شش صورت زیبا از اعمال انسان وارد قبر می‌شوند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 88
:: باردید دیروز : 11
:: بازدید هفته : 1028
:: بازدید ماه : 9008
:: بازدید سال : 46783
:: بازدید کلی : 650267
نویسنده : گمنام
جمعه 7 تير 1398

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در ویژه برنامه‌های فرهنگی تبلیغی حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور زائران در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه در قبر تجسم اعمال وجود دارد، عنوان کرد: هنگامی که جنازه مومن را در قبر می‌گذارند، 6 صورت زیبا با او وارد قبر می‌شوند، یکی از آن‌ها که نماز است در جانب راست او می‌ایستد، زکات در جانب چپ او، روزه روبه رویِ صورت او، حج و عمره در پشت سر او، نیکی و انفاق در کنار پای او و ولایت آل محمد(ص) که از همه زیباتر است، در بالای سرش می‎ایستد.
خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: این صورت‌ها ثمره اعمال انسان است که در قبر و برزخ به فریادمان می‌رسند، انسان هرچقدر هم اهل زیارت و گریه باشد ولی نماز و زکات و انفاق را به جا نیاورد در برزخ در کارش گره خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین واجب بعد از نماز زکات است، عنوان کرد: اکنون متاسفانه برخی از کشاورزان اهل زکات نیستند در حالی که قرآن بارها به پرداخت زکات و انفاق به دیگر انسان‌ها تاکید کرده است.
رفیعی با تاکید بر اینکه این6 صورت جلوی خطرات مومن در قبر را می‌گیرند، گفت: شکل‌گیری این صورت‌ها(نماز، زکات، روزه، حج، نیکی، ولایت اهل بیت(ع)) در همین دنیا باید اتفاق بیافتد. پس باید این6 کار را در دنیا انجام بدهیم تا بتواند جلوی انحرافات در دنیا را بگیرد و در آخرت سپر ما باشد.
وی ادامه داد: در حدیثی از امام صادق(ع) نقل شده است که رسول گرامی اسلام(ص) به جبرئیل فرمود: «مرا موعظه کن» جبرئیل نیز به حضرت عرضه داشت: «ای محمد(ص) زندگی کن هر چه خواهی سرانجام تو می‌میری، دوست داشته باش هر چه را که می‌خواهی که بعد از مدتی از آن جدا خواهی شد، عمل کن آن چه خواهی روزی آن را ملاقات خواهی کرد.»
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: این نصایح جبرئیل به پیامبر گرامی به همه انسان‎ها می‎آموزد که دنیا زودگذر است و نباید دلبسته به آن شد. کسی که گرفتار تجملات دنیوی شود یقینا آن 6 صورتی را که در قبر به فریادش می‌رسند از دست خواهد داد و در برزخ و قیامت دچار مشکل می‌شود.




:: بازدید از این مطلب : 642
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه