چرا نماز شب این همه اهمیت دارد؟

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 66
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2264
:: بازدید ماه : 7596
:: بازدید سال : 45371
:: بازدید کلی : 648855
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 25 دی 1393

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر میردامادی، نماینده حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران گفت: خداوند در قرآن می فرماید وَبِالْأَسْحَارِ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ یعنی ای بندگان من در دل شب بیدار شده و طلب استغفار کنید.

وی ادامه داد: باید ما بندگان رابطه فراوانی با خدا داشته باشیم و هیچگاه خدا را فراموش نکنیم که یاد خدا در همه حال و هر زمان نیکوست.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان اینکه حتی برای قضای حاجت نیز احکام و دعای مشخصی وجود دارد، خاطرنشان کرد: از اینجا مشخص می شود که اسلام برای همه احوال دستوراتی دارد.

وی ادامه داد: هرگاه انسان پس از خواب بیدار شد باید خدا را شکر کند زیرا نعمت حیات مجددا به او اعطا شده است. نماینده آیت الله میردامادی با بیان اینکه هیچ وقتی را نداریم که آدم بخواهد از خدا دور باشد، خاطرنشان کرد: اما بهترین اوقات برای راز و نیاز با خدا بعد از نیمه شب می باشد همچنان که قرآن فرموده است مومنان کسانی هستند که در سحر و میانه شب از خواب بیدار می شوند و از خدا طلب استغفار می کنند.

مدیر حوزه علمیه حاج ابوالفتح در همین ارتباط گفت: یکی از نشانه های مومنان طبق روایات طلب استغفار در دل شب است.

وی گفت: فلسفه اهمیت نماز شب این است که ریا و خودنمایی ندارد چرا که ممکن است فردی نمازهای یومیه را برای خودنمایی در برابر دیگران اقامه کند اما نماز شب زمانی اقامه می شود که همه خواب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی افزود: وقت نماز شب زمانی است که کمتر کسی متوجه انسان است لذا نماز شب مصداق خالصاً لوجه اللّه و قربت الی الله است.

نماینده آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: نماز شب 11 رکعت است، 4 تا دو رکعتی مانند نماز صبح، یک دو رکعتی که مانند نماز صبح است و تنها نیتش باید نماز شب باشد و یک رکعت نیز نماز ذکر که به این صورت خوانده می شود بعد از حمد و سوره هفت مرتبه این عبارت را بگویند هذا مَقامُ الْعائِذِ بکَ منَ النّار و بعد از آن 70 مرتبه استغفرالله بگوید سپس در حالی که دست راست را بلند کرده است 300 مرتبه العفو بگوید و سرانجام برای 40 مؤمن دعا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی درباره فلسفه نماز شب گفت: فلسفه این نماز این است که فرد در دل شب در حالی که دیگران خواب هستند بیدار شده، وضو گرفته، خدا را مناجات کرده، گناهان خود را برشمرده و ضمن گریه از خدا طلب توبه و رهایی از آتش جهنم می کند.

وی افزود: در دعای نماز شب باید برای مسلمانان دعا کرد زیرا فاسدان 2 دسته هستند گروهی که اصلا مسلمان نیستند و گروهی که مسلمان بوده اما گناه و خطا نیز دارند که در دعای نماز شب برای گروه اول نباید دعا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان خاطرنشان کرد: مشخص شد که اهمیت فلسفه نماز شب در این است که فرد به دور از ریا و خودنمایی و در نهایت اخلاص از خدا طلب استغفار می کند.

منبع:شبستان




:: بازدید از این مطلب : 1979
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه