اگر قلب سالم بماند انسان یک سرمایه دار می شود

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 71
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2269
:: بازدید ماه : 7601
:: بازدید سال : 45376
:: بازدید کلی : 648860
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 تير 1394

مراسم شب هشتم ماه مبارک رمضان با مداحی حاج ذبیح الله ترابی و سخنرانی و مناجات خوانی استاد شیخ حسین انصاریان در حسینیه همدانی ها برگزار شد.

 در ادامه گزیده از سخنرانی استاد شیخ حسین انصاریان را بخوانید:

_ از آیات کتاب خدا صریحاً استفاده می شود که سرو سامان داشتن زندگی دنیا و آخرت انسان در گرو قلب سالم است. در قیامت هم بیشترین مسئله مربوط به انسان قلب او می باشد. آتش مشرف بر دل و قلب است. قلب پاک وارد بهشت می شود.

_ پس باید به اندازه لازم به قلب پرداخت و مواظبش باشیم تا دچار کفر و شرک و حسد و کینه و طمع و حرص و بخل نشود. چون همه این ها بیماری است. اگر این عضو بیمار شود همه اعضاء و اعمال و اخلاق را بیمار و فاسد می کند.

_ اگر این بیماری ها بر انسان حاکم شود و درمان نشود آتش دوزخ بر او اشراف پیدا می کند. اگر قلب را سالم نگه داریم عمل و اخلاق انسان صادقانه می شود  و انسان یک سرمایه دار می شود که این سرمایه هم در دنیا و هم در آخرت قابل استفاده است .

_ در خیلی از روایات بیان شده هنگامی که نور وارد دل شود. دل به خاطر گل جمال آن نور و برای آن نور خودش را گسترده می کند. چون جای این نور نباید تنگ شود. این یک خورشیدی است که محل مناسب خود را می خواهد. می خواهد با تمام وجودش طلوع کند و سود و منفعت بدهد.

_ بر اساس دیگر روایات این نور، نور ایمان به خدا و قیامت و باور کردن خدا و قیامت می باشد. اگر این آیینه را به طرف این نور بگیرد این نور منعکس در آیینه می شود. راه باور کردن خدا و قیامت بسیار راه آسانی است و فقط فکر و فهم قرآن و روایات اهل بیت(ع) می خواهد. هر کس قرآن و روایت را در حد خود فهمید که یا با درس خواندن و یا در محضر امام(ع) رفتن و یا تشرف به عالم ربانی ممکن است، نور وارد قلب می شود.

_ این توان و قدرت را پروردگار به قلب داده که وقتی نور وارد آن شود یک افق عظیم گسترده ای برای طلوع این نور در اختیار این نور می گذارد. این نور محبت و عشق به خدا و انبیا و ائمه طاهرین و اولیاء خدا است.

 _ یک علامت این نور وقتی وارد دل می شود این است که انسان هر روز با چشم خود می بیند که افرادی را به سمت قبرستان می برند. این نور ایمان و باور قیامت و محبت به خدا و اهل بیت و انبیاء برای بعد از زندگی دنیایی و زندگی برزخی به کمک انسان می آید .یک علامت این نور این است که این ها اثاثیه و ابزار زندگی در برزخ هستند.

_ تمام ارزش انسان به این است که این حرف ها را از طریق قرآن و نبوت پیامبر و امامت امامان قبول کند و این ارزش و حقیقت است. علوم دنیایی هم قدیمی می شود و دائماً در حال تغییر و تحول است. اما حرف های پیامبران و انبیا قدیمی نمی شود و ملاک رد و قبول این حرف ها علوم مادی نیست.

_ حوزه معنویت و توحید و معاد و برزخ و جریاناتی که در این ها اتفاق می افتد ربطی به علوم مادی ندارد. از همه مهتر این است که این حوزه به قوی ترین صورت انسان را نگه می دارد. این جاذبه نور بسیار زیبا است. درست است که مراتب مختلفی وجود دارد  اما همه سر یک سفره نشسته ایم. نه ما آن ها را رها می کنیم و مهمتر این که آنها هم لحظه ای ما را رها نمی کنند. درست است که ما آرام آمدیم ولی مهم این است که در این حرکت ما دلگرم به اهل بیت(ع) و کرم خدا هستیم.

 




:: بازدید از این مطلب : 1798
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه