امام زمان(عج) در آینه دعاهای امام سجاد(ع)

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 91
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 1020
:: بازدید ماه : 9000
:: بازدید سال : 46775
:: بازدید کلی : 650259
نویسنده : گمنام
دو شنبه 20 آذر 1391

امام زین العابدین(ع) در دعاهای خود بارها از انتظار و دعا برای ظهور امام زمان(عج) یاد كرده و در این دعاها و نحوه یاری كردن آن حضرت را به شیعیان آموزش داده اند.

 

صحیفه سجادیه، جاودانه ترین اثری است كه امام چهارم(ع) آن را برای پیروان و دوستداران خود به یادگار گذاشته است؛ كتابی كه به 'زبور آل محمد(ص)'، 'انجیل اهل بیت' و 'خواهر قرآن' معروف است و گنجینه ای از معارف الهی را در اختیار تشنگان حقیقت می گذارد.

امام سجاد(ع) در این گنجینه جاودان، به مناسبت های مختلف همانند روزهای جمعه، عید فطر، روز عرفه و ماه مبارك رمضان از امام زمان(عج) یاد كرده و اینك برخی معارف این امام همام را مرور می كنیم.

 

 ** دعا برای ظهور در روز عرفه

امام سجاد(ع) درباره لزوم وجود امام در هر زمان و اطاعت مطلق از امر و نهی او می فرمایند: بار الها! تو در هر زمان دین خود را بوسیله امامی تایید فرموده­ ای كه او را برای بندگانت به عنوان پرچم و در كشورهایت به جای مناره(هدایت) برپا داشته­ ای، پس از آنكه پیمان او را به پیمان خود پیوسته و او را وسیله خشنودی خود ساخته ای و طاعتش را واجب كرده و از نافرمانی اش بیم داده­ ای و به اطاعت فرمانش و باز ایستادن در برابر نهی اش و سبقت نگرفتن بر او و عقب نماندن از او فرمان داده­ ای! پس او نگهدارنده پناهندگان و پناهگاه مومنان و دستاویز متمسكان و جمال و عظمت جهانیان است.

امام زین العابدین(ع) در روز عرفه، ضمن دعا برای نصرت و یاری و محافظت امام زمان(عج) می فرمایند: بارالها! پس ولی خود را به شكر آنچه بر او نعمت داده ­ای الهام بخش و ما را نیز به سپاسگزاری نعمت وجود او توفیق ده، و او را از جانب خود سلطنتی یاری دهنده عطا فرما و درهای پیروزی را به آسانی بر وی بگشا، و او را به نیرومندترین تكیه گاه خود مدد ده و پشت گرم ساز، و بازویش را نیرو بخش و به چشم عنایت منظورش دار و به نگهداری خود حمایتش كن و با فرشتگانت او را یاری كن.

حضرت علی بن الحسین(ع) سپس می فرمایند: به وسیله او آنچه از نشانه ­های دینت توسط ستمگران از بین رفته را زنده ساز، و زنگ جور (ستمگران) را از طریق خویش بزدای و سختی و ناهمواری را بوسیله او از راه خویش برطرف كن و منحرفین از صراط (مستقیم) خود را توسط او از میان بردار و آنانی را كه قصد كج ساختن راه تو را دارند هلاك كن.

امام سجاد(ع) در بیان اوصاف یاران حضرت ولی عصر(عج) فرمودند: بارالها! رحمت فرست بر دوستان ایشان كه معترف به مقام آنها، و تابع راه آنان و پیرو آثار آنهایند، منتظر روزگار(دولت) آنها و چشم دوخته به راهشان می­باشند.

آن حضرت، درباره دستاوردهای دوران ظهور فرمودند: خدایا بوسیله او زمین را پر از عدل و داد كن، چنانكه از ستم و جور پر گشته است و بوسیله او بر فقرای مسلمین و یتیمان و بی سرپرستان و از كار افتادگانشان منت گذار و مرا از برگزیدگان دوستان و شیعیانش، و شدیدترین آنها نسبت به او از نظر محبت، و مطیع ترین ­شان در فرمانبری قرار ده.

همچنین آن حضرت، شهادت در پیشگاه ولی عصر(عج) را آرزو كرده و می فرمایند: خدایا شهادت در پیشگاه او را روزی من گردان، تا تو را در حالیكه از من راضی هستی ملاقات كنم.

** دعا برای فرج و شكایت از فتنه ها

امام سجاد(ع) در دعای روز عرفه، از كم بودن یاران امام زمان و فراگیری فتنه ها شكوه كرده و فرمودند: پروردگارا! شكایت می كنم از نبود پیغمبرمان و كمی یارانمان، و فراوانی دشمنان و سختی زمانه و روزگار بر ما، و وقوع فتنه ها برای ما، و پشتیبانی مردم علیه ما. خدایا بر محمّد و آل محمد درود فرست و با گشایشی از جانب خودت و با یاری و حقی كه آن را آشكار می سازی، این مشكلات را بگشا.

آنگاه حضرت، ظهور حجت بن الحسن(عج) را از خداوند خواسته و عرضه داشتند: خدایا قائم آل محمد(ص) را برای یاری دینت و اظهار برهانت و برپایی فرمانت و پاكیزه ساختن زمینت از آلودگی های آن، بر انگیز و ظهورش را برسان.

** دعا برای ظهور در ضمن دعا علیه شامیان

حضرت سجاد(ع) در افشای جنایات اهل شام یعنی یزید و تبار او فرمودند: خدایا بوسیله او - حضرت مهدی - زمین مرده را زنده كن، و هواها و خواسته های متفرقه را متحد گردان، و حدود معطل مانده را بوسیله او به پادار، و احكام رها شده را توسط او جاری ساز. خدایا شكم های گرسنه را بوسیله او سیر گردان، و بدن های خسته و رنجور را بوسیله او مورد رحمت قرار بده.

** دعای روز جمعه امام سجاد(ع)

زین العابدین(ع) در هر جمعه برای حضرت ولی عصر(عج) دعا كرده و می فرمودند: خدایا بر محمد و آل محمد درود فرست، به راستی تو ستایش شده با عظمتی هستی، همچون درودهای تو و بركات و سلام های تو بر برگزیدگانت ابراهیم و آل ابراهیم، و نزدیك گردان فرج و رحمت و یاری، و زمینه سازی و جای دهی و تایید را برای آنان (آل محمد).

** دعای هر روز ماه مبارك رمضان

امام سجاد(ع) در روزهای ماه مبارك رمضان برای امام زمان اینچنین دعا می كردند: خدایا از تو درخواست می كنم كه وصی محمد و خلیفه محمد و قیام كننده به عدل و داد از میان جانشینان محمد كه درود تو بر او و آل او باد، را یاری كنی و نصرتت را بر آنها معطوف داری.

** دعا برای فرج در روز عید فطر

در بخشی از دعای روز عید فطر امام سجاد(ع) می خوانیم: خدایا مرا بر جهاد با دشمنت در راه خودت همراه با ولی خودت - امام زمان - یاری كن، چنانكه خود فرمودی و بزرگ است سخن تو كه 'خداوند از مومنان، جان ها و اموالشان را خریداری كرده كه - در برابرش - بهشت برای آنان باشد، - به این صورت كه - در راه خدا پیكار كنند...'؛ خدایا پس این راه جهادت را به من نشان بده تا با جان و مال برای رضای تو در آن بجنگم، پس - به شهادت رسیده - از رستگاران باشم.

البته دعاهای دیگری نیز از سیدالساجدین(ع) نقل شده كه می توان به دعاهای روز بیستم ماه رمضان، دعای تعقیب نماز امام سجاد(ع)، دعا در حال سجده زیر ناودان طلا در مسجدالحرام و مانند آن اشاره كرد.

 





:: موضوعات مرتبط: امامت و ولایت , ,
:: برچسب‌ها: امام سجاد علیه السلام ,
:: بازدید از این مطلب : 2606
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه