حجت الاسلام محسن ربانی: لذت هایت را مدیریت کن/ پنج گام طلایی برای جوانان

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 494
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 2718
:: بازدید ماه : 8050
:: بازدید سال : 45825
:: بازدید کلی : 649309
نویسنده : گمنام
دو شنبه 23 تير 1393

مراسم شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) با حضور جمع زیادی از مردم مومن و عاشق اهل بیت(علیهم السلام) با سخنرانی حجت الاسلام ربانی و مولودی خوانی حاج سید مهدی میرداماد و کربلایی قاسم وهاب در هیئت عشاق الحسن(ع) کاشان برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام ربانی؛

_ پنج قدم طلایی و اصلی برای گذشتن درست از دوران جوانی لازم می باشد که اولین قدم معنویت است و نگذارید که گناه باعث ناامیدی شود. قدم طلایی دوم زندگی پاک است. سومین قدم رفیق مؤمن است.آن جایی که شک کردی به اندیشه های او رجوع کن. قدم چهارم انتخاب مکتب فکری اصیل است. مکتب های نو ظهور و حرف هایی که از غرب می آید نمی تواند دل تو  بچه شیعه را سیراب کند. 

_امام صادق(ع) می فرماید که به شرق عالم بروید و غرب عالم بروید سررشته تمام علوم را باید از ما اهل بیت بگیرید. یعنی آنهایی که حتی درس هایی دانشگاهی هم خواندید نیم نگاهی به احادیث و روایات بکنید، می بینید که ریشه تمام علوم در روایات اهل بیت هستند. مکتب فکری اصیل انتخاب کنید تا همیشه پشتتان قرص باشد.

_ به قدمی رسیدیم که عیار طلایش از همه بالاتر است. همه قدم ها طلایی هستند ولی این قدم خیلی لذیذتر است. این قدم ها برای این است که بتوانیم از بیست سالگی جوانی که روان شناسان می گویند از بیست سالگی تا چهل سالگی می باشد، به خوبی بگذریم و از آن خوب استفاده کنیم تا فردای قیامت شرمنده نباشیم. 

_  مرحله جوانی بیست سال است که خدا اجازه داده که از زندگی لذت ببرید و کیف کنید. خدا نمی خواهد که بنده اش در این دنیا سختی بکشد. نمی خواهد گرسنه سر سفره رنگارنگ دنیوی بنشیند و نتواند از آن استفاده کند. ولی خدا می فرماید که لذت هایت را مدیریت کن و معتدل کن. منظور افراط و تفریط نداشته باش.

_دیکی از نیازهای جوان رسیدن به آرامش است. خدا برای ما فکر این مسئله را کرده است. خدا می فرماید که من برایت همسر از جنس خودت آفریدم. که بتواند درکت کند و نیازهای تو را پوشش دهد. اگر انتخاب صحیحی داشته باشی با این همسر به آرامش می رسی.

_ قدم طلایی پنجم ازدواج صحیح و عاقلانه است.شعار قرآن این است که ازدواج عاقلانه و زندگی عاشقانه که این با فکر و عقل انجام می پذیرد. که به این معنا است که هر قدمی که برداری باعث می شود قدم های دیگر را راحت تر برداری. خدا به جوان های پاک همسران پاک می دهد. اگر زندگیت را بر اساس گناه چیدی کم کم ازدواجت هم در همان مسیر قرار می گیرد. و اگر زندگی بر اساس تقوا بود خدا از آنجایی که حسابش نمی کنی بهترین همسر را رزق و روزی تو قرار می دهد. همسری که اگر نگاهش کنی مانند همان نگاهی می شود که حضرت علی به خانم فاطمه زهرا می کرد. زندگی آرامش دارد که مسیرش در مسیر اطاعت خدا باشد.

_ ازدواج می کنید که آرامش به دست آورید نه آرامشتان را از دست بدهید. با ازدواج نیمی از دینتان کامل می شود. باید تقوای خدا را در نیمه دیگر داشته باشید. به خدا مطمئن باش ولی به خودت مطمئن نباش.هیچ کس گارانتی و تضمین ندارد.

_ به فتوای همه مراجع جوانی که نتواند جلوی گناه جوانی خودش را بگیرد ازدواج برایش واجب شرعی است. هر چه واجب شد مقدماتش هم واجب می شود. پدر و مادرهای عزیز اینقدر سنگ جلوی پای جوان ها نگذارید.پدرهایی که دختر دارید اهل بیت دو ملاک دادند برای انتخاب همسر برای دخترهایتان که یک این که آیا پسر ایمان دارد یا خیر، باور دارد یا خیر. و دومین ملاک این که ببینید اخلاق چطور است.

_ پیامبر فرمودند که اگر برای ازدواج جوان هایتان سخت گیری کنید جامعه تان به گناهانی مبتلا می شود که نمی توانید جلوی آن را بگیرید. تناسب که بهم بخورد زندگی آدم خنده دار می شود.نباید طوری باشیم که محبت امام حسین را و اهل بیت را داشته باشیم ولی سبک زندگی مان برخلاف این محبت باشد.

_ دین وقتی جوابگوی زندگی ما است که تمام آن را رعایت کنیم. قطعه ها و ابعاد وجودی انسان مانند ابعاد پازل است که حساب شده است و باید دقیقاً درست کنار هم قرار بگیرد تا زندگی آرام و ساکن و با آرامش داشته باشیم. که این ها اثرات زندگی پاک است




:: بازدید از این مطلب : 1607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه