خاطره ای از لحظات آخر عمر آقای فلسفی(ره)

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 32
:: باردید دیروز : 927
:: بازدید هفته : 959
:: بازدید ماه : 8939
:: بازدید سال : 46714
:: بازدید کلی : 650198
نویسنده : گمنام
دو شنبه 10 فروردين 1394

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم شجاعی در محله قیام تهران به دنیا آمد. وی اولین بار توسط مرحوم مقدس که از منبری های معروف تهران بود، وارد درس و بحث دینی شد. این خطیب شهیر تهران جامع المقدمات را در مدرسه حاج ابوالفتح خواند و سپس از محضر مرحوم شیخ جعفر خندق آبادی در مسجد لرزاده مستفیذ شد و در ادامه از درس آیت الله امامی اهوازی استفاده کرد.

حجت الاسلام شجاعی به تعبیر خودش بیشترین بهره را از مرحوم فلسفی، آن خطیب و واعظ مسلم  برد.

وی در گفتگویی گفت: روزی در محضر آقای فلسفی (ره) در منبر گفتم: در فلان مجلس 2 هزار نفر شرکت کردند؛ بعد از منبر آقای فلسفی به بنده فرمودند هیچ وقت عدد را در منبر نگو! یک بار نیز در منبر گفتم زنازاده پسر زنازاده؛ این بار نیز آقای فلسفی فرمودند: بزرگترین اشتباه را کردی! گفتم: عین کلام را بیان کردم؛ فرمودند: منبری نباید در منبر فحش دهد و در این ارتباط نیز باید بگویی: آلوده دامن، پسر آلوده دامن. آنچه بنده از ایشان آموختم تاکنون ملکه ذهنم است.

حجت الاسلام والمسلمین شجاعی با بیان اینکه قبل و بعد از انقلاب در هیئاتی مانند صاحب زمانی های چهارراه گمرک، بنی فاطمه چهارراه سرچشمه، فاطمیون خیابان مجاهدین اسلام و اکثر هیئات تهران منبر رفته ام، خاطرنشان کرد: بنده در هر هیئتی در مسیر نهضت امام خمینی (ره) بود حضور می یافتم و اگر هیئتی در این مسیر نبود، حضور نمی یافتم.

 انگیزه هیئات، سازندگی باشد

این خطیب شهیر با بیان اینکه قبل از انقلاب، انگیزه هیئات مبارزه علیه دستگاه طاغوت بود، اظهار داشت: انگیزه اصلی هیئات بعد از انقلاب، سازندگی بود.

وی افزود: مرحوم آقای فلسفی (ره) بیش از هر منبری دیگر تحول در منبر ایجاد کرد،؛ ایشان مردی شجاع، هدف شناس و خدمتگزار به آستان مبارک رسول اکرم صل الله علیه وآله بود و 2 هفته مانده به رحلت شان فرمود: هیچ وقت سبک سنتی عزاداری اهل بیت را به دست فراموشی نسپارید. 

خاطره ای از لحظات آخر عمر مبارک مرحوم آقای فلسفی

حجت الاسلام والمسلمین شجاعی با بیان اینکه در آخرین جمعه حیات مرحوم آقای فلسفی (ره) همراه با آقای عسگر اولادی خدمتشان رسیدیم، گفت: ایشان پرسیدند: آقای شجاعی در مجلس حضور دارند؟ گفتم بله و خدمتشان رسیدم. فرمودند: شنبه نهار شما، آقای محمود نجفی و آقای مهدیان مهمان من هستید، چند لحظه بعد دیدم حالت چشمشان عوض شد، مدتی سکوت کرد، سه نفس عمیق کشید و به آستان مبارک پروردگار رفت.

با اکثر پیرغلامان اهل بیت مأنوس بوده و هستم

وی با بیان اینکه مرحوم آقای فلسفی منبر را به باب مفاعله یعنی نگاه دو سویه میان منبری و مستمع هدایت کرد، افزود: خدا به بنده لطف کرده که از قدیم الایام تاکنون با اکثر پیرغلامان اهل بیت مأنوس بوده و هستم.

این خطیب با اشاره دستگیر و زندانی شدن توسط ساواک در قبل از انقلاب گفت: یک بار همراه با 12 نفر از آقایان از جمله مروارید، شجونی، کافی، موحد، فهیم، محلاتی و ... دستگیر شدیم. آیت الله حکیم از مراجع معظم تقلید، آقای پیراسته را نزد شاه فرستادند تا ما را عفو کند و شاه همه را به جز بنده، آقای محلاتی و آقای فهیم بخشید؛ بنده شش ماه، آقای محلاتی 8 ماه و آقای فهیم 12 ماه به حبس محکوم و روانه زندان قصر شدیم.

انتقادات، دلسوزانه و به قصد هدایت باشد

حجت الاسلام والمسلمین شجاعی با اشاره به اینکه هیئات باید از انتقاد بی پایه و اساس نسبت به دولت که به نفع آمریکا خواهد بود، اجتناب کنند، گفت: ما آینه ملت هستیم لذا باید به طرزی انتقاد کرد که اولا حقیقی و دقیق باشد و ثانیا قصد گوینده راهنمایی باشد.

وی افزود: در عصر و زمان حاضر، مقام معظم رهبری به عنوان شخصیتی عالم، مجتهد و پخته که عمری در تبعید و زندان به سر برده اند و طی 23 سال رهبری شان، هیچ نقطه ابهامی از ایشان وجود ندارد، بهترین راهبر و رهنمای مردم هستند لذا گویندگان نباید راهی را که ایشان نرفته اند، بروند.

ماجرایی جالب از مشروب خواری که توبه کرد

این خطیب و واعظ شهیر با بیان اینکه گلستان خاطراتم سراسر از ماجراهای عبرت آموز است، ابراز داشت: روزی پس از آن که منبرم در مسجد امیرالمومنین (ع)، خیابان کارگر شمالی تهران تمام شد و قصد داشتم از مسجد خارج شوم فردی که در حال نماز خواندن بود به من اشاره کرد بمان. بنده کنارش نشستم و او بعد از اتمام نمازش به من گفت: من آزادشده شما هستم. گفتم: منظورت چیست؟ گفت: روزی از جلوی جلسه عزاداری تالار سیاره می گذشتم و سخن شما را درباره شراب شنیدم که گفتید: تو که پسر پیامبر هستی چرا حیا نمی کنی؟! با شنیدن این سخن به خود لرزیدم، به خانه رفته و هرچه شراب داشتم دور ریختم.

سعادت دنیا و آخرت در خانه اهل بیت است

حجت الاسلام والمسلمین شجاعی با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت در خانه اهل بیت است، خاطرنشان کرد: توصیه بنده به مردم این است که در هیچ حال نباید از اهل بیت فاصله بگیرند.

 

منبع:شبستان




:: بازدید از این مطلب : 1220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه