مجالس امام حسین تبدیل‌کننده سیئه به حسنه است

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 17
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2215
:: بازدید ماه : 7547
:: بازدید سال : 45322
:: بازدید کلی : 648806
نویسنده : گمنام
جمعه 7 تير 1398

به نقل از شبستان؛حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا عابدینی» استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند انسان را با هر نیازی به سمت خود راه داده است و هر حرکت به سوی خدا یک بیدار شدن به دنبال دارد.بدون عکس

وی افزود: همان گونه که خواب دیدن‌های انسان تعبیر می‌خواهد حوادثی هم که در دنیا برای ما اتفاق می‌افتد نیاز به تعبیر دارد، بسیاری که با حوادث حشر دارند ظاهر را می‌بینند اما از حقیقت آن غافل هستند، مردم در دنیا خواب هستند وقتی می‌میرند تازه بیدار می‌شوند و خواب آنها تعبیر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه انسان بیدار با خواب همراه نیست و تعبیر حوادث را می‌فهمد، عنوان کرد: حوادث گسسته نیست کسانی که آن را گسته می‌بینند خواب هستند، عمده ارتباط ما با حوادث گسسته است بنابراین علت و نتیجه آن را نمی‌دانیم؛ قرار نیست خداوند تمام علت تمام حقایق را با ریشه آن نشان دهد اگر قرار بود از ابتدا آتش گناه را ببینید جزا و اختیار معنا نداشت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما شدیدترین روایات را می‌شنویم خوشمان می‌آید اما یادمان می‌رود به این دلیل که آن را جدی نگرفتیم، ابراز کرد: حوادث تعبیر می‌خواهد اگر تعبیر نکردید در ظاهر آن متوقف شدید؛ شیطان دنبال این است که انسان به ظاهر حوادث سرگرم شده و خواب بماند.

وی با بیان اینکه برخی اولیاء الهی سفارش کردند که سرگذشت هادیان و گمراهان را بخوانید، گفت: در قرآن کریم سرگذشت رویش های پیامبران و اولیاء الهی و ریزش‌های کافران و منافقان بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه بهشت و جهنم بودن افراد همین الان است اما تعبیر آن را در آخرت مشاهده خواهیم کرد، اظهار کرد: هر واقعه یا آیه‌ای در دنیا دنبال این است که ما را با خود ببرد اما ما مقاومت داریم و جذب آن نمی‌شویم امام صادق(ع) فرمودند چیزی نیست که چشم شما می بینند مگر اینکه برای تو پیام ویژه دارد، اگر انسان اینگونه باشد بیدار شده است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه چند مساله است که سبب بیداری انسان می شود، عنوان کرد: نخستین آن نعمت خدا را دیدن است، امام سجاد(ع) فرمودند وقتی نماز می‌خوانید همچون آخرین نماز باشد، به این شکل حال انسان بسیار متفاوت می‌شود.

وی افزود: گاهی خداوند انسان را به سختی‌ها مبتلا می‌کند که او را رشد دهد، جریان تحریم‌ها که پیش آمد دشمن توقع داشت مردم قیام کنند اما مردم صبوری کردند، باران‌های عظیمی که امسال بارید یکی از جهات آن به خاطر صبر مردم بود، اگر ما چنین نگاهی داشته باشیم شاکر درگاه الهی شده و نعمات برای ما افزایش می‌یابد. با این حالت انسان می‌تواند به جایی برسد که همه چیز را اسماالله ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه در آخرت ما مشاهده خواهیم که همه اشیاء اطراف ما شعور دارند، گفت: اگر انسان حال نعمت را ادارک کند به مرور نورانیت را کسب خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه افزود: اگر انسان در ارتباطات خود با دنیا نعمت‌بین شد در وجود او یاس و ناامیدی ایجاد نمی‌شود، حضرت موسی(ع) وقتی در بیابان مانده بود به درگاه الهی فرمودند خدا به هر چه بدهی نیازمند هستم، پس از آن با دختران شعیب و پدر آنها ملاقات کرده و نجات پیدا کردند.

وی با بیان اینکه هر گناهی برای انسان مرضی است که اگر ادامه یابد علاج آن سخت‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: کار شیطان این است که مرز گناه را کم رنگ جلوه دهد اگر انسان بین خود و گناه مرز کشید عبور نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه گاهی انسان گناه را محرمیت می‌داند اما گاهی آنر ا چاه می‌داند که خود را در آن نمی اندازد، گفت: ما به اعتکاف امدیم که مرز خود و گناه را پررنگ کنیم، این ایام برای توبه بسیار عظیم است، مجالس امام حسین(ع) تبدیل‌کننده سیئه به حسنه است و زمان بیداری و پررنگ شدن مرزهای گناه است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حسنات اجتماعی آثار بسیار بیشتری نسبت به حسنات فردی دارد، اظهار کرد: حال انسان‌های خوب در نگاه به ثواب و گناه متفاوت است.

وی افزود: شیطان تبعیت از خود را عادی‌سازی کرده و برای روز خاص نگه می‌دارد، علت اینکه اصحاب پیامبر(ص) روز احد ایشان را تنها گذاشتند به علت گناهان سابق آنها بود، باید توبه جانانه کنیم که مبادا روزی ولی فقیه، امام زمان(عج) یا خدا را رها کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه گاهی ابتلا برای ترفیع درجه و گاهی برای تطهیر انسان است، خاطرنشان کرد: توجه به نعمات الهی، پررنگ شدن معاصی، توجه به عظمت حق، شناخت نفس اماره، معادباوری از جمله عواملی هستند که سبب بیداری انسان می‌شود.




:: بازدید از این مطلب : 643
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه