استراتژیک «خط امام» است و این در حالی است که اصل استراتژیک نحوه تعامل با امریکا و قائل نبودن قدرت برای این کشور، در ذهن‌های مادی نگر و ناآشنا با اسلام ناب مورد مقبول و معقول نیافتاده و نمی افتد.
 
کم نبوده و نیستند سیاسیونی که خود را (دستکم در سیاست) «اعلم» از ولی فقیه می دانستند و با «اعتدال» و «کارشناسی» برای انقلاب نسخه های رخوت و ذلت تجویز می نمودند. این در حالی است که این شیوه با گذشت سال ها پس از پیروزی انقلاب و مشاهده موارد عینی باز هم از سوی برخی سیاسیون پیگیری شده و از "اشتباه استراتژیک" در عدم برقراری رابطه با امریکا سخن به میان می آید.
 
در همین زمینه مرحوم مهندس بازرگان به خاطره‌ای در سفر به پاریس اشاره می‌کند. وی در این سفر و در اوج انقلاب، به امام پیشنهاد می‌کند در مقابل «طاغوتِ مجبور به عقب نشینی شده»، سیاست «گام به گام» پیش بگیرد و «اعلیحضرت همایونی» را از راه «قانون اساسی مشروطه» عقب براند. و وقتی پاسخ برخواسته از عمق بصیرت و توکل امام را می شنود که نه تنها شاه، بلکه ابرقدرتی چون آمریکا را هم به هیچ نمی انگارد، آن را «سادگی» و «عدم آشنایی با بدیهیات سیاست» تعبیر کرده و متعجب می شود. این مبهتر است این ماجرا را از زبان خود مهندس بازرگان بخوانیم:
 
« روز ۵۷/۷/۳۰ به اتفاق آقای دکتر ابراهیم یزدی در خانه اندرونی که آن طرف کوچه و قدری به طرف شرق بود ملاقات و مذاکرات به عمل آمد. آقای اشراقی داماد ایشان در ابتدای جلسه و برای پذیرایی و تعارفات اولیه حضور داشتند. جلسه سه نفری قریب یکساعت و نیم طول کشید و همانطور که قبلاً از آقای دکتر بهشتی شنیده بودم، ایشان ابتدا به کلام و استفسار از حال و نظریات طرف و ابراز انبساط چندان نداشت. وقتی ضرورت تعیین یک هیأت نمایندگی را مطرح کردم تاییدی ندیدم. مختصری از وضع ایران، عقب‌نشینی‌های شاه و امکان توسعه فعالیت و پیشروی و پیروزی صحبت کرده گفتم انتخابات مجلس که وعده آزادی آن را داده‌اند فرصت خوبی برای نفوذ و موفقیت خواهد بود و شاه را می‌شود به تدریج بیرون انداخته، از راه‌های قانونی و مجلس موسسان تغییر نظام داد. [3] ایشان بلافاصله اشکال کرده گفتند شور و هیجان مردم خواهد خوابید. گفتم برعکس است، فعالیت‌های انتخاباتی همیشه بهترین فرصت و وسیله برای بحث و تبلیغات و تجمع و تحریکات است. ایشان اظهار ناامیدی کرده گفتند آیا تضمین می‌کنید؟
 
 

بقیه در ادامه مطلب...

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , امامت و ولایت , ,
:: بازدید از این مطلب : 2063
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
نویسنده : گمنام
جمعه 12 خرداد 1391
به گزارش بولتن نیوز، قرار است دفتر سابق آقای منتظری در آیین سالگرد رحلت حضرت امام کتابی را به صورت غیر قانونی چاپ و توزیع نماید.
 
مطرح است این کتاب که به مقدمه سعید منتظری شروع می شود با حمایت پشت پرده بقایای باند روسیاه مهدی هاشمی معدوم و موافقت و تاکید احمد منتظری (مسئول دفتر غیرقانونی آقای منتظری) مبنی بر توزیع آن بوده است.
 
کتاب یاد شده که منتسب است به اظهارات منتشر نشده ای از آقای منتظری در زمان حیات وی، دارای اتهامات سراسر کذب و دروغ نسبت به حضرت امام (ره) و نظام اسلامی است.
 
ضمن آنکه بر اساس اخبار واصله قرار است توسط دفتر سابق آقای منتظری بین مرتبطین و هواداران توزیع گردد.
 
لازم به ذکر است تا کنون از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) در این خصوص هیچ موضعی اعلام نشده است و همچنین از طرف مراجع امنیتی و قضایی هیچگونه برخوردی با عوامل تهیه و توزیع آن انجام نشده است.
 
اگرچه بازماندگان باند مهدی هاشمی معدوم در سایت های خبری مختلف مظلوم نمایی کرده و خبر از تعطیلی دفتر مرحوم منتظری توسط نظام داده اند. اما مشاهدات عینی حاکی از آن است که این دفتر همچنان دایر بوده و به محلی برای توطعه و طراحی برای انتقام از امام و انقلاب تبدیل شده است، توطعه هایی که خروجی آن را در سایت های جریان فتنه می بینید.
رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1996
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 11 خرداد 1391

فرمانده سپاه ولی امر:افرادی که بیانیه‌ها و نامه‌های بدون سلام برای نایب امام زمان می‌فرستادند، پا روی خون شهدا و اعتقادات مردم گذاشتند و امروز نیز در خفت و خواری به سر می‌برند که باید در این شب آرزوها، از خدا برای خود طلب مرگ کنند، چراکه خون به دل مردم و فرزند زهرا کرده و دشمن را دلشاد کردند.

 

جباری با اشاره به صحبت‌های اخیر سیدمحمد خاتمی پیرامون بازگشتش به عرصه سیاست، یادآور شد: خاتمی که می‌خواهد پس از این همه خیانت به میان مردم بازگردد، باید جلوی مردم زانو زده و بگوید غلط کردم.

 

وی افزود: خاتمی باید خجالت بکشد، توبه کند و به مردم بگوید غلط کردم.

 

جباری تصریح کرد: اصلاحاتی‌ها یک مشت لائیک و سکولار هستند که به درون انقلاب نفوذ کرده و می‌خواهند ارزش‌های انقلاب را لگدمال کنند.

 

وی اذعان کرد: دعوای این افراد پیش از مقام معظم رهبری با امام و شهیدان است و توهین به امام هادی (ع) نیز از همین جریانات سرچشمه می‌گیرد.

 

فرمانده سپاه ولی امر با اشاره به جریان انحرافی و خطرات آن برای انقلاب عنوان کرد: سروش در دهه 70 اعلام کرد که ولایت ائمه را قبول ندارد و به همین علت نیز ولایت فقیه را به رسمیت نمی‌شناسد و امروز نیز جریان انحرافی ادعا می‌کند که وقتی با امام زمان در ارتباط است نیازی به ولی فقیه ندارد و این دو به یک اندازه خطرناک و باطل هستند و باید در مقابل آنها ایستاد....

بقیه در ادامه مطلب....

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: سردار جباری , رایه الهدی , فتنه , سران , ,
:: بازدید از این مطلب : 2035
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه