آیت‌الله زابلی: ایده شورای فقهی به دنبال ايجاد تزلزل در جايگاه ولي فقيه است

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 288
:: باردید دیروز : 1242
:: بازدید هفته : 2228
:: بازدید ماه : 7560
:: بازدید سال : 45335
:: بازدید کلی : 648819
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 21 تير 1391

 فقاهت هاشمی رفسنجانی محل تأمل است

آیت الله حسینی زابلی هر چند در 20سالگي و در شهر مقدس قم به کسوت روحانیت در آمد و ملبس شد اما دوران شکوفایی علمی او در نجف و در خدمت اساتیدی همچون حضرت امام (رضوان الله علیه)، آیت الله خویی (رحمه الله علیه)، آیت الله سیستانی و ... رقم خورد. آیت الله حسینی زابلی که خود به برکت عنایت اهل بیت علیهم السلام دارای سیر و سلوک و صفای باطن ویژه است همچنین از محضر اساتیدی همچون مرحوم آیت الله بهاءالدینی، مرحوم آیت الله شیخ حسنعلی نجابت و مرحوم آیت الله حسین فاطمی نیز استفاده کرده است. ایشان سال‌ها نیز نمایندگی آیت الله آقا تهرانی (صاحب ذریعه) را در نقاط مختلف ایران بر عهده داشته‌اند.

آیت‌الله زابلی در واكنش به سخنان اخير هاشمي رفسنجاني درباره ضرورت تشكيل «شوراي فقهي» براي مديريت مسائل كلان نظام درگفت و گو با تأکید کرد: «‌بي ترديد سخنان هاشمي رفسنجانی در راستاي تخفيف و تزلزل جايگاه ولي فقيه است.» ایشان همچنین تصریح نمودند: «باید با کمال احترام به ساحت مرجعیت عزیز عرض کنم امتيازاتي را كه ولي فقيه حاضر دارند هیچ کدام از مراجع بزرگوار فعلی ندارند.»

هاشمي صلاحيت اظهارنظر در اين خصوص را ندارد

آیت الله زابلی افزود: از آنجا که اصل فقاهت آقای هاشمی محل تأمل است، وی صلاحیت اظهارنظر در این باره را ندارد. چه کسی می تواند در تخصص فقیه جامعی مثل حضرت امام (ره) درهمه ابواب فقه تردید کند؟! امام علاوه بر فقه و اصول، در فلسفه وعرفان نیز متخصص بود؛ علاوه بر آن، در سایر علوم اسلامی مثل تفسیر قرآن، تاریخ اسلام و... نیز تبحر خاصی داشتند.

این در حالی بود که البته بخشی از عمر شریفشان ازسال 41 تا 68 صرف مبارزه بی امان با رِِِژیم طاغوت، تدبیر امورکشور، مبارزه با شیطان بزرگ و فرماندهی جنگ تحمیلی شد.

كسي نمي‌تواند منكر جامعيت رهبر معظم انقلاب شود

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه با نام بردن برخي از امتيازات و فضائل رهبر معظم انقلاب براي زعامت امت اسلامي اظهار داشت:‌ سيادت رهبری، فقاهت رهبری، ‌شجاعت ايشان،‌علم ايشان و ... را هيچ كس ندارد و نمی‌تواند منکر آن شود. من تفاسير چهل سال پیش ايشان در مسجد كرامت مشهد را دارم. در آن سن و سال، ايشان جلسات پربار، پرفيض و پر شور تفسير قرآن را برگزار مي كردند. شرح صدر‌آقا بي‌نظير است. براي مثال ايشان مي‌داند فلاني آدم نامناسبي است اما تحمل مي‌كند و مسئوليت هم به او مي‌دهد. در واقع ایشان هم مصلحت كشور را در نظر مي‌گيرد و هم مصلحت خود آن شخص را مد نظر دارد. آيت‌الله زابلي افزود:‌ اشراف به مسائل اقتصادي و بين‌المللي، سابقه فعالیت سیاسی پيش و پس از انقلاب، تقوا، اشراف به مسائل نظامي و حضور مستقيم در جبهه‌هاي جنگ عليه كفار از ايشان يك شخصيت بي نظير براي انقلاب ساخته است.‌ ولايت مداري ايشان را نیز در آن خطبه معروف روز 29خرداد سال 88 به وضوح می‌توان درک کرد. آنجا که فرمودند: «ای سيد ما! ای مولای ما! من جان ناقابلی دارم، جسم ناقصی دارم، اندك آبرويی هم دارم كه اين را هم خود شما به ما داديد؛ همه‌ اينها را من كف دست گرفتم، در راه اين انقلاب و در راه اسلام فدا خواهم كرد؛ اينها هم نثار شما باشد.»

وجود رهبري، ادعاهاي هاشمي را نقض مي‌كند

شاگرد محضر حضرت امام (رضوان الله) در ادامه می‌گوید: اين جامعيت را هيچ كس ندارد و مشخص است كه جامعيت فقهي‌ای كه آقاي هاشمي مدعی است نمي توان در يك شخص يافت در رهبر معظم انقلاب به طور اكمل وجود دارد. در اجتهاد و عدالت‏ رهبري عزيز «دامت‏ برکاته» ترديدي نمي‌توان كرد. ايشان يقيناً فقیهی والا مقام و مجتهدی عالی مقام هستند که بر علوم مؤثر در استنباط، تسلطی بسیار بالا دارند.

به گزارش ایران، ایشان علاوه بر لغت، ادبیات، اصول، حدیث و تفسیر، حتی در رجال و درایه که در استحکام فتوا نقشی بسزا دارد، استاد و عالم هستند. آيت الله زابلي افزود: ‌ایشان از تیزهوشی و فراست توأم با بردباری نیز بهره مندند. ضمن آنکه از قدرت مدیریت بالایی برخوردار هستند. رهبری همچنین با تعبد و دارای فکر بسیار روشنی هستند و از دوراندیشی و تشخیص مصالح دراز مدت امت اسلامی نیز بهره مي‌برند. از حزم و احتیاط همراه با شهامت برخوردارند. داراي ذوق و گرایش‌های هنری اصیل هستند. اعتماد به نفس در كنار توکل بر خدای متعال و تلاش و جدیت و نظم و برنامه‏ از امتيازات دیگر ايشان است و كمتر مجتهدي از چنين جامعيتي برخوردار است. اين ذخيره الهي را بايد ارج نهاد و شاكر بود.

شوراي فقهي راه‌حل تقويت فقه نيست

ايشان در ادامه بر اين نكته تأكيد كرد كه اگر استقلال و موفقيت كشور را مي‌خواهيم بايد همگی «يد واحد» باشيم و پشت رهبری را خالي نكنيم. در این شرایط طرح مسائلی نظیر شوراي فقهي براي مديريت مسائل كلان كشور چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟ اگر ما مي‌خواهيم فقاهت را در حوزه‌هاي علميه تقويت كنيم راهش تشكيل شوراي فقهي و تقليد تخصصي و یا چیزی شبیه به این‌ها نیست. فقاهت باید در حوزه‌های علمیه تقویت شود و تشکیل شورایی به این نام راه‌حل تقویت فقه نیست.

 




:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: برچسب‌ها: رایه الهدی , آیت الله زابلی ,
:: بازدید از این مطلب : 2353
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
مطالب مرتبط با این پست
15 متخصص صهيونيست شخصيت نصرالله را تحليل مي‌کنند
جلسه در دفتر وزیر اطلاعات درباره مشایی
رایة الهدی
آقاي بهجت گفتند:ولایت آقا روح‌الله این‌ها را می‌کشاند-رایة الهدی
39 کتاب؛ پيشنهاد ما براي تقویت دين و انديشه شما
تازه‌ترين گستاخي مفتي اعظم سعودي عليه مسلمانان
واکنش حاج سعیدحدادیان به شکایت مشایی
حجت الاسلام پناهیان :ما وارد دوران مسابقه برای رعایت تقوا شده‌ایم
علامه مصباح يزدي:علت حمایت بنده از جبهه‌پایداری قرارگرفتن افراد صالح‌تر دررأس کاربود
پناهیان:هنوز بسیاری از افراد مذهبی به قداست سیاست پی نبرده‌اند

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه