حجت الاسلام والمسلمین پناهیان: اسلام بر موضوع مسئولیت‌پذیری نوجوانان و جوانان بسیار تاکید دارد

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 131
:: باردید دیروز : 11
:: بازدید هفته : 1071
:: بازدید ماه : 9051
:: بازدید سال : 46826
:: بازدید کلی : 650310
نویسنده : گمنام
جمعه 7 تير 1398

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه‌های فرهنگی تبلیغی حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور زائران در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه بی‌‍توجهی به جوان ها یکی از فرهنگ های نامناسب جامعه به شمار می رود، عنوان کرد: متاسفانه خیلی از خانواده‌ها برای نوجوانان برنامه مسئولیت پذیری ندارند و به گونه‌ای آن‌ها را تربیت می‌کنند که انگار نوجوان تا 18 یا 20 سالگی نباید مسئولیت‌پذیر باشد.
خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام به موضوع مسئولیت‌پذیری بسیار تاکید شده است، تصریح کرد: امام علی(ع) خطاب به مسئولان جامعه بارها توصیه کرده بودند که برای بررسی مشکلات جامعه با جوانان مشورت کنید، چون ذهن جوانان به خاطر دید باز، عدم محدودیت‌های سنتی و عدم تعصب، خلاق و ایده‌پرداز است.
وی ادامه داد: دیر ازدواج کردن علل زیادی دارد یکی از آنها عدم تربیت با برپایه مسئولیت‌پذیری جوان و نوجوان است، وقتی ما نوجوان را تا سن 18 سالگی بدون توجه به فرهنگ مسئولیت‌پذیری تربیت می‌کنیم یقینا این نوجوان به زودی نمی‌تواند ازدواج کند.

فهم راحت‌تر مسائل دینی در سنین نوجوانی
حجت الاسلام پناهیان ابراز کرد: مسائل اعتقادی و باورهای دینی در سنین نوجوانی خیلی راحت‌تر در اذهان شکل می‌گیرید لذا خانوادها در این سنین فرزندان‌شان را با مسائل دینی آشنا کنند.
خطیب حرم مطهر رضوی تاکید کرد: در ابتدای انقلاب همین نوجوانان بودند که پای کار انقلاب آمدن در خیابان‌ها علیه رژیم نظام ستمشاهی ایستادند و در هشت سال دفاع مقدس نیز همین نوجوانان دبیرستانی بودند که زمینه پیروزی¬های‌ پی‌درپی را رقم زدند.
وی گفت: متاسفانه فرهنگ جامعه و نوع تربیتی فرزندان به مرحله‌ای رسیده که جوانان مسئولیت‌پذیر نیستند و نمی‌خواهند مسئولیت پذیر هم باشند.
حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه بچه‌ها از 7 تا 14 سالگی باید سختی‌های حساب شده‌ای را تحمل کنند و پس از آن در زندگی قبول مسئولیت کنند، عنوان کرد: متاسفانه اکنون بچه‌ها تا 18 سالگی دست به هیچ کاری نمی‌زنند و اوقات فراغت فراوانی‌ هم دارند، این مبنایی برای پدید آمدن مفاسد مختلف در زندگی فردی و اجتماعی و از دست دادن تاثیر دین در زندگی است.
وی با بیان اینکه اسلام خیلی موافق است که خیلی زود به بچه‌ها بگویند «تو مرد شده‌ای»، اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید: سن کمال برای انسان هجده سالگی است.
حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اردوهای جهادی خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی اثرات عجیبی در شخصیت جوان‌ها دارد، شاید به مرور مسئولان مشکلات یک منطقه را حل کند اما این جوانان آن کارها را زودتر انجام می‌دهند. مثل همین فعالیت جهادی جوانان در مناطق سیل‌‌زده که بسیار عالی بود.

منبع:آستان نیوز




:: بازدید از این مطلب : 654
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه