میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 299
:: باردید دیروز : 1155
:: بازدید هفته : 1454
:: بازدید ماه : 5428
:: بازدید سال : 31013
:: بازدید کلی : 634497
نویسنده : گمنام
جمعه 21 شهريور 1399

حجت‌الاسلام مسعود عالی استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل دینی در مراسمی که به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام برگزار شد، گفت: در شهر کربلا عالِمی بود، شب جمعه‌ای خواب دید همین الان جوانی وارد صحن امام حسین شد و جلوی ضریح حضرت ایستاده است، امام حسین هم از داخل بیرون آمد، این جوان سلام کرد و امام حسین هم با لبخند جواب سلام او را داد، او از لبخند امام حسین نیز تبسّم کرد.

وی افزود: این عالِم از خواب بلند شد و فهمید این رؤیا صادقه است و همین الان در صحن حضرت خبری باید باشد. به سرعت به صحن امام حسین علیه‌السلام آمد و گوشه‌ای نشست، منتظر بود ببیند چه می‌شود. چند دقیقه بعد دید جوانی از یکی از درب‌ها بیرون آمد، دقت کرد و دید همان جوانی است که در خواب دیده است.

«دید آن جوان درست آمد جلوی ضریح در حیات ایستاد؛ اما در بیداری دیگر امام حسین را نمی‌بیند که به استقبال او می‌آید و فقط آن جوان را می‌بیند. آن جوان سلام داد و بعد تبسّم کرد؛ فهمید خواب کاملاً درست است. نزد آن جوان رفت و گفت: تو چه کرده‌ای که امام حسین علیه‌السلام به استقبالت می‌آید و به تو لبخند می‌زند؟ آن جوان گفت: ما در روستاها و قبیله‌های اطراف کربلا زندگی می‌کنیم، از چند ماه قبل با پدر و مادر پیرم قرار گذاشتم هر هفته یکی از آنها را به زیارت بیاورم؛ مرکبی داریم که ضعیف است و نمی‌توانم دو نفر را با خود ببرم.»

حجت‌الاسلام عالی خاطرنشان کرد: یکبار که نوبت پدرم بود و داشتیم حرکت می‌کردیم به سمت حرم، دیدم مادرم گوشه‌ای نشسته، ما را نگاه می‌کند و می‌گرید، جلو رفتم و گفتم مادرجان چرا گریه می‌کنی؟ گفت: دلم هوای زیارت کرده، گفتم: مادرجان نوبت شما هفته بعد و این هفته نوبت پدر است، گفت: می‌دانم اما شاید هفته بعد من زنده نباشم؛ گفتم: مادرجان روی سرم شما را می‌برم.

وی اضافه کرد: او را روی دوشم گذاشتم، یک مقدار که رفتیم، نفسم بند آمد و نشستم، وقتی به صحن حضرت رسیدیم، همینطور که مادرم روی دوشم و سرم پایین بود، رفتم داخل و روبروی ضریح ایستادم، دیدم امام حسین علیه‌السلام به استقبالم آمد، سلام کردم و ایشان نیز با لبخندی جواب سلامم را دادند.

«الان دو سه ماه است که پدر و مادرم هر دو از دنیا رفته‌اند، اما هر وقت به زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌آیم، ایشان هر بار به استقبالم می‌آید و جواب سلامم را با همین لبخند می‌دهد.»

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : گمنام
جمعه 21 شهريور 1399

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در برنامه «روایت هیأت» که به همت جامعه ایمانی مشعر از شبکه افق پخش شد، طی سخنانی اقامه عزای امام حسین(ع) را اقامه امر اهل‌بیت(ع) دانست و عنوان کرد: محرم امسال هیأت‌های مذهبی به شیوه مطلوب، توانستند دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و جلوه‌های متفاوتی را به نمایش گذارند، هر چند نسبت به این دستورالعمل‌ها انتقاداتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در شب‌های قدر نیز شاهد برخی از سخت‌گیری‌ها بوده‌ایم، گفت: ممنوعیت استفاده از تبل، سنج، و برپایی دسته‌های عزا، سخت‌گیری اضافه بود، هر چند ما متخصص این حوزه نیستیم اما نظر کارشناسان حوزه سلامت و درمان را بازگو می‌کنیم.

حجت‌الاسلام پناهیان از دیر اعلام شدن و تغییر در برخی از دستورالعمل‌های محرم امسال گلایه کرد و گفت: اگر زودتر از محرم، شرایط را اعلام می‌کردند، می‌توانستیم مجالس مطلوب‌تری را برای میزبانی از عزاداران برپا کنیم هر چند برپایی محافل عزاداری در فضاهای باز و کنار مزار شهدا نیز آثار و جلوه مطلوبی نیز به دنبال داشته است.

وی ضمن تقدیر از تلاش هیأت‌های مذهبی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت نظم در برپایی مجالس عزاداری افزود: رزمایشی برگزار کردن مجالس، وجه رزمی و نظامی هیأت‌های مذهبی را برای همگان به نمایش گذاشت و امسال هیأت‌ها توانستند الگوهای مطلوبی در این حوزه ارائه دهند.

اگر اربعین کربلا نرفتیم، موکب‌ها در شهرها برپا شود

وی نسبت به باز شدن مسیر اربعین امسال ابراز امیدواری کرد و گفت: اگر اربعین امسال در کربلا برپا نشود باید در شهرهای مختلف کشور با همان شکوه رقم زده شود و اگر هم محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا اجازه برگزاری تجمع‌های گسترده را نداد موکب‌ها باید برپا اقامه عزا را در فضاهای باز دنبال کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان منبر هیأت را محل برانگیختن اندیشه، احساس و رفتار عزادار دانست و عنوان کرد: یادآوری شهادت‌ها و ایثارهای کربلا منجر به تغییر در افراد می‌شود، حکمت‌ها و آموزه‌های کربلا نیز باید احساس افراد را برانگیزد و اندیشه عزاداران نیز باید با ایجاد سئوال‌ها و پرسش‌ها برانگیخته شود.

وی با بیان اینکه افشاگری رسالت یک سخنران نیست، گفت: امکان دارد ما در یک منبر محرم به نمونه‌هایی اشاره کنیم تا مشخص شود که ما امام حسینی و به دنبال رفع دغدغه‌های مردم هستیم. سخنرانان باید به نگاه تمدنی رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه و موضوعات کلیدی را از سخنرانی‌های ایشان استخراج و به تشریح آن‌ها بپردازند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه سخنرانان هیأت‌های مذهبی باید به نقش‌آفرینی‌های یک عزادار در حوزه‌های اجتماعی توجه داشته باشند، گفت: طی سخنرانی‌هایی که در دهه اول محرم داشتم برخی گلایه کردند که چرا از موضوع عدالت‌خواهی عبور کردید، ما شعار عدالت خواهی را به شیوه مطلوب در جامعه ترویج کرده‌ایم و اکنون باید به شعارهایی از جمله مواسات که منجر به تحقق عدالت‌خواهی می‌شود، بپردازیم.

«تا زمانی که مسئولان کشور اهل مواسات نباشند عدالت‌خواهی تحقق نخواهد یافت؛ ما که از مسئولان انتقاد می‌کنیم که چرا باید تامین آب یک روستا به این میزان به تاخیر بیافتد، یکی دو سال قبل رفته و پول جمع کرده و مواسات و کمک مؤمنانه را در قالب پویش یا ساقی العطاشا رقم زده‌ایم.»

او با تأکید بر اینکه کشور قرار نیست فقط با کمک مؤمنانه اداره شود، تصریح کرد: مسئولان باید مدیریت امور کشور و رفع مشکلات مردم را دنبال کنند و یک هیأتی فقط باید در کنار مسئولان مشارکت داشته باشد نه اینکه رسالت اصلی را بر عهده گیرد، اکنون هم هیأت‌ها جبران کم‌کاری مسئولان را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم محاکمه کردن مسئولانی که آب و نان را به مردم نمی‌رسانند، گفت: آب‌رسانی هیچ ربطی به دین و مکتب ندارد، یعنی امکان دارد برخی در نقاط دور دست کشور مذهبی غیر از شیعه داشته باشند اما آب رساندن به آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. هیأت الگوی تمدن اسلامی برای اداره کشور است و این هیأت نیز به یک مواسات محدود نمی‌شود و مواسات نیز فقط به یک کمک خیریه محدود نمی‌شود. 

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه الگوی مدیریت هیأت الگوی مناسبی برای مدیریت کشور در برخی از عرصه‌ها است، خاطرنشان کرد: جوانانی که در آینده قرار است، پرچم مدیریت کشور را به دست گیرند از اکنون باید تمرین هیأت‌داری کنند.

رایةالهدی ، تارنمای هیئت کربلای بیت المهدی(عج) ، کــــــرج

:: بازدید از این مطلب : 1218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه