آیت الله فاطمی نیا: جوانان از علمای ربانی فاصله نگیرند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 33
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2231
:: بازدید ماه : 7563
:: بازدید سال : 45338
:: بازدید کلی : 648822
نویسنده : گمنام
شنبه 3 مرداد 1394

گزیده ای از سخنرانی آیت الله فاطمی نیا را بخوانید:

_ تقلب به معنای آمد و شد هم هست . قلب و باطن با کار خیر به ملکوت نزدیک می شود. در مباحث علمی و معارف بسیار مهم است که ما مراتب را در نظر بگیریم. مراتب عبودیت و نیکوکاری و گنهکاری یکسان نیست. نزدیک شدن به ملکوت و ملک و شهادت مراتب دارد.

_ زمانی که یک نفر به همان اندازه که از گناهی توبه می کند و پشیمان می شود به همان اندازه به ملکوت نزدیک می شود. خداوند متعال در سوره نجم بندگان خوب را این طور وصف می کند که اینان کارهای بزرگ و زشت را انجام نمی دهند و گاهی می لغزند.همه بندگان دچار اشتباه می شوند.

_ انسانی که گناه کرده و از ملکوت دور افتاده می تواند استغفار کند که با کریم طرف است . در دعای ابوحمزه بیست و یک مورد به کریم بودن خداوند اشاره شده است. خداوند بسیار کریم است. از خداوند طلب استغفار و مغفرت کنید.

_در کتاب کافی داریم که درجات بهشت به اندازه درجات عقول است. یعنی باید بهشت را فهمید و درک کرد. اهل جهنم می گویند که اگر ما گوش و عقل را به کار می بردیم به جهنم نمی آمدیم.این مطالب گفته می شود که میدان پرواز بشر باز شود.

_ در سطوح بالا که انسان به حد عصمت می رسد، انسان های معصوم  به جایی می رسند که  خداوند چشم و گوششان می شوند. یکی از القاب امیرالمؤمنین(ع)  عین الله است. یعنی امیرالمؤمنین چشم خداست. مراتب قرب به ملکوت و دوری از ملکوت محفوظ است.

_ قرب خدا و نزدیکی به خدا غیر از استغفار و اعمال صالح رمز دیگری دارد. در دین مرد و زن با هم تفاوتی ندارند. معارف الهیه لب دین و حقیقت دین ما است ، رمز این قرب نظر بلندی است. تا زمانی که حسود باشیم به جایی نمی رسیم.

ریاضت دو نوع است. ریاضت شرعیه و  ریاضت غیر شرعی که در آن اثر است اما مطلق اثر نیست. هر اثری مقدس نمی شود. نفس یک قوایی دارد که این قوا در نفس بالقوه است. اگر نفس ریاضتی را متحمل شود بعضی از این قوا خود را نشان می دهند و اگر اتصال به دین و شریعت نباشد شیطان نازل می شود و با این قوا همکاری می کند. جوانان از علمای ربانی فاصله نگیرند.

_ ریاضت فقط عبادت نیست بلکه خدمت به خانواده هم نوعی ریاضت است. نماز های مستحبی نوعی ریاضت است. 

 




:: بازدید از این مطلب : 1907
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه