آیت الله تقوایی: تسلیم انسان را به مراتب بالا می رساند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 61
:: باردید دیروز : 268
:: بازدید هفته : 329
:: بازدید ماه : 5661
:: بازدید سال : 43436
:: بازدید کلی : 646920
نویسنده : گمنام
شنبه 3 مرداد 1394

 گزیده ای از سخنان آیت الله تقوایی را بخوانید:

_ عرفان یعنی دین و معرفت . ما وقتی می گوییم فقه آن را خارج از دین نمی دانیم. طبق روایت پیامبر(ص) فرمودند کسی که به ولایت اهل بیت(ع) و چهارده معصوم و محمد بن عبدالله(ص) معرفت داشته باشد افضل از هر پیغمبر مرسل و فرشته است. عرفان عین دین بلکه اصل دین و حقیقت دین است.

_ دین اسلام یک حقیقت و طریقت و شریعت است. حقیقت دین مغز دین است و شریعت و طریقت یک راهی است که به مغز و حقیقت دین برسیم. سید مهدی بحرالعلوم در کتابش می گوید که استاد حقیقت باید مجتهد باشد. راه ما راه خداست.ولی فقه یک علم است که ما گمراه نشویم.

_ برای رسیدن به اسلام باید دوازده مرتبه را طی کرد. اولین مرتبه اسلام اصغر که همان شهادتین است. اسلام باعث می شود که انسان از نجاست طاهر می شود و پاک می شود. دومین مرتبه ایمان اصغر است. باید اعتقاد کامل شود.ایمان یعنی هدایت و باید آن را قبول کند.

_ طبق روایت بالاترین ذکر صلوات بر محمد و آل محمد است. صلوات تمام هستی را به خدا وصل می کند. با صلوات بر تمام عالم رحمت می فرستید.سنگین ترین عمل در ماه رمضان صلوات بر محمد و آل محمد است.

_ مرتبه سوم اسلام اکبر است که این مرتبه تصمیم است. دو مرحله قبل تصدیق بود. تصمیم از تصدیق بالاتر است و احتیاج به یقین بیشتری دارد. این مرتبه نوعی است که باید تسلیم کل دین شود. این مرتبه حقیقت اسلام است و مرتبه بالایی است.ما نسبت به دستورات دین تسلیم نیستیم.

_ ما باید برای زندگی خود برنامه داشته باشیم. شهدا نافله خوان بودند. انسان بی دلیل به مقام بالا نمی رسد.تسلیم است که انسان را آرام آرام به طرف یقین می برد. ایمان و عمل با هم تؤام هستند. عمل ایمان می آورد و ایمان هم عمل را به همراه دارد. تسلیم انسان را به مراتب بالا می رساند.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 2147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه