حاج منصور ارضی: اکثر هیئت ها عالی برگزار می‌شوند ولی با نمّامی‌ها و غیبت ها آلوده می‌شوند+صوت

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 592
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2790
:: بازدید ماه : 8122
:: بازدید سال : 45897
:: بازدید کلی : 649381
نویسنده : گمنام
یک شنبه 19 بهمن 1393

صوت این مراسم را بشنوید

مراسم سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا همزمان با روز اربعین توسط حاج منصور ارضی در حسینیه صنف لباسفروشهای تهران برگزار شد.

سخنان حاج منصور ارضی، در مراسم زیارت عاشورا روز اربعین را بخوانید؛

_ امروز (اربعین) روز ارائۀ ایمان است که اگر این ایمان مورد قبول قرار بگیرد یعنی زیارت قبول شده است و اگر ایمان مورد قبول قرار نگیرد این دیگر با خود شخص است . زیارت اربعین فقط به این نیست که شما حتماً در کربلا باشی! امروز که شما زیارت کردی آن وقت اربعین را درک کردید منتهی بعد از زیارت مهم است .

_ امام حسین علیه السلام زحمات زیادی کشید،مردم از جهالت درآمدند . از حیران شدن و گمراهی در آمدند . بعدش ابی عبدالله (علیه السلام) را فروختند ، بعدش بی احترامی کردند ، جنایت کردند و حضرت را به شهادت رساندند لذا دراین زیارت اربعین می‌خوانیم: ( لعناً و بیلا و عذبهم عذاباً الیما ) ، یعنی اینکه ، اگر امروز ایمانتان را به حضرت نشان دادید و مشکل داشته باشد آن وقّت دیگر با خود شماست .

 

اول یک مقدار برای خودت گریه کن

اربعین روز پیروزی حضرت زینب (سلام الله علیها) است حضرت بر آن همه نفوس و جنایت پیروز شد . امّا ماها نمی‌توانیم بر نفسمان غلبه کنیم! اکثر هیئتها و مجالس خیلی عالی برگزار می‌شود ولی با نمامی‌ها و سخن چینی هاو غیبتها آلوده می‌شود. این مجالس می‌خواهد به محضر آقا امام زمان (علیه السلام) برسد امّا اتفاقی می‌افتد که خراب می‌شود و بعد به محضر حضرت می‌رسد . می‌خواهد مهر قبولی بخورد امّا خراب می‌شود . یک وقت می‌بینی شخصی با کینه و بیماریهای درونی رفته کربلا امّا یادش می‌رود ازحضرت بخواهد تا این بیماریهاش برطرف بشود . ما هم به همین شکل هستیم . یکی عصبی هست یک نفر حرفهای بد می‌زند ، شخصی هم هست که تمام این رذائل را باهم دارد ! در بعضی از روایتها آمده که : کسی که به شدّت نمامی می‌کند شاید از لحاظ نطفه مشکل داشته باشد . آن وقت می‌بینیم با همین رذائل و بیماری‌ها وارد مجلس آقا امام حسین (علیه السلام) می‌شویم و با همین مشکلات هم از مجلس خارج می‌شویم . به عنوان مثال : برای تمام مریض‌ها دعا می‌کنیم الا خودمان . برای همه صدقه می‌دهیم غیر خودمان . به قول مرحوم شیخ رضا سراج (رحمه الله علیه) که می‌فرمودند : هنگام روضه اول یک مقدار برای خودت گریه کن تا بتوانی درست برای آقا امام حسین (علیه السلام) گریه کنی . یعنی هر زمانی که می‌گویی (السلام علیکم یا اهل بیت النبوه ) واقعاً به حضرت زینب (سلام الله علیها) و اهل بیت (علیهم السلام) داری سلام می‌دهی!

 

زیارت ابی عبدالله (ع) و دنبال حضرت بودن سخت است

پنجاه روز هست که برای ابی عبدالله (علیه السلام) مشکی پوشیدی و گریه کردی ، این چند روز باقیمانده را هم برای اهل بیت (علیهم السلام) گریه می‌کنیم امّا بیایید در حّق همدیگر دعا کنیم ، که عوض بشویم و بتوانیم یک چیزی را در این دنیا ببینیم . در قرآن آمده که می‌شود دید امّا اینکه ما نمی‌توانیم ببینیم تقصیر خودمان هست . حالا ببینید اربعین چقدر شرح حال دارد زیارت اربعین کم هست امّا اگر دقّت کنید می‌بینید که هزار قلّه را دارد بیان می‌کند جایگاه زائر را بیان می‌کند امّا آن اشخاصی که واقعاً مشکل ایجاد کردند ، آنها کسانی بودند که خشم و غضب پیغمبر(ص) را قبول کردند و رضایت شیطان را گرفتند . حالا شما می‌توانید به هر شکلی آن را تفسیر کنید . می‌توانید الان بگوئید مثلاً از نظر سیاسی جامعۀ ما به این صورت است ، فلان کس این مطلب را گفته است و.... اینقدر بدان که زیارت ابی عبدالله (علیه السلام) و دنبال حضرت بودن سخت است.




:: بازدید از این مطلب : 1994
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه