رئیس خانه مداحان همچنان در آی سی یو

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 48
:: باردید دیروز : 1384
:: بازدید هفته : 2130
:: بازدید ماه : 7462
:: بازدید سال : 45237
:: بازدید کلی : 648721
نویسنده : گمنام
یک شنبه 16 فروردين 1394
مشاور مدیرعامل خانه مداحان از وخامت حال جسمی حاج علی آهی مداح پیرغلام اهل بیت و رییس هیات مدیره این خانه خبرداد و گفت : وی همچنان در کما به سر می برد.
جواد احمدی روز یکشنبه گفت: آهی به عنوان پرچمدار ستایشگری اهل بیت(ع) به دلیل عارضه قلبی و کهولت سن از روز پنج شنبه در بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران بستری شده و اکنون در بخش آی سی یو در حالت کما قرار دارد.

وی از مردم خواست تا برای سلامتی این شاعر و پیشکسوت مداحان دعا کنند.

علی آهی فرزند حاج قربانعلی آهی در 14 آبان ماه 1307 هجری شمسی در تهران و در یک خانواده مذهبی قدم به عرصه وجود نهاد.

وی که هم اکنون 87 سال سن دارد، پس از پایان رساندن دوره ابتدایی، ضمن اشتغال به کسب، به تحصیل علوم حوزوی پرداخت و دروس ادبیات صرف و نحو، منطق و فقه، اصول، تفسیر، علم کلام، رجال، علم حدیث را از محضر اساتیدی همچون حجج اسلام مرحوم حاج سیدعلی اصغر میردامادی، احمد مجتهدی، حاج سید محمد ضیاء آبادی فراگرفت.

وی همچنین منظومه سبزواری را در نزد آیت الله سید رضی شیرازی و نهج البلاغه را از محضر آیت الله سید محمود طالقانی اولین امام جمعه تهران فرا گرفت.

این پیرغلام اهل بیت(ع) همچنین علم کلام را از حضرت آیت الله حاج میرزاحسن لواسانی و اخلاق وعلوم اعتقادی در شعر و شاعری و نقد و تحلیل آن را به غیر از استفاده از کتاب های معتبر اسلامی و ماخذ شیعی از محضر علماء بزرگواری همچون آیت الله حاج شیخ محمدجواد خراسانی در تهران و آیت الله العظمی حاج سید ابوالقاسم خوئی مرجع تقلید شیعیان در نجف اشرف و آیت الله العظمی حاج سید محمد هادی میلانی مرجع تقلید شیعیان جهان در مشهد فرا گرفت.

از دیگر اساتید وی می توان به مراجعی مانند آیات عظام سید محمدرضا گلپایگانی، شیخ حسین وحید خراسانی و شیخ علی نمازی شاهرودی در مشهد رضوی اشاره کرد.

آهی در شکل گیری نظام انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نقشی فعال داشت و به عنوان یکی از اعضای جمعیت فدائیان اسلام به رهبری شهید حجت الاسلام سید مجتبی نواب صفوی فعالیت می کرد و بارها از سوی ماموران ساواک و اطلاعات شهربانی دستگیر و بازداشت شد.

آهی پس از پیروزی انقلاب، مسوولیت های متعددی داشت و علاوه بر حضور در جبهه های جنگ تحمیلی، در کمیته انقلاب اسلامی تا سطح فرماندهی استان طبق موازین شرعی خدمات شایانی داشت.

وی در طول تلاش های مذهبی و علمی خویش موسس محافل، مساجد و حسینیه های متعددی بوده که از آن جمله تشکیل بنیاد دعبل خزاعی، چند کتابخانه و چند مسجد در تهران و آبعلی و تاسیس صندوق قرض الحسنه الغدیر آبعلی است.

وی از سن 10 سالگی به تشویق مادر خود شروع به مداحی اهل بیت(ع) نمود و از سال 1336 نیز سرودن شعر را آغاز کرد و تا کنون کتاب های دیوان آهی در دو جلد، دیوان آئینه نور در دو جلد، فرهنگ اصلاحات قافیه، توصیف صنایع شعر کهن فارسی و پیرایش آن با کلک بدیع، فلسفه قیام امام حسین (ع) از دیدگاه عقل، شعرو شاعری از نظرگاه قرآن و عترت و سنت، نگرشی تحلیلی درباره تصوف و تاثیرات آن در ادبیات آئینی و روشنی افکار جهت شعر و شاعری و مداحی اهل بیت(ع) از وی به چاپ رسیده است.
 
منبع: ایرنا



:: بازدید از این مطلب : 1513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه