امام به طلاب مجروح حادثه فیضیه گفتند«هنیئا لکم»

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 156
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2354
:: بازدید ماه : 7686
:: بازدید سال : 45461
:: بازدید کلی : 648945
نویسنده : گمنام
دو شنبه 14 خرداد 1391
به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، در ویژه برنامه شب رحلت امام خمینی(ره) که به صورت مستقیم از شبکه سوم سیما پخش می شد، با اشاره به اینکه امام راحل (ره) هدیه الهی به ملت بزرگ ایران بود، بیداری اسلامی را از مهم ترین برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد و ناظر برکات و ثمرات این عطیه الهی در جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای جهان هستیم.
 
وی با اشاره به اهداف نهضت حضرت امام راحل(ره) حرکت آن پیر فرزانه را نشات گرفته از حرکت انبیا و اولیای الهی دانست و خاطرنشان کرد: امام راحل دنباله کار اولیای الهی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را گرفتند و با همراهی مردم حکومت اسلامی را پایه گذاری کردند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه هدف حضرت امام هدایت جامعه به سوی صراط مستقیم بود، تصریح کرد: بسیاری در پیگیری این هدف موفق نبودند، بسیاری نیز تحقق آن را محال می دانستند و افرادی نیز ضرورت آن را لازم نمی دانستند، اما امام راحل (ره) خصوصیت بارز ایشان این بود که نمی شود و نمی توانیم ها را محقق و اجرایی کردند و به آن جامه عمل پوشاندند.
 
امام جمعه یزد توکل به خداوند تبارک و تعالی و اخلاص و مدیریت صحیح را از جمله ویژگی های بارز امام راحل دانست و بیان داشت: ایشان از تجارب انقلاب های اسلامی و سایر تحولات استفاده و به خوبی مسائل را تحلیل و بررسی می کردند.
 
وی با بیان اینکه امام راحل از جهت صفات نفسانی خودساخته بودند و حرکتی خدایی انجام دادند، ابرازداشت: امام کار را برای خدا و برای هدایت مردم انجام می داد و رمز موفقیت شان نیز در همین نکته نهفته بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ناصری در ادامه به بیان خاطراتی از حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و یادآورشد: در مساله انجمن های ولایتی و ایالتی جمعی از جوانان به قم رفتیم و بنده جزو جوان ترین افرادی بودم که اعلامیه ای امام را پخش می کردیم و ماموران رژیم نیز به دنبال ما بودند اما ما از دست آنها فرار می کردیم.
 
امام خطاب به طلاب مجروح تاکید کردند هنیئا لکم
 
وی اضافه کرد: رژیم شاه با ترتیب دادن حوادث متعدد از جمله حمله به فیضیه می خواست زهرچشمی از قم و مردم این شهر بگیرد و علما و مردم را بترسانند تا گوش به حرف امام نکنند، همان سال منزل امام رفتیم ایشان ده دقیقه صحبت کردند و تاکید کردند شما هیچ نگرانی نباشید اینها مثل گوسفندی هستند که سرشان را بریده اند و دست و پا می زنند، شما باید بایستید و فرض کنید که خمینی هم کشته شد شما باید حرکت خود را ادامه دهید.
 
وی تصریح کرد: آن شب(شب حمله ماموران رژیم به مدرسه علمیه فیضیه) طلاب و روحانیان مجروح و زخم دیده می آمدند خدمت امام و ایشان می گفتند هنیئا لکم، امام فردای آن روز سخنرانی و اعلامیه ای نیز صادر کردند که بسیار مهم بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ناصری اضافه کرد: امام حادثه و جنایت رژیم در مدرسه فیضیه را برملا کردند و به روحانیان گفتند همه شما که منبر می روید باید روضه فیضیه را بخوانید، این مساله برای شاه ودار و دسته او قابل قبول نبود.
 
امام متخلق به اخلاق اسلامی بودند
 
نماینده ولی فقیه در یزد با بیان اینکه امام (ره) متخلق به اخلاق اسلامی بودند، اظهار داشت: ایشان تاکید می کردند از شما می خواهم به ماموران ناسزا نگویید، نمی خواهم بگویم اینها ارزش دارند بلکه زبان مؤمن ارزش دارد و انقلابی باید مؤمن باشد.
 
عشق امام به مردم برخاسته از عشق ایشان به خدا بود
 
نماینده مقام معظم رهبری در استان یزد با اشاره به روحیه مردمی امام راحل، اظهار داشت: امام خمینی به مردم و خدا عشق می ورزید و عشق شان به مردم نیز برخاسته از عشق به خدا بود و مردم را مثل فرزندشان دوست می داشتند و ایشان برافروخته از عشق به خدا بود.
 
وی افزود: امام در هرکجا که بود هیچ وقت زندگی و آسایش را برای خود انتخاب نکرد و زندگی را هیچ وقت نگذاشت به حدی برسد که احساس کند بالاتر از مردم فقیر است.
 
امام جمعه یزد با اشاره به ساده زیستی امام راحل و دوری ایشان از تشریفات و تجملات ابرازداشت: ساده زیستی مبنای حرکتی و کاری ایشان بود، امام راحل برای خود در مقابل خدا شخصیتی قائل نبود، هیچ گاه من نگفت فقط یک جا در بهشت زهرا گفت من توی دهن این دولت می زنم چون جایش بود و باید به دنیا اعلام می کرد.
 
وی بیان داشت: امام در عین ساده زیستی همیشه تمیز و پاکیزه بود و همواره عطر می زدند و مرتب بودند. یک زمان که امام در عراق بودند پیشنهاد کردیم که با توجه به گرمی بیش از حد هوا در کوفه به باغی در همان حوالی بروند تا کمی حال و هوای ایشان عوض شود، اما ایشان گفتند چطور من این گونه رفتار کنم در حالی که دوستان ما در ایران در زندان هستند و در هوای گرم به سر می برند.
 
شعار نه شرقی و نه غربی امام نشان دهنده اتکای کامل ایشان به خدا بود
 
نماینده ولی فقیه با اشاره به نگاه و عنایت ویژه امام راحل به مستضعفان و محرومان جهان، ابرازداشت: امام با تکیه به همین مردم انقلاب را به پیروزی رساند، معادلات جهانی را تغییر داد و هینمه استکبار را درهم شکست؛ شعار نه شرقی و نه غربی امام نشان دهنده اتکای کامل ایشان به خدا بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ناصری با بیان اینکه امام تاکید می کردند قدرت و عزت دست خداوند تبارک و تعالی است، بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) استکبار و استبداد را کنار زدند و از آمریکا نیز به عنوان شیطان بزرگ یاد می کردند، متاسفانه برخی می گویند با آمریکا خوب شویم تا مشکلات کشور حل و کشور آباد شود.
 
وی تاکید کرد: آمریکایی ها همواره به دنبال منافع خودشان و چپاول ثروت و منابع دیگر کشورها بوده اند و اگر به عراق و افغانستان حمله کردند برای احقاق حقوق مردم این دو کشور نبود بلکه آنها همواره به دنبال منافع خودشان هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: آمریکایی ها به دنبال سلطه بر کل جهان و منطقه هستند و علت مبارزه و مخالفت آنان با جمهوری اسلامی ایران نیز خدشه وارد کردن در الگو بودن نظام اسلامی برای سایر ملت های بپا خاسته است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری درباره اوصاف و ویژگی های پیروان راستین امام خمینی(ره) نیز گفت: صداقت، داشتن اخلاص و به دنبال جاه و مقام و پست نبودن از مهم ترین ویژگی هایی است که پیروان راستین امام به آن ملتزم هستند.


:: موضوعات مرتبط: ســـــیاســـــی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1949
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
مطالب مرتبط با این پست
15 متخصص صهيونيست شخصيت نصرالله را تحليل مي‌کنند
جلسه در دفتر وزیر اطلاعات درباره مشایی
رایة الهدی
آقاي بهجت گفتند:ولایت آقا روح‌الله این‌ها را می‌کشاند-رایة الهدی
39 کتاب؛ پيشنهاد ما براي تقویت دين و انديشه شما
تازه‌ترين گستاخي مفتي اعظم سعودي عليه مسلمانان
واکنش حاج سعیدحدادیان به شکایت مشایی
حجت الاسلام پناهیان :ما وارد دوران مسابقه برای رعایت تقوا شده‌ایم
علامه مصباح يزدي:علت حمایت بنده از جبهه‌پایداری قرارگرفتن افراد صالح‌تر دررأس کاربود
پناهیان:هنوز بسیاری از افراد مذهبی به قداست سیاست پی نبرده‌اند

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه