ماجراي عجیب كشف پيكر يك شهيد

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 72
:: باردید دیروز : 712
:: بازدید هفته : 1052
:: بازدید ماه : 6384
:: بازدید سال : 44159
:: بازدید کلی : 647643
نویسنده : گمنام
شنبه 6 خرداد 1391

سردار سرتيپ پاسدار سيدمحمد باقرزاده كه در مراسم تشييع شهداي دفاع مقدس در اهواز سخن مي‌گفت، فتح خرمشهر را حادثه‌ای شيرين، دلپذير و سراسر حماسه و فداكاری دانست و اظهار كرد: با عمليات بيت‌المقدس پس از 21 روز قفل دروازه خرمشهر با رمز يا علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) شكسته شد و فرزندان اسلام از سراسر ميهن اسلامی دژ تسخيرناپذير دشمن را فتح كردند.

وی در ادامه به توضيح عمليات بيت‌المقدس پرداخت و گفت: اين عمليات كه منجر به آزادسازی منطقه‌ای وسيع و سرانجام فتح خرمشهر شد در منطقه‌ای بالغ بر 5400 كيلومترمربع صورت گرفت كه حدود 6000 نفر در آن به شهادت رسيدند.

سردار باقرزاده عنصری كه موجب پيروزی و سربلندی ملت ايران در دفاع مقدس شد را اخلاص دانست و افزود: استشهاد می‌كنم به كلام نورانی اميرالمؤمنين علی(ع) كه می‌فرمايد: «همانا در زمان پيغمبر بر اساس كثرت نيرو و تجهيزات نمی‌جنگيديم، بلكه بر اساس نصرت الهی بود كه مبارزه می‌كرديم»، رمز جلب نصرت الهی نيز در كلام خود حضرت مستتر است، آنجا كه می‌فرمايد: «زمانی كه خدا اخلاص ما را ديد نصرت خود را شامل حال ما كرد.» لذا رمز جلب نصرت الهی اخلاص و اخلاص عنصر پيروزی بخش ملت ايران در دفاع مقدس بود.

وي پيكرهای پاك شهدا را تنديس‌هايی از اخلاص برشمرد و با اشاره به شهدای تازه‌ تفحص شده گفت: با توجه به محدوده يگان‌هايی كه اين شهدا در آنها مبارزه می‌كردند اغلب از استان‌های آذربايجان، همدان، بخشی از تهران و برخی نقاط ديگر كشور هستند. پيكرهای پاك اين شهيدان طی يك تلاش 33 روزه در مناطق عملياتی «فاو» و «مجنون» تفحص شده است.

رئيس كميته جستجوی مفقودين ستاد كل نيروهای مسلح به كارشكنی نيروهای امنيتی آمريكايی اشاره كرد و گفت: متأسفانه با وجود اينكه كار را تازه شروع كرده بوديم به دليل كارشكنی نيروهای امنيتی آمريكايی كه در حوزه نفتی مجنون عراق فعال هستند در اين منطقه كار متوقف شده و در حال رايزنی با مسئولان عراقی برای حل مشكل هستيم.

وي به بيان يك حادثه عجيب در كاوش شهدای تازه تفحص شده پرداخت و ادامه داد: در مسير جاده "ام‌القصر" يكی از محورهای عملياتی والفجر 8 در منطقه عملياتی فاو در محل نبرد رزمندگان اسلام در حال كاوش بوديم و پيكرهايی تفحص شده بود كه خبر رسيد 30 كيلومتر جلوتر يعنی پشت مواضع عراق جايی كه اساساً نيروهای ايرانی دسترسی پيدا نكردند پيكر يك شهيد پيدا شده است. در مقابل يك پاسگاه مرزی در مسير «جاده ام‌القصر» نيروهای عراقی تصميم به آماده‌سازی محلی جهت برگزاری مراسم صبحگاه می‌گيرند كه در آنجا با استخوان‌های مطهر يكی از شهدا روبرو شده و با توجه به اينكه نيروهای تفحص 30 كيلومتر پايين‌تر مشغول كاوش بودند و در پی حضور نيروها در آنجا، با پيكر 40 شهيد مواجه می‌شوند.

سردار باقرزاده گفت: استنباط من از اين همزمانی تصميم عراقی‌ها جهت آماده‌سازی محل صبحگاه و حضور نيروهای تفحص در آنجا پس از گذشت اين سال‌ها اين است كه اين شهدا قطعاً می‌خواستند كه در سالروز پيروزی خرمشهر در بين مردم باشند، اين حوادث به ظاهر ساده راز و رمزهايی دارد كه بايد كمی در آنها تعمق كنيم.

وی با بيان اينكه در ميان وسايل شهدا، بقايای يك دفترچه كنكور پيدا شده است، افزود: اين مسئله نشان مي‌دهد كه اين شهيدان انسان‌هايی مستعد جهت ورود به دانشگاه و تحصيل و ترقی بوده‌اند، ولي در نقطه انتخاب و در سر دوراهی دين و دنيا و آنجايی كه احساس تكليف كردند عازم جبهه‌ها شدند. اين دفترچه نشانه اين است كه آنها خواهان ترقی و طی مدارج علمی بودند و نسبت به سرنوشت علمی كشور بی‌تفاوت نبوده‌اند، ولي در آن مقطع تكليف حضور در جبهه‌ها را مقدم و ورود در دانشگاه‌ عاشورا و حسين‌گونه به شهادت رسيدن را بر خود واجب می‌دانستند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، عصر روز گذشته (چهارشنبه، سوم خرداد) كاروان "فرزندان روح‌الله، در آغوش روح‌الله" ميان استقبال پرشور مردم غيور و ولايتمدار سرزمين حماسه و ايثار وارد شهر اهواز شد.

همزمان با سالروز حماسه سوم خرداد پيكر مطهر 96 شهيد دفاع مقدس كه در مرحله چهارم تفحص مشترك ايران و عراق در خاك عراق از مناطق عملياتی مجنون و فاو كشف شده‌اند در مسير حركت خود به سمت حرم مطهر رهبر كبير انقلاب امام خمينی(ره) وارد شهر اهواز شد.

كاروان "فرزندان روح‌الله در آغوش روح‌الله" پس از عبور از مسير تعيين شده و در ميان استقبال پرشور مردم وارد حسينيه ثارالله اهواز شد و در آنجا با حضور گسترده مردم غيور شهرستان اهواز و مسئولان استانی و كشوری مراسم شبی با شهدا برگزار شد.

مداحی بخش انتهايی مراسم شبی با شهدا بود و با پايان‌گرفتن مراسم حاضران با شهدا وداع كردند و كاروان فرزندان روح‌الله در آغوش روح‌الله به مسير خود جهت رسيدن به حرم حضرت مطهر امام خمينی (قدس) ادامه داد.

اين كاروان در ادامه مسير خود از شهرهای شوش، دزفول، انديمشك، استان‌های لرستان، مركزی و قم نيز عبور می‌كند و همزمان با سالروز عروج ملكوتی امام خمينی(ره) به تهران می‌رسد.



:: موضوعات مرتبط: ایثـار و شهادت , ,
:: برچسب‌ها: شهید , تفحص , رایه الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 1948
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه