میرزای شیرازی قربانی ترور بیولوژیک شد

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 234
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2432
:: بازدید ماه : 7764
:: بازدید سال : 45539
:: بازدید کلی : 649023
نویسنده : گمنام
جمعه 21 تير 1398
رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر می‌گوید: ترور بیولوژیک سابقه طولانی دارد. آیت الله ربانی املشی ترور بیولوژیک شد و حتی به نظر من، آخوند خراسانی و میرزای شیرازی هم توسط دشمنان اسلام ترور بیولوژیک شده‌اند.
 

عقیق:یادمان شهید آیت‌الله محمدمهدی ربانی املشی از موسسان حزب جمهوری اسلامی و از نخستین شهدای ترور بیولوژیک در نشستی با همین عنوان و با حضور آیت‌الله سیدجعفر شبیری زنجانی از مبارزان پیش از انقلاب و استاد حوزه و دانشگاه، نادر طالب‌زاده، تهیه‌کننده سینما و دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو و موسی حقانی، رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر، شب گذشته، هفدهم تیر ماه در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیت‌الله شبیری زنجانی، طی سخنانی با ارائه خاطراتی از دوران انقلاب و مبارزاتی که در عرصه فعالیت سیاسی آیت‌الله املشی گفت: او مبارزات خود را در سال ۱۳۳۳ آغاز کرد و همواره در سفرها و کلاس‌های درس، درس‌های زیادی به ما آموخت. آیت‌الله املشی جزو مبارزانی بود که در خط مقدم نهضت امام خمینی (ره) حضور داشت که پس از انقلاب اسلامی دومین دادستان کل انقلاب شد.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از آرزوهای شهید املشی شهادت بود. زمانی که او را مسموم کردند کسی تصور نمی‌کرد مسمومیت او از سوی مهدی‌هاشمی باشد، اما بعدها مشخص شد که بر اثر مسمومیت به شهادت رسید. شهادت او نشان‌دهنده این بود که دشمن همواره سراغ افرادی می‌رود که موثر و نقش آفرین هستند و جرمشان تنها دفاع از اسلام و نظام است.

آیت‌الله شبیری با بیان اینکه نظام زمانی از بین می‌رود که مردم از آن بازگردند، گفت: مردم هم زمانی از انقلاب ناامید می‌شوند که انتظارات آنها برآورده نشود.

*طالب زاده: هنوز مستندی درباره شهدای حج تدوین نشده است 

در ادامه همایش نادر طالب‌زاده نیز با بیان این که توفیق نداشته در خدمت آیت‌الله ربانی املشی باشد، اظهار داشت: تنها فردی از قوه قضائیه که من توفیق دیدار او را داشتم، شهید بهشتی بود که به زبان انگلیسی با او مصاحبه کردم. شهید بهشتی روزهای چهارشنبه با خبرنگاران دیدار و گفت‌وگو داشت.

وی با اشاره به ترور بیولوژیک شهید ربانی املشی گفت: این ترور درباره حقیر نیز اتفاق افتاده است که نشان می‌دهد با وقوع انقلاب اسلامی دشمن به طور تمام قد و بدمستانه مقابله با انقلاب ایستاده است؛ به طوری که حتی دشمن حاضر شد تا در یک روز عادی ۳۵۰۰ نفر از مردم خود را در حادثه ۱۱ سپتامبر بکشد تا بهانه‌ای به دست بیاورد و به بهانه مقابله با تروریسم جهانی، جنگ با افغانستان و عراق را ایجاد کند.

طالب زاده در ادامه گفت: اگر کسی در آمریکا روایت رسمی دولت از وقایعی مانند ۱۱ سپتامبر را نپذیرد از گرفتن شغل محروم می‌شود و در گزینش شغلی رد خواهد شد. این امر نشان می‌دهد که آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی از هیچ چیز کم نمی‌گذارد. یکی از راه‌های مبارزه با انقلاب، بیوتروریسم است که برای نخستین بار از این سلاح صدام با اجازه آمریکا در جزیره مجنون استفاده کرد و اواخر جنگ با ایران، حمله بیولوژیکی را توسعه داد. آمریکا اعتراف کرد که صدام با اجازه آن‌ها از بمب شیمیایی استفاده کرده است. 

وی همچنین اظهار داشت: دومین باری که متحدان آمریکا علیه ملت ایران از سموم شیمیایی استفاده کردند در حج خونین بود. حج، مرکزی برای صدور انقلاب اسلامی بود که توسط استعمار و اقمارش قابل کنترل نبود. به همین دلیل دولت سعودی ۴۰۰ تن از ایرانیان را به شهادت رساند و تا زمانی که امام خمینی (ره) زنده بود، کسی به حج نمی‌رفت.

این مستندساز افزود: پس از گذشت دو سال از رحلت بنیانگذار انقلاب ایرانیان به حج رفتند که بیوتروریسم دیگری نیز توسط عربستان سعودی علیه حجاج به کار گرفته می‌شد و حجاج در ایام  حج دچار مریضی می‌شدند که با هیچ آنتی‌بیوتیکی قابل درمان نبود و یک تا دو هفته می‌بایست تحت درمان بودند؛ در حالی که حال مساعدی برای انجام تکالیف حج نداشتند. این افشاگری نخستین بار توسط حجاج پاکستانی شروع شد که آب زمزم از سوی آزمایشگاهی در انگلستان بررسی شد و مشخص شد که آلوده به آرسنیک است.

طالب زاده با ذکر خاطره‌ای گفت: من خودم یک سالی به اتفاق ۲۰۰ نفر از اهالی رسانه و هلال احمر به حج رفتم که هر دویست نفرمان هم مریض شدیم. وقتی با دکتر هلال احمر صحبت کردم، او به من گفت که آب زمزم آلوده است. به همین دلیل مریض شدید، اما از افشای این حرف خودداری کرد و گفت چون آب زمزم مقدس است نمی‌توانیم آن را افشا کنیم. من در برنامه‌ای از شبکه چهار این مسئله را بیان و افشا کردم. بعد از آنکه این مسئله افشا شد و یک حمله بیوتروریستی علیه مومنین اتفاق افتاد و عربستان سعودی دُز سموم آب زمزم را کم کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز یک مستند قوی درباره شهدای حج وجود ندارد، اظهار داشت: ما در این ۴۰ سال چندین مرتبه حجم حمله بیولوژیک را چشیدیم که مواد اولیه آن را ایالات متحده آمریکا تهیه می‌کند و نخستین کسی که در رسانه آسیب دید، بیژن نوباوه بود که برای دفاع از انقلاب اسلامی از هیچ چیز کم نمی‌گذاشت. 

*حقانی: ترور بیولوژیک روش شناخته شده‌ای در تاریخ معاصر است

در پایان نیز موسی حقانی با اشاره به روش ناجوانمردانه برای از بین بردن جریان حج سابقه طولانی داشته است، افزود: حتی پیامبر اسلام (ص) در معرض ترور قرار می‌گیرد و امامان علی (ع) و امام حسن مجتبی (ع)، موسی کاظم (ع) و رضا (ع) نیز به این روش به شهادت رسیدند. 

وی ادامه داد: آیت‌الله ربانی املشی در سال ۱۳۱۳ مصادف با اوج دوران خفقان رضا خان به دنیا آمد که فشار زیادی روی جریان دینی بود؛ به طوری که موسس حوزه علمیه قم، آیت‌الله حائری یزدی تحت فشار دو جبهه هم از سوی رضاخان و هم از طرف مذهبیون که از او انتقاد می‌کردند چرا نسبت به سیاست‌های رضاخان واکنش جدی ندارد، فوت کرد.

حقانی اظهار داشت: بعد از شهریور سال ۱۳۲۰ ربانی املشی وارد حوزه می‌شود. در سال ۱۳۲۷ درگیر مسائل سیاسی شده و نخستین فعالیت سیاسی او در اعتراض به این بود که محمدرضا شاه پهلوی قصد داشت جنازه رضا خان را در جوار مقبره حضرت معصومه (س) دفن کند. این در حالی بود که مردم مردن رضاخان را جشن گرفته بودند و آیت‌الله بروجردی تهدید کرد که اگر جنازه رضاخان را به قم بیاورند از قم می‌رود و فداییان اسلام به رهبری شهید نواب صفوی حرکت اعتراضی علیه این اقدام شاه انجام دادند که ربانی املشی نیز در این حرکت حضور داشت.

وی ادامه داد: اوایل دهه ۴۰ آمریکا و فرقه ظاله بهائیت یک برنامه ۱۵ ساله تهیه می‌کنند تا بعد از ۱۰ سال این فرقه رسمیت پیدا کند. قرار بود شاه خواسته آمریکایی‌ها را محقق کند. 

حقانی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آمریکا در ایران اصلاحات از بالا به پایین بود، گفت: حضرت امام وقتی فهمید با اصلاحات ذکر شده اسلام و استقلال ایران از بین می‌رود، مقاومت جانانه‌ای را شروع کرد. افرادی مانند آیت‌الله ربانی املشی، مانند سرباز امام مبارزات را پیگیری کردند و جزو برجستگان نهضت حضرت امام در همه حوزه‌ها بودند.

وی همچنین اظهار داشت: شما اگر تاریخ ایران را مرور کنید، متوجه می‌شوید که سخت‌ترین آسیب‌ها از ناحیه استعمار بوده و امام خمینی (ره) نیز نهضت خود را مقابله با کاپیتولاسیوم آغاز کرد و حتی در برابر تغییر تقویم از هجری به شاهنشاهی اعتراض کرد؛ چرا که این تقویم به نوعی یکی از مظاهر استحاله فرهنگی و باستان‌گرایی غیرقابل احیا بود.

حقانی توضیح داد: شاه با برگزاری جشن دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی قصد داشت باستان گرایی را احیا کند اما این چه احیایی بود که همه وسایل جشن می‌بایست از غرب آورده شود؟!

وی با بیان اینکه آیت‌الله ربانی املشی سمت‌های گوناگونی داشت، اظهار داشت: یکی از آنها عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که امام تنها دو روحانی یعنی شهید باهنر و ربانی املشی را در این شورا منصوب کرد که همین نشانه اعتماد امام خمینی (ره) به وی بود. 

حقانی در پایان گفت: ترور بیولوژیک سابقه طولانی دارد. حتی به نظر من آخوند خراسانی و میرزای شیرازی توسط دشمنان اسلام ترور بیولوژیک شدند؛ چون آخوند خراسانی قصد داشت به ایران بیاید و از انحراف مشروطیت جلوگیری کند که اگر اینگونه می‌شد ایران دوره ۵۰ ساله پهلوی را به خود نمی‌دید.

در پایان همایش علیرضا جقه‌دوست کارگردان مستند «مردی از دیار آفتاب» به تهیه کنندگی علیرضا قریبی نیز در سخنانی گفت: قرار بود مستند ۳۵ دقیقه‌ای از زندگی آیت‌الله ربانی املشی بسازم که این ۳۵ دقیقه به ۷۰ دقیقه تبدیل شد. برای ساخت این مجموعه متوجه شدم که چقدر او در ایران ناشناخته و مظلوم است.

وی ادامه داد: وقتی برای مصاحبه با دادستان کل کشور به قوه قضائیه رفتم، رئیس دفتر دادستان به ما گفت آقای ربانی املشی دادستان گیلان بود. ایشان آنقدر مظلوم هستند که او را در دفتر دادستانی هم نمی‌شناختند. مهدی‌ هاشمی قبل از اعدام اعتراف کرد که آیت‌الله ربانی املشی را به وسیله سم به قتل رسانده اما چون دو بار پیش از آن با اعترافاتش وقت برای خود خریده بود، دیگر به او فرصت بیش‌تری ندادند و به این طریق، شاهد ترور بیولوژیک ربانی املشی از بین رفت.




:: بازدید از این مطلب : 658
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه