آیت‌الله مصباح یزدی: شاهزاده های سعودی از ترس کشته شدن آسایش ندارند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 123
:: باردید دیروز : 506
:: بازدید هفته : 2569
:: بازدید ماه : 7901
:: بازدید سال : 45676
:: بازدید کلی : 649160
نویسنده : گمنام
شنبه 7 مهر 1397

آیت‌الله  محمدتقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عصر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 97-98 این موسسه بیان داشت: بنده در سن 13 سالگی و به تقدیر الهی به سمت راه طلبگی سوق داده شدم و یاد ندارم که از همسالانم کسی به فکر حوزه و طلبگی بوده باشد و این حضور بنده توفیقی الهی بود.

ایشان تصریح کرد: در آن زمان مشکلات فراوانی گریبان جوانان و خانواده‌ها بود و برخی از طلاب باانگیزه‌های ضعیفی همچون، معاف شدن از سربازی و فرار از مشکلات زندگی وارد حوزه می‌شدند و کمتر کسی باهدف و فکر مسیر زندگی خود را انتخاب می‌کرد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: همیشه از خود این سؤال را می‌کردم که برای چه این وضع در جامعه حوزوی وجود دارد که البته مسبب اصلی این مسئله دولت وقت و دست‌نشاندگان دشمنان اسلام بود.

ایشان افزود: این مطالب را برای این گفتم که بسیاری از کسانی که در قدیم به حوزه می‌آمدند، انگیزه‌ای سنجیده و انتخاب‌شده نداشتند و سؤال من از جمع این است که آیا شما هم این‌گونه هستید یا با انتخاب وارد این مکان مقدس شده‌اید.

 استاد حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی سبب شد تا روحانیت عزیز شود و شما عزیزان که با اختیار و تفکر در این نهاد قدم گذاشته‌اید، ثمرات انقلاب اسلامی هستید، حال که شرایط گذشته وجود ندارد و روحانیت با اختیار و عقل حرکت می‌کند، آیا همه مساوی و ایدئال هستیم.!

ایشان ادامه داد: امروز به برکت انقلاب روحانی شدن و  ورود به حوزه یک شغل آبرومند در کنار دیگر رشته‌ها به شمار می‌رود و فرض کنیم که در بهترین شکل روحانیت آبرومندترین شغل است و خدا نیز راضی است و انتصاب به امام عصر (عج) نیز از بزرگ‌ترین مزیت این رشته است؛ اما آیا این برای ما کافی است!.

 

آیت‌الله مصباح یزدی اظهار داشت: خوبی مراتبی دارد و بین مراتب خوبی نیز فاصله از زمین تا آسمان وجود دارد، اگر کسی تنها به‌خوبی شغل روحانیت اکتفا کرد؛ قطعاً برای او روزی فرامی‌رسد که پشیمان می‌شود و البته این‌گونه افراد نسبت به کسانی که کار حرام انجام می‌دهند دارای درجه‌ای بالاترند، اما چرا انسان در اوج حرکت نکند.

ایشان در ادامه افزود: اول باید باور کنیم که از شغل روحانیت و حضور در حوزه مراتب بالاتری نیز وجود دارد، حداقل 70 سال با علما رابطه داشتم، اما تصور کاملی از هدف نهانی انسانیت را امروز ندارم، انسان موجود عجیبی است و استعداد بالایی از ناحیه خدای تعالی به او عطاشده است. 

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: زمانی که شاعر می‌گوید رسد آدمی به‌جایی که به جر خدا نبیند، آیا انسان می‌تواند خدا را ببیند، نه در این الفاظ معنایی عظیم نهفته است.

ایشان ادامه داد: هرکدام ما در هر سنی که هستیم می‌توانیم تصمیم بگیریم که پرواز کنیم و این  برای همه ماشدنی است، عامل اصلی این مسئله همت است، همت شرایطی دارد باید مجموعه‌ای از شناخت‌ها حاصل شوند و باور کنیم که چنین مسیری وجود دارد و ما می‌توانیم پرواز کنیم و اگر این کار را نکنیم روزی فرامی‌رسد که پشیمان می‌شویم و آن زمان فرصتی وجود ندارد.

هیچ‌کدام از علوم متکفل این نیست که انسان را به اوج برساند

استاد حوزه علمیه قم گفت: هرکدام از ماسال‌هایی از عمرمان را در حوزه علمیه گذرانده‌ایم و باید سؤال کنیم که کدام درس ما را به اوج می‌رساند، انسان می‌تواند فقیه شود فتوا دهد و الی‌آخر؛ اما هیچ‌کدام از علوم متکفل این نیست که انسان را به اوج برساند.

ایشان افزود: حقیقت این است که با درس خواندن انسان به‌جایی نمی‌رسد، من آدم تنبلی نبودم و از اول عمر شاگرداول بودم و این مطالب را از کوتاهی کردن نمی‌گویم، صرف و نحو انسان را به تخصص در ادبیات عرب می‌رساند، مقدس‌ترین دروس، فقه آل محمد(ص) است، اما در این کتاب‌ها مسیر رشد وجود ندارد و این نشانگر کمبودی است که در برنامه‌های ما وجود دارد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان ساخت: معلمان تربیتی به کودکان می‌گویند درس بخوانید تا به مرحله‌ای برسید و این مرحله در همین دنیا محقق می‌شود، وقتی ما بزرگ‌تر می‌شویم نیز به همین فکرها هستیم که به ما چه بگویند و آیت‌الله‌العظمی شویم و کرسی داشته باشیم، همه این مقام‌ها برای دنیا است.

شب‌زنده‌داری علما افسانه نیست

آیت‌الله مصباح یزدی ابراز داشت: شنیده‌ایم از شب‌زنده‌داری علما و اما آنچه در زندگی ما وجود دارد فقط یک‌شب احیا آن‌هم با سختی و مشقت فراوان در سال همراه است.

ایشان افزود: هر صفحه از قرآن و نهج‌البلاغه در باب مذمت دنیا و ترغیب به آخرت سخن گفته است؛ اما چرا این مسئله در زندگی ما متفاوت بوده و همین مسئله مایه تأسف است که پشیمانی سودی ندارد.

مواظب افعالمان باشیم تا در قیامت حسرت نخوریم

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: کسانی خود را به بهانه زهد از فعالیت اجتماعی همچون حضور در جبهه جنگ و مبارزه در عرصه سیاست سرباز می‌زنند و می‌گویند به فکر عبادت و آخرت باشید؛ اما ادبیات قرآنی به ما می‌گوید که مجاهدان درراه خدا به فکر آخرت هستند.

ایشان ادامه داد: سوء برداشت از معارف و راحت‌طلبی و همچنین کوتاهی در دین دو مشکل بزرگ در امت اسلامی است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: شاهزاده های سعودی از ترس کشته آسایش در زندگی ندارند و این‌طور نیست که دنیا سبب راحتی انسان شود، باید مواظب رفتارمان باشیم که فردا پشیمان نشویم.

ایشان در پایان مطرح کرد: قرآن یکی از نام‌های روز قیامت را روز حسرت بیان می‌کند، مواظب باشیم و بکوشیم که در روز قیامت در حسرت نباشیم، توسل به اهل بیت(ع) عنایتی است که خدای متعال به ما داده و این نعمت کلید سعادت در دستان ما است.




:: بازدید از این مطلب : 1169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه