پناهیان:هنوز بسیاری از افراد مذهبی به قداست سیاست پی نبرده‌اند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 931
:: بازدید ماه : 8911
:: بازدید سال : 46686
:: بازدید کلی : 650170
نویسنده : گمنام
جمعه 22 ارديبهشت 1391

به نام «تقوای سیاسیون» در جامعه فراگیر شود

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به انتخابات اخیر مجلس نهم گفت: اگر بتوانیم از بی‌تقوایی‌های افراد در زندگیِ شخصی یا زندگیِ محدود اجتماعی‌شان، صرفنظر کنیم، به هیچ وجه نمی‌توانیم نسبت به بی‌تقوایی‌های سیاستمداران در عمل سیاسیشان بی‌تفاوت باشیم. چون کوچکترین بی‌تقوایی سیاستمداران، مقدمۀ فسادهای بزرگ اجتماعی خواهد شد.

به گزارش رجانیوز، حجت الاسلام و المسلمین پناهیان که در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) و در هیات میثاق با شهداء بسیج دانشجویی این دانشگاه سخن می‌گفت مقوله تقوا را اصلی‌ترین نیاز فضای سیاسی کنونی جامعه برشمرد و افزود: باید دغدغۀ تازه‌ای به نام «تقوای سیاسیون» در فضای سیاسی جامعه وارد شود. مردم ما از کسانی که در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی فعالیت می‌کنند، از روزنامه‌نگار گرفته تا مدیر کل و مسئولین ارشد سیاسی، از تمام اینها باید انتظار تقوای بالا داشته باشند. چون اگر سیاسیون تقوا نداشته باشند مردم امنیت کافی و کامل نخواهند داشت و چاره‌ای نیست جز اینکه سیاسیون ما تقوا داشته باشند، آن هم در سطحی فراتر از دیگران.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه «بی‌تقوا بودنِ یک مسئول سیاسی، راه نفوذ افراد فاسد را باز می‌کند»، گفت: اگر رفاقت‌ها، دوستی‌ها و دشمنی‌های شخصیِ یک رجل سیاسی، در عزل و نصب‌ها و مناسبات سیاسیِ او تأثیر بگذارد، علامت خطر است و نشان می‌دهد که شکاف کوچکی باز شده است، پناهیان سپس این پرسش را مطرح کرد که «چرا این امکان برای بعضی‌ها ایجاد شده است که جرائم مالیِ میلیاردی انجام دهند؟ آیا غیر از این است که بالاخره از یک شکافی راه نفوذ پیدا کرده‌اند؟»

پناهیان در بخش دیگری از سخنرانی خود در جمع هئیت دانشجویی «میثاق با شهداء»، پس از بیان اینکه انسان مؤمن و متقی، زرهی به نام تقوا بر تن دارد که او را نفوذناپذیر می‌کند، گفت: «اگر سیاسیون تقوا داشته باشند جامعه دارای این دژ و قلعۀ محکم خواهد شد. اگر تقوا جایگاه خوبی در فرهنگ جامعه پیدا کند سیاسیون بی‌تقوا در آن جامعه رشد نخواهند کرد.»

پناهیان با بیان اینکه تشخیصِ اینکه در عرصۀ سیاست چه کسی باتقوا عمل کرده و چه کسی بی‌تقوایی کرده دشوار است گفت: متأسفانه در جامعۀ ما شاخص‌ها و ملاک‌هایی برای تشخیص این بی‌تقوایی‌ها به مردم معرفی نشده است. این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه‌ای از قرآن یکی از ملاک‌ها برای تشخیص تقوا را «قول سدید» و یکی دیگر از شاخصه‌های تقوا را بر اساس فرمایشی از امیرالمؤمنین، «ظرفیت پذیرش مظلومیت» به دلیل مصلحت‌های اجتماعی، دانست.

در ادامه فرازهایی از سخنان حجت الاسلام پناهیان را می‌خوانید:

سیاسی بودن برای مؤمن یک ضرورت است/ هنوز بسیاری از افراد مذهبی به قداست سیاست پی نبرده‌اند/ پرداختن به سیاست برای اصلاح جامعه واجب‌تر و مقدس‌تر از موسسۀ خیریه

• اینکه انسان مؤسسۀ خیریه‌ای بنا کند و به تعدادی از محرومین رسیدگی نماید، کار بسیار شایسته‌ای است ولی اگر در کنار این کار خوب، کار دیگری روی زمین مانده باشد که به وسیلۀ آن بتوان ریشۀ فقر را در جامعه از بین برد، طبیعتاً این کارِ دوم، اولویت پیدا می‌کند. چرا که نجات یک جامعه واجب‌تر از نجات یک انسان است. هر کسی که می‌خواهد اقدامات خُرد اقتصادی و فرهنگی به نفع دیگران انجام دهد، باید بداند که این مشکلات خُرد، همیشه ریشه‌هایی در وضعیت کلان اجتماعی دارند که جز با پرداختن به سیاست، اصلاح نخواهند شد.

• پرداختن به مسائل سیاسی و اصلاح وضع سیاسی جامعه، به این معناست که بخواهیم ریشۀ انواع فقر و محرومیت از جمله فقر اقتصادی و فرهنگی را از بین ببریم. وقتی به معنای واقعی کلمه به اصلاح سیاسی جامعه بپردازیم، ریشه‌های نابسامانی فرهنگی، معنوی و اقتصادی از بین خواهد رفت. به همین دلیل پرداختن به امور سیاسی برای ما یک امر فوق‌العاده مقدس است ولی این موضوعی است که هنوز بسیاری از افراد مذهبی جامعه ما به عمق اهمیت آن پی نبرده‌اند. حضرت امام(ره) فرموده‌اند: «و اللَّه اسلام تمامش سياست است. اسلام را بد معرّفى كرده‏اند.» (صحيفه امام/ج‏1/ص270) همچنین می‌فرمایند: «اسلام دين سياست است، قبل از اينكه دين معنويات باشد» (صحيفه امام/ج‏6/ص 467)

• وقتی انسان مؤمن به مرتبه‌ای از خودسازی برسد، بلافاصله مرتبه‌ای از مسئولیت‌های اجتماعی متوجه او خواهد شد و باید وظایف اجتماعی خود را انجام دهد که وظایف اجتماعی نیز وقتی در سطح کلان مطرح شود، همان «سیاست» خواهد بود. پرداختن یک انسان مؤمن به سیاست یعنی وارد معادلات قدرت شده و ریشه‌های مسائل سیاسی را مورد دقت قرار دهد. به کسانی که وظیفۀ خود می‌دانند در عرصۀ سیاست تأثیرگذار باشند، معمولاً حزب‌اللهی یا انقلابی ـ به معنای درست کلمه ـ گفته می‌شود. بر این اساس، انقلابی بودن و سیاسی بودن برای انسان مؤمن، یک ضرورت خواهد بود، چرا که با هیچ عبادت فردی و از هیچ راه دیگری نمی‌تواند به اندازۀ کار در این عرصه (به شرط داشتن توانایی‌های لازم)، کسب نور و معنویت کند.

کوچکترین بی‌تقوایی سیاستمداران، مقدمۀ فسادهای بزرگ اجتماعی خواهد شد

• تلقیِ عمومی این است که تقوا و نحوۀ رابطۀ یک فرد با خدا، امر فردی است؛ و امر و نهی جایی ندارد و دیگران در حیطۀ تقوای فردی انسان‌ها، حق دخالت ندارند. این نگاه تا حدی که موجب نفی امر بمعرف و نهی از منکر نشود، ممکن است صحیح به نظر برسد، ولی در مورد سیاست‌مداران این‌ تلقی درست نیست. چرا که وقتی کسی با بی‌تقوایی خود به جامعه لطمه می‌زند، نباید نسبت به او بی‌تفاوت بود و سکوت کرد. (البته امر به معروف و نهی از منکر در مواردی که بی‌تقوایی فرد صرفاً به خودش هم لطمه می‌زند، نیز جا دارد که در جای خود باید از آن سخن گفت)

• اگر بتوانیم از بی‌تقوایی‌های افراد در زندگیِ شخصی یا زندگیِ محدود اجتماعی‌شان، صرفنظر کنیم، به هیچ وجه نمی‌توانیم نسبت به بی‌تقوایی‌های سیاستمداران در عمل سیاسیشان بی‌تفاوت باشیم. چون کوچکترین بی‌تقوایی سیاستمداران، مقدمۀ فسادهای بزرگ اجتماعی خواهد شد. به عنوان مثال اسلام به ما مأموریتی نداده که عدالت دیگران را بررسی کنیم، اما وقتی کسی بخواهد امام جماعت شود، باید عدالت داشتن یا نداشتن او را مورد بررسی قرار دهیم. یعنی وقتی کسی فقط قرار است جلوتر از ما نماز بخواند و ما به او اقتدا کنیم، وضعیت تقوای او به ما ربط پیدا می‌کند. البته نه اینکه بخواهیم در مورد او تجسس کنیم ولی نسبت به مشاهدات خودمان از او هم نباید بی‌تفاوت باشیم.

سطح تقوای مسئولین سیاسی، باید فراتر از عموم باشد

• چرا تقوای مسئولین سیاسی برای ما خیلی اهمیت دارد؟ اینکه مسئولین سیاسی فقط دزد و خائن نباشند یا اینکه فقط مدیریت بلد باشند، بی‌عرضه نباشند یا باورهای غلطی نداشته باشند، برای اینکه جامعه به سوی نابسامانی کشیده نشود، کافی نیست. بلکه اگر مسئولین سیاسی کوچکترین بی‌تقوایی(مثلاً نداشتن تقوای در گفتار یا تقوای در مناسبات اجتماعی) داشته باشند، جامعه به سوی نابسامانی خواهد رفت. و اثرش را در لایه‌های پایین‌تر خواهد گذاشت. مثل آنکه اگر پدر و مادر از سر بی‌تقوایی با هم دعوا داشته باشند، اگر فرزندانشان دزد از آب درآمدند تعجب نباید کرد.

• خیلی بد است که مطالبات جامعۀ ما از مسئولین سیاسی، منحصر به این باشد که دزدی و خیانت نکنند، و یا دیدگاه و باورهای سالمی داشته باشند. نباید مطالبات مردم از سیاسیون در این حد حداقلی باشد. اگر سطح توقع مردم از تقوای سیاسیون بالا برود هیج مسئولی جرأت نمی‌کند در حضور مردم و از آن بالاتر در محضر خدا کوچکترین بی‌تقوایی را در سخن و عملکرد خود نشان دهد.

• مسئولین سیاسی باید در سطحی فراتر از سطحِ عموم مردم، تقوا داشته باشند. اگر یک مسئول سیاسی، (در هر رده‌ای) در مناسبات خودش تقوا را رعایت نکند، نتیجۀ این بی‌تقوایی، فساد خواهد بود هرچند او به دنبال فساد نبوده است. متأسفانه برخی از مسئولین و سیاسیون جامعۀ ما نسبت به این مسأله آگاه نیستند و باید به آنها آموزش داده شود.

اینکه دوستی‌ و دشمنی‌های شخصیِ یک رجل سیاسی در عزل و نصب‌ها و مناسبات سیاسیِ او تأثیر بگذارد، علامت خطر است

• اگر رفاقت‌ها، دوستی‌ها و دشمنی‌های شخصیِ یک رجل سیاسی، در عزل و نصب‌ها و مناسبات سیاسیِ او تأثیر بگذارد، علامت خطر است و نشان می‌دهد که شکاف کوچکی باز شده است و کمی جلوتر این شکاف گشوده خواهد شد. آنهایی که قدرت‌طلب هستند از همین شیارها که به واسطۀ برخی بی‌تقوایی‌های مسئولین ایجاد می‌شود، وارد می‌شوند و قدرت را به فساد می‌کشانند.

• چرا این امکان برای بعضی‌ها ایجاد شده است که جرائم مالیِ میلیاردی انجام دهند؟ آیا غیر از این است که بالاخره از یک شکافی راه نفوذ پیدا کرده‌اند؟ اگر یک دزدی به خانۀ شما بزند، دلیل بر این است که حتماً یک راهِ نفوذ پیدا کرده است. اگر همۀ منافذ بسته باشد، قطعاً دزد نمی‌توانست وارد شود.

بی‌تقوا بودنِ یک مسئول سیاسی، راه نفوذ افراد فاسد را باز می‌کند

• طبیعتاً کسانی که دوست دارند به ثروت‌ها و قدرت‌های بادآورده برسند، از شکاف‌هایی که به واسطۀ بی‌تقوایی و نقاط ضعف مسئولین ایجاد می‌شود، نفوذ می‌کنند و این بی‌تقوا بودنِ یک مسئول سیاسی است که راه نفوذ افراد فاسد را باز می‌کند.

• کسانی که به دنبال قدرت هستند، نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهند که افراد عادی به عمق نقشه‌های آنها پی‌نمی‌برند و راه‌ نفوذ آنها را نمی‌بینند. اگر وارد معادلات قدرت شوید، خواهید دید قدرت‌طلبان عالم که نمونۀ آن صهیونیست بین الملل است، چقدر پیچیده عمل می‌کنند و چگونه راه نفوذ برای خودشان باز می‌کنند. الان ببینید چگونه مشتی اقلیت صهیونیست بر همۀ دولت‌ها مسلطند. اینها راه نفوذ را بلدند.

• اگر شما در خانۀ خودتان با آرامش زندگی کنید و گروهی دزد خانۀ شما را زیر نظر داشته باشند و راه‌های نفوذ را مورد مطالعه قرار دهند، حتما به راه‌های تفوذی می‌رسند که شما خودتان هیچگاه نمی‌توانید به سادگی آن منفذها را شناسایی کنید. امیرالمؤمنین می‌فرماید: «هر كه از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت؛ مَنْ نَامَ لَمْ يُنَمْ عَنْه‏» (نهج البلاغه/نامه62)

• مطمئن باشید که دشمنان ما خیلی بیشتر از اینها تلاش می‌کنند که در میان مسئولین ما نفوذ کنند. از راه‌های مختلف و در میان اقشار و گروه‌های مختلف، سعی می‌کنند وارد شوند و مترصد کوچکترین فرصت‌ها هستند. علی‌رغم تمام این اقدامات دشمن، آنچه که از ابتدای انقلاب تا به امروز، ما را جلو برده است، تقوای امام و یاران امام بوده است و الّا مسئولینی که تقوا نداشتند، فقط زحمت ایجاد کرده‌اند.

اگر تقوا جایگاه خوبی در فرهنگ جامعه پیدا کند سیاسیون بی‌تقوا در آن جامعه رشد نخواهند کرد/ خداوند با نیروی غیبی، راه نفوذ دیگران به انسان متقی را می‌بندد/سیاستمدار زرنگ هم بدون تقوا زمین می‌خورد/

• انسان مؤمن و متقی، زرهی به نام تقوا بر تن دارد که او را نفوذناپذیر می‌کند. تقوا مانند حصار و قلعۀ مستحکمی است که دشمنان و دزدان را از نفوذ در انسان ناامید می‌کند(امیرالمؤمنین ع: تقوا، براى كسى كه بدان پناه برد، دژى تسخير ناشدنى است؛ التَّقوى حِصنٌ حَصينٌ لِمَن لَجَأَ إلَيهِ؛غررالحکم/1558) و اگر هم اقدام به نفوذ کنند، پروردگار با یک نیروی نامرئی انسان متقی را حفظ خواهد کرد. تقوا برای انسان دو کار مهم انجام می‌دهد: 1. راه نفوذ دشمن به منافع انسان را می‌بندد. 2. اگر هم کسی اقدام به نفوذ کند، خداوند با نیروی غیبی، به انسان کمک می‌کند. «و هر كس تقواى الهى پيشه كند، [خداوند] براى او راه نجاتی قرار مى‏دهد؛ وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً»(طلاق/2)

• ممکن است یک مسئول سیاسی، تقوا نداشته باشد ولی با زرنگی و هوش خود، کاری کند که راه نفوذ دیگران را ببندد و کسانی که می‌خواهند از او سوءاستفاده کنند را کنار بگذارد، اما چنین کسی عامل دوم (کمک خداوند) را نخواهد داشت و در موارد خاصی که زرنگی‌های انسان جواب نمی‌دهد و فقط باید خداوند به انسان کمک کند، چون تقوا ندارد خداوند کمکش نخواهد کرد.

• اگر سیاسیون تقوا داشته باشند جامعه دارای این دژ و قلعۀ محکم خواهد شد. اگر تقوا جایگاه خوبی در فرهنگ جامعه پیدا کند سیاسیون بی‌تقوا در آن جامعه رشد نخواهند کرد.

باید دغدغۀ تازه‌ای به نام «تقوای سیاسیون» در فضای سیاسی جامعه وارد شود / داشتن باورهای درست برای ورود به عرصۀ سیاست کافی نیست/امروز وارد مرحله‌ای شده‌ایم که در عرصۀ سیاست به تقوای عملی هم نیاز داریم

• اینکه فقط به درست بودن دیدگاه و باورهای یک رجل سیاسی بسنده کنیم، دوره‌اش گذشته است و این شرط، مربوط به دو دهۀ اول انقلاب بوده است. امروز وارد مرحله‌ای شده‌ایم که در عرصۀ سیاست به تقوای عملی هم نیاز داریم. یعنی اگر یک رجل سیاسی، همۀ اعتقادات و باروهایش هم درست باشد، اما تقوا نداشته باشد، به دردِ عرصۀ سیاست نمی‌خورد، چون راهِ نفوذ به او باز است و این مسأله به ضرر مردم تمام خواهد شد.

• باید دغدغۀ تازه‌ای به نام «تقوای سیاسیون» در فضای سیاسی جامعه وارد شود. مردم ما از کسانی که در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی فعالیت می‌کنند، از روزنامه‌نگار گرفته تا مدیر کل و مسئولین ارشد سیاسی، باید انتظار تقوای بالا داشته باشند، چون اگر سیاسیون تقوا نداشته باشند مردم در مقابل نفوذها و مفاسد امنیت کافی و کامل نخواهند داشت و چاره‌ای نیست جز اینکه سیاسیون ما تقوا داشته باشند، آن هم در سطحی فراتر از دیگران.

ما از سیاسیون خود سطح بالایی از تقوا را انتظار داریم/ تشکیل فراکسیون‌های و انتخاب‌های درون مجلس باید بر اساس تقوا باشد نه حب و بغض‌ها و منافع شخصی و گروهی

• امیرالمؤمنین(ع) در آخرین جملات خود در وصف متقین می‌‌فرمایند: «متقی اینگونه است که اگر از کسی فاصله می‌گیرد از روی زهد است و اگر به کسی نزدیک می‌شود از روی لطف و مهربانی و رحمت است. دوری جستن او از دیگران از روی کبر و غرور نیست و نزدیکی‌ او به دیگران هم برای فریب دادن و سوءاستفاده کردن نیست؛ بُعْدُهُ عَمَّنْ تَبَاعَدَ عَنْهُ زُهْدٌ وَ نَزَاهَةٌ وَ دُنُوُّهُ‏ مِمَّنْ دَنَا مِنْهُ لِينٌ وَ رَحْمَةٌ؛ لَيْسَ تَبَاعُدُهُ بِكِبْرٍ وَ عَظَمَةٍ وَ لَا دُنُوُّهُ بِمَكْرٍ وَ خَدِيعَة»(نهج البلاغه/خطبۀ 193)

• ما از سیاسیون خود چنین سطح بالایی از تقوا را انتظار داریم. نمایندگان محترم مجلس، وقتی می‌خواهند فراکسیون تشکیل دهند و انتخاب‌های درون مجلس را انجام دهند، احزاب و گروه‌ها و جبهه‌های مختلف نیز وقتی می‌خواهند دسته‌بندی کنند، باید تقوا را اساس قرار دهند. این انتخاب‌ها و دسته‌بندی‌ها نباید بر اساس حب و بغض‌ها و منافع شخصی و گروهی باشد.

• فضای سیاسی جامعۀ ما باید خیلی بهتر از این‌ها باشد، هنوز این فضا آکنده از تقوا نیست. اگر جایی فرد شایسته‌ای در انتخابات رأی نیاورد، معلوم می‌شود هنوز در فضای سیاسی جامعه، تقوا حرف اول را نمی‌زند.

متأسفانه ملاکهای تشخیصِ بی‌تقوایی‌ها در عرصۀ سیاست به مردم معرفی نشده/ «قول سدید» یکی از ملاکهای تشخیص تقوا

• تشخیصِ اینکه در عرصۀ سیاست چه کسی باتقوا عمل کرده و چه کسی بی‌تقوایی کرده دشوار است و متأسفانه در جامعۀ ما شاخص‌ها و ملاک‌هایی برای تشخیص این بی‌تقوایی‌ها به مردم معرفی نشده است. ما برای تشخیص تقوا در عملکرد افراد، ملاک‌هایی داریم که یکی از آنها قول سدید است. خداوند متعال می‌فرماید: «اى اهل ايمان، متّقى باشيد و هميشه به حقّ و صواب سخن گوييد؛ يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلاً سَديداً»(احزاب/70)

• یکی از شاخصه‌های تقوا، تقوای در کلام است. اگر یک رجل سیاسی، تقوای کلامی نداشته باشد، معلوم می‌شود که امکان نفوذ در او وجود دارد و کسانی که می‌خواهند از او سوءاستفاده کنند، بالاخره می‌توانند راه نفوذ را پیدا کنند. کسی که قول سدید نداشته باشد، اگر قدرت و مسئولیت سیاسی داشته باشد، می‌توان پیش‌بینی کرد که در او نفوذ خواهد شد و از طریقِ او جامعه به فساد کشیده خواهد شد.
«ظرفیت پذیرش مظلومیت» به دلیل مصلحت‌های اجتماعی، یکی دیگر از شاخصه‌های تقوا است که خیلی‌ها این ظرفیت را ندارند

• یکی دیگر از شاخصه‌های تقوا، ظرفیتِ پذیرش مظلومیت به دلیل مصلحت‌های اجتماعی است و خیلی‌ها این ظرفیت را ندارند. امیرالمؤمنین(ع) در بیان صفات متقین می‌فرمایند: «متقی اینگونه است که اگر بر او ستمی شد، صبر می‌کند تا خدا انتقام او را بگیرد؛ إِنْ بُغِيَ‏ عَلَيْهِ‏ صَبَرَ حَتَّى‏ يَكُونَ اللَّهُ هُوَ الَّذِي‏ يَنْتَقِمُ‏ لَهُ»(نهج البلاغه/خطبۀ 193) اگر به کسی ستمی روا شود و او بی‌صبرانه و بلافاصله در صدد انتقام‌گیری برآید، نشانۀ بی‌تقوایی اوست؛ مگر اینکه عکس‌العمل او به دلیل ستم به خودش نباشد، و باز به مصلحت جامعه باشد.

• انسان باتقوا امور را به خدا واگذار می‌کند و خداوند کارهای او را اداره خواهد کرد. کسی که تقوا دارد وقتی با افراد بی‌تقوا مواجه می‌شود طبیعتاً مورد ظلم قرار خواهد گرفت، در این صورت اگر امور خود را به خدا بسپارد، خدا از او حمایت خواهد کرد و امور او را سامان خواهد داد. مثلاً ما گاهی در جامعۀ خود با معضلی به نام «نفاق» مواجه هستیم ولی خداوند قول داده‌ است که در جامعه‌ای که افراد باتقوا در رأس امور قرار گیرند، منافقین را ذلیل خواهد کرد.
 



:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: پناهیان , تقوا , سیاست , انتخابات , مجلس , رای~ الهدی البرز ,
:: بازدید از این مطلب : 2191
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
مطالب مرتبط با این پست
بزرگترین کمبود فرهنگی از دید آیت الله مصباح
15 متخصص صهيونيست شخصيت نصرالله را تحليل مي‌کنند
بخش مهمی از مطالب ابن عربی در "فتوحات مکیه"مربوط به حضرت حجت (عج) است
جلسه در دفتر وزیر اطلاعات درباره مشایی
رحیم‌پور ازغدی:از مدارس ما مدیران رشوه‌گیر بيرون مي آيند
رایة الهدی
آیت الله جوادی آملی: چیزی بنام مکتب ایرانی نداریم - رایة الهدی
آقاي بهجت گفتند:ولایت آقا روح‌الله این‌ها را می‌کشاند-رایة الهدی
استخاره در امر ازدواج
39 کتاب؛ پيشنهاد ما براي تقویت دين و انديشه شما

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه