میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 142
:: باردید دیروز : 11
:: بازدید هفته : 1082
:: بازدید ماه : 9062
:: بازدید سال : 46837
:: بازدید کلی : 650321
نویسنده : گمنام
دو شنبه 18 ارديبهشت 1391

آیت‌الله جوادی آملي: فرد بی‌حجاب بیمار است

 

آیت‌الله جوادی آملی گفت: اگر نمازگزار موفق شد از گناه بپرهیزد و به گناه آلوده نشود معلوم می‌شود نماز او مقبول شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله جوادی آملی در پیام تصویری به همایش نماز و حجاب که از صبح امروز در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در حال برگزاری است، با اشاره به جایگاه نماز خاطرنشان کرد: وقتی نمازگزار اقامه می‌گوید و در اقامه بعد از «حی علی الصلاه»، «حی علی الفلاح» به «قد قامت‌الصلوه» می‌رسد، امام معصوم (ع) «قد قامت‌الصلوه» را تفسیر کرد که یعنی هنگام زیارت ذات اقدس الهی فرا رسید.
 
وی افزود: همان گونه که انبیاء و اولیاء و معصومین (ع) زیارت نامه دارند، نماز زیارت نامه خدا بوده و منظور زیارت وجه‌الله و زیارت اسمای حسنای الهی است.
 
این مفسر و استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه وقتی انسان در نماز به زیارت ذات اقدس اله مشرف شد و به آن بارگاه بار یافت خداوند سبحان هم پاسخ زیارت او را خواهد داد، ابراز داشت: خدا هیچ سوال، ذکر، نام، یاد و هیچ زیارتی را بی‌اثر نمی‌گذارد.
 
وی تصریح کرد: در جریان سوال به رسول خود فرمود اگر بندگان من درباره من از تو بپرسند «انّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ اذا دعان» داعی که خدا را می‌خواند، سائل که از خدا مسئلت می‌کند پاسخش را خدا مرحمت می‌کند و در جریان یاد و نام خدا فرمود «اذکرونی اذکرکم؛ به یاد من باشید من به یاد شمایم».
 
آیت‌الله جوادی آملی افزود: پس دعا بی‌پاسخ نیست؛ سوال بی جواب نیست؛ ذکر و نام و یاد خدا بدون اثر نیست، زیارت خدا هم به طور یقین بی‌اثر نخواهد بود.
 
وی با بیان اینکه اگر کسی به بارگاه الهی بار یافت نام خدا، لطف خدا و فیض ویژه الهی در کنار قلبش حضور دارد"، عنوان داشت: اینکه فرمود « أنَا عِندَ المُنکَسِرَهِ قُلُوبُهُمْ»؛ یعنی اگر قلب کسی شکست خاضعانه و موحدانه خدا را خواند و خواست، به صورت یقین لطف خدا آنجا حضور دارد نیز از همین مقوله است.
 
این مجتهد علوم حوزوی افزود: بنابراین نمازگزار باید بداند و مطمئن باشد وقتی به زیارت لطف الهی می‌رود لطف الهی هم به دیدار او خواهد آمد و وقتی فیض و لطف خدا به دیدار نمازگزار آمد به او شرح صدر عطا می‌کند که این شرح صدر و نورانیت دل همان است که به عنوان اثر نماز در قرآن مطرح است که «‌ان الصلوه تنهی عن الفحشا و المنکر» و ما اگر خواستیم ببینیم نماز ما مقبول شد یا نشد دو راه دارد یک راه در آخرت که اعمال را می‌سنجند و روشن می‌شود و یک راه هم در دنیا و آن این است که اگر نمازگزار موفق شد از گناه بپرهیزد و به گناه آلوده نشود معلوم می‌شود نماز او مقبول شد.
 
وی با بیان اینکه نماز آن است که جلوی بدی‌ها را بگیرد، گفت: اگر معاذالله کسی در عین حالی که نماز می‌خواند دست به تباهی می‌زند و آلوده می‌شود این مطمئن باشد که نماز او گر چه صحیح است، لکن مقبول نشد، زیرا ماهیت نماز هر چند اعتباری است ماهیت امر اعتباری به یک حقیقت تکیه می‌کند و آن نورانیت دل است و نورانیت دل مانع آلوده شدن است، زیرا کوثر جلوی تکاثر را می‌گیرد.
 
آیت‌الله جوادی آملی اضافه کرد: دین کوثر است، اطاعت خدا کوثر است، قرآن و ولایت اهل بیت (ع) کوثر است و نماز ستون دین است، ستون دین کوثر خواهد بود و کوثر جلوی هر تکاثری را می‌گیرد.
 
وی افزود: بنابراین اگر خواستیم ببینیم نماز ما مقبول شد یا نه، اثر تربیتی او را کامل در خود محاسبه کنیم و ارزیابی کنیم «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر».
 
وی در ادامه پیام خود افزوده است: برادران هم عنایت کنند که حجاب مخصوص خانم‌ها و زن‌ها نیست و مردها هم باید حجاب داشته باشند.
 
آیت‌الله جوادی آملی افزود: مردان نه تنها از لحاظ نگاه با حجاب باشند، از نظر لباس هم باید با حجاب باشند.
 
و ی با اشاره به مسئله حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: حجاب چه در مرد چه در زن به غیرت او وابسته است و یک انسان غیور نه اجازه می‌دهد که بیگانه به حریم او را پیدا کند و نه به خود اجازه می‌دهد وارد حریم عفاف و دیانت دیگری بشود.
 
وی افزود: غیرت که یک واژه عربی است سه عنصری را که اخلاقی و آموزنده است در درون خود دارد و غیرت عبارت از این سه عنصر اول هویت‌شناسی، دوم غیر را به حریم هویت خود راه ندادن و سوم وارد حریم غیر نشدن است.
 
این مجتهد علوم حوزوی با بیان اینکه غیرت یعنی غیر زدایی و طرد غیر و بیگانه اظهار داشت: طرد غیر و بیگانه بعد از شناخت حوزه هویت خودی است و اگر کسی خود را نشناسد و حریم خود را نداند مسئله غیر زدایی و وارد حریم غیر نشدن برای او مطرح نیست و وقتی او می‌تواند غیر زدایی کند که محدوده خود را بشناسد پس نخستین عنصر او هویت شناسی است.
 
وی افزود: وقتی کسی مرز و حیثیت خود را شناخت آنگاه نه وارد حریم دیگری می‌شود و نه دیگری را به حریم خود راه می‌دهد و حجاب و عفاف به غیرت برمی‌گردد و ذات اقدس اله انسان غیور را دوست دارد و اگر کسی معاذالله غیر زدا نبود و وارد حریم غیر شد این معلوم می‌شود مریض است.
 
آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه در فرهنگ دین و قرآن کریم طمع به حریم دیگری و به ناموس دیگری یک نحوه بیماری است، ابراز داشت: در سوره مبارکه احزاب به همسران پیامبر (ص) دستور داده شدکه «لا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذی فی‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفا» یعنی در هنگام سخن گفتن خیلی با صدای نازک یا با مطالب رقت بار یا عاطفه برانگیز یا حساسیت برانگیز و مانند آن که نامحرمی را بشوراند سخن نگوئید یا با آن کلمات حرف نزنید و اگر این کار را کردید آن نامحرم طمع می‌کند چون مریض است.
 
وی اضافه کرد: از این آیه نورانی برمی‌آید اگر یک نامحرمی به نامحرم طمع کرد این قلبش مریض است، پس مرض همان طوری که ظاهری است، باطنی هم هست.
 
این مفسر و استاد حوزه علمیه، عفاف را سلامت و صحت دانست و عنوان داشت: ترک عفاف مرض قلب است و قرآن کریم که به عنوان شفا نازل شد این بیماری را به ما معرفی و بعد از تعریف این بیماری راه درمانش را هم به ما گفت و معالجه کرد.
 
وی افزود: از اینجا روشن می‌شود که اگر مرد یا زن اهل عفاف و حجاب نبودند هم بیمار هستند و هم بیماری را دامن می‌زنند و اگر جامعه‌ای بیمار بود درمان چنین جامعه‌ای آسان نیست، علاج این جامعه سخت است و جامعه بیمار فکر بیمار، سیاست بیمار، اقتصاد بیمار، اجتماع بیمار و روابط عمومی بیمار خواهد داشت.
 
آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: باید کوشید قلب را سالم کرد و در قرآن آمده فقط گروهی در قیامت اهل نجات هستند که با قلب سلیم بیایند.
 
وی با بیان اینکه اگر کسی به نامحرم طمع کرد این قلبش مریض است، گفت: در قیامت یک انسان بیمار دل، گرفتار عذاب خدا خواهد شد و فقط کسانی که دارای قلب سالم‌اند نجات پیدا می‌کنند.
 
این استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بنابراین این همایش وزین می‌تواند دو پیام داشته باشد، یکی زیارت وجه خدا و فیض الهی که پاسخ مثبت آن زیارت متقابل است یکی هم تامین سلامت جامعه و سلامت دل‌های افراد جامعه و سلامت افکار و آراء و مکتب‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه است که در سایه عفاف و حجاب به دست می‌آید.
 
وی در ادامه حجاب و عفاف را مختص به زنان ندانست و اظهار کت کند این مطابق با موازین عفاف نیست و این هم سعی کند حجاب خود را حفظ کند؛ به هر تقدیر نه نامحرمی را ببیند و نه نامحرمی او را ببیند که در هر دو حال این باعث تامین سلامت قلب خواهد بود.


:: موضوعات مرتبط: ســـــخنرانـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: آیت الله جوادی آملی , حجاب , بیما , رایة الهدی , البرز , رایة الهدی البرز ,
:: بازدید از این مطلب : 2742
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
مطالب مرتبط با این پست
برخي به دنبال ترویج فرهنگ جعلی انتقاد از امام‌علی‌(ع) در جامعه هستند
‌روایت خواندنی سردار فضلی از امدادهای غیبی در عملیات بیت‌المقدس
بزرگترین کمبود فرهنگی از دید آیت الله مصباح
فیلم/ روایتگری حاج قاسم سلیمانی در جمع راهیان نور
بخش مهمی از مطالب ابن عربی در "فتوحات مکیه"مربوط به حضرت حجت (عج) است
رحیم‌پور ازغدی:از مدارس ما مدیران رشوه‌گیر بيرون مي آيند
رایة الهدی
آیت الله جوادی آملی: چیزی بنام مکتب ایرانی نداریم - رایة الهدی
استخاره در امر ازدواج
ماجرای قرآنی به خط امام حسین(ع) که به دست رهبر انقلاب رسید

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه