گوشه ای از فضائل صدیقه کبری حضرت زهرا سلام الله علیها در منابع اهل سنت

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 248
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 2472
:: بازدید ماه : 7804
:: بازدید سال : 45579
:: بازدید کلی : 649063
نویسنده : گمنام
جمعه 22 ارديبهشت 1391

گوشه ای از فضائل صدیقه کبری حضرت زهرا سلام الله علیها در منابع اهل سنت :

 

فاطمه سلام الله علیها، مظهر تمامی حسن و کمال

۱٫ولو کان الحسن شخصا لکان فاطمة بل هی اعظم . ان فاطمة ابنتی خیر اهل الارض عنصرا و شرفا و کرما .

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند :

اگر تمامی حسن و کمالات در شخصی تجسم یابد هر آینه او فاطمه خواهد بود ، بلکه فاطمه از تمامی حسن و کمال بالاتر است . به درستی که دخترم فاطمه ، از نظر شرافت و کرامت بهترین اهل زمین است . فرائد السمطین جلد ۲ صفحه ۶۸ .

فوائد محبت فاطمه سلام الله علیها

۲٫یا سلمان ! من احب فاطمة بنتی فهو فی الجنة معی ، ومن ابغضها فهو فی النار . یا سلمان حب فاطمة ینفع فی مأة من مواطن ، ایسر ذلک المواطن : الموت و القبر و المیزان و المحشر و الصراط و المحاسبة . فمن رضیت عنه ابنتی فاطمة رضیت عنه و من رضیت عنه رضی الله عنه و من غضبت علیه غضبت علیه و من غضبت علیه غضب الله علیه .یا سلمان ویل لمن یظلمها و یظلم بعلها امیر المؤمنین علیا ، و ویل لمن یظلم ذریتها و شیعتها .

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند :

ای سلمان ! کسی که دخترم فاطمه را دوست بدارد در بهشت با من است و کسی که فاطمه را دشمن بدارد در جهنم است . ای سلمان محبت فاطمه در صد موضع نفع و سود می بخشد که آسان ترین آنها عبارتند از مرگ ، قبر ، میزان اعمال ، محشر ، پل صراط ، و محاسبه اعمال . پس کسی که دخترم فاطمه از او راضی باشد من از او راضی هستم و کسی که من از او راضی باشم خدا نیز از او راضی است وکسی که دخترم فاطمه بر او غضب کند من بر او غضب میکنم و کسی که من بر او غضب کنم ، خدا بر او غضب میکند . یا سلمان وای بر کسی که به فاطمه و شوهرش امیر المومنین علی علیه السلام و فرزندانش و شیعیانش ظلم کند . فرائد السمطین جلد ۲ صفحه ۶۷ .

مهریه حضرت زهرا سلام الله علیها

۳٫یاعلی ان الارض لله یورثها من یشاء ، من عباده ، و انه اوحی الی ان ازوجک فاطمة علی خمس الارض فهی صداقها ، فمن مشی علی الارض و هو لکم مبغض فالارض حرام علیه ان یمشی علیها .

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند :

ای علی ! به درستی که خداوند تبارک و تعالی فاطمه را همسر تو قرار داد و زمین را مهریه او نمود ، پس هرکس روی زمین راه رود در حالی که با فاطمه دشمنی داشته باشد ، راه رفتن او حرام است . فرائد السمطین جلد ۱ صفحه ۹۵ .

علت نام گذاری حضرت به فاطمه

۴٫ ابنتی فاطمه حوراء آدمیه … انما سماها فاطمه لان الله عزوجل فطمها و محبیها من النار .

 

دخترم فاطمه حوریه ای است که به شکل آدم (انسان) میباشد … بدرستی که من اورا فاطمه نام گذاری کردم زیرا که خداوند او را و دوستدارانش را از آتش به دور (محفوظ) میدارد . فرائد السمطین جلد ۲ صفحه ۴۸٫

 

اولین کسی که وارد بهشت میشود

۵٫ أن أول من یدخل الجنة أنا وفاطمة والحسن والحسین»

قلت: یا رسول الله، فمحبونا؟

قَالَ: «من ورائکم»

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند :

اولین کسی که وارد بهشت میشود من و فاطمه و حسن و حسین هستیم .

سوال شد یا رسول الله پس محبان شما چی؟

پیامبر خدا فرمودند : آن ها دور ما میباشند .المستدرک حاکم نیشابوری جلد ۳ صفحه ۱۶۴ حدیث ۴۷۲۳٫

عبور حضرت زهرا سلام الله علیها از قیامت و صحنه محشر

۶٫ إذا کان یوم القیامة نادى مناد من وراء الحجاب: یا أهل الجمع، غضوا أبصارکم عن فاطمة بنت محمد .

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند :

هنگامی که روز قیامت بر پا میگردد منادی از پشت پرده ندا میدهد : چشمانتان را ببندید .

در این هنگام فاطمه دختر پیامبراسلام صلی الله علیه و آله از صحنه رد میشوند . (این روایت همان صحنه عبور حضرت زهرا سلام الله علیها از صحنه قیامت میباشد) .

احترام متقابل حضرت زهرا سلام الله علیها و نبی مکرم اسلام

۷٫ کانت إذا دخلت على النبی صلى الله علیه و سلم قام إلیها فقبلها وأجلسها فی مجلسه وکان النبی صلى الله علیه و سلم إذا دخل علیها قامت من مجلسها فقبلته وأجلسته فی مجلسها .

عایشه میگوید :

هنگامی که فاطمه نزد پیامبر خدا می آمد (بر پیامبر وارد میشد) ، به احترام او بر میخواست ، و او را می بوسید او را در جای خود می نشاند و آنگاه که پیامبر وارد بر او میشد از جایش بر می خواست و پیامبر را می بوسید و در جای خویش می نشاند . صحیح ترمزی جلد ۳ صفحه ۲۴۱٫

محبوب ترین زنان در نزد پیامبر

۸٫کان احب النساء الی رسول الله صلی الله علیه و سلم فاطمة ، و من الرجال علی .

پیامبر خدا فرمودند :

محبوب ترین زنان در نزد پیامبر خدا فاطمه و محبوب ترین مردان در نزد پیامبر علی بن ابی طالب علیه السلام بود . مستدرک حاکم نیشابوری جلد ۳ صفحه ۱۶۸٫

فاطمه سیده نساء العالمین

۹٫یا فاطمة ، الا ترضین ان تکونی سیدة نساء العالمین و سیدة نساء هذه الامة و سیدة نساء المؤمنین؟

پیامبر خدا فرمودند :

ای فاطمه ! آیا راضی نیستی که تو برترین بانوی زنان جهان و برترین بانوی زنان این امت و برترین بانوی زنان مومنین باشی ؟ (منظور پیامبر از این حدیث این است که حضرت فاطه زهرا سلام الله علیها برترین بانو در جهان ، برترین بانوی زنان این امت ، و برترین بانوی زنان مومن میباشند و این حدیث نشان دهنده ی خبر پیامبر بر این امر میباشد) . مستدرک حاکم جلد ۳ صفحه ۱۷۰٫

چهار زن برتر جهان

۱۰٫ حسبک من نساء العالمین : مریم بنت عمران ، وآسیة امرأة فرعون ، وخدیجة بنت خویلد ، وفاطمة بنت محمد ، علیهما السلام .

پیامبر خدا فرمودند :

شما را چهار زن کافی است : مریم دختر عمران ، و آسیه همسر فرعون ، و خدیجه دختر خویلد ، و فاطمه دختر محمد علیهم السلام ( در این حدیث ، پیامبر نام چهار زن برگزیده و بهشتی را اشاره فرمودند ) . مسند احمد حنبل جلد ۱ صفحه ۴۶۶ .

نوشته درب بهشت

۱۱٫ لیلة عرج بی إلى السماء رأیت على باب الجنة مکتوباً لا إله إلا الله محمد رسول الله علی حب الله والحسن والحسین صفوة الله فاطمة خیرة الله على باغضهم لعنة الله ” .

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند :

شبی که به آسمان عروج داده شدم ، دیدم بر درب بهشت نوشته شده : خدایی جز الله نیست ، محمد رسئل خداست ، علی محبوب خداوند است و حسن و حسین برگزیده خدا ، فاطمه انتخاب شده خداوند ، بر آنکه بغض آنان را دارد لعنت . تاریخ بغداد جلد ۱ صفحه ۱۱۸ و به همین مضمون در فرائد السمطین جلد ۲ صفحه ۷۳٫

اول شخص داخل شونده در بهشت

۱۲٫ أول شخص یدخل الجنة فاطمة.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند :

اولین فردی که داخل بهشت میشود فاطمه است . میزان الاعتدال جلد ۲ صفحه ۶۱۸٫

تزویج فاطمه به علی علیهما السلام در آسمان و زمین

۱۳٫ أتانى ملک قال یا محمد ان الله تعالى یقرأ علیک السلام ویقول لک انى قد زوجت فاطمة ابنتک من على بن أبى طالب فی الملا الاعلى فزوجها منه فی الارض .

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند :

فرشته ای نزد من آمد و گفت : ای محمد ، خدا برتو سلام میفرستد و میگوید من دخترت فاطمه را در عالم بالا به همسری علی بن ابی طالب علیهما السلام در آوردم تو نیز اورا در زمین به ازدواج علی در آور . ذخائر العقبی جلد ۱ صفحه ۳۲٫

 

شبیه ترین مردم به پیامبر

۱۴٫ ما رأیت احدا کان اشبه کلاما و حدیثا برسول الله صلی الله علیه و سلم من فاطمة .

عایشه میگوید :

من ندیدم کسی را که کلام و سخن گفتنش مانند پیامبر باشد غیر از فاطمه . (منظور تمام خلق و خوی حضرت مانند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بود ) . مستدرک حاکم نیشابوری جلد ۳ صفحه ۱۷۴٫

 

 

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

علیرضا بابائی



:: موضوعات مرتبط: امامت و ولایت , ,
:: برچسب‌ها: ولوکان الحسن , حضرت فاطمه(س) , رایة الهدی ,
:: بازدید از این مطلب : 2677
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه