حجت الاسلام انصاریان: مومن در دنیا به راحتی نمی رسد

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 248
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2446
:: بازدید ماه : 7778
:: بازدید سال : 45553
:: بازدید کلی : 649037
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 19 تير 1393

در پنجمین روز ماه مبارک رمضان و با حضور جمع زیادی از مردم روزه دار سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان و حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد.

نکاتی از سخنان استاد انصاریان را بخوانید؛

_ کسی اگر شب به خانه برود و درهمی به ناحق از مال مردم در خانه باشد خداوند رحمتش را به آن خانه نمی دهد تا زمانی که مال ناحق در خانه باشد. عبادات به انسان کمک می دهد برای بردباری، شکیبایی، تحمل، تقوا، فرار از ظلم، فرار از گناه. خداوند در قرآن سه قَسَم دارد. که این قسم ها خیلی مهم است. بعد از این سه قسم به یک حقیقتی که احدی نمی توان از آن گریز داشته باشد اشاره می کند.

_ اولین قسم این است که سوگند می خورد به شهری که سازمان شهری پیچیده از انواع مشکلات است چون تو در این شهر هستی. اگر تو در این شهر نباشی همه این شهر در وجود من ارزشی ندارد. مکه با وجود تو ارزش دارد، مکه با وجود توحید، دولت عادل و انسان کامل ارزش دارد. خدا در قرآن می فرماید که مطاع و کالای دنیا کم است ولی درباره پیامبر می فرماید که حسنات تو عظیم است. دومین قسم به تو و خدیجه که والدین است و سومین قسم سوگند به کسی که از تو متولد شده که صدیقه طاهره فاطمه زهرا می باشد. که این قسم ها خیلی مهم است. که خداوند به این سه حقیقت قسم خورده که ما تک تک شما انسان ها را برای رنج ها آفریدیم و دنبال راحتی در دنیا نباشید. مؤمن صبر و تحمل و شکیبایی می کند و راحتی مؤمن زمان مرگش می باشد.

_ شما وظیفه دارید که در برابر این شکل زندگی شکیبایی به خرج دهید و برای بالابردن این شکیبایی از روزه کمک بگیرید. علاوه بر این،خود تمرین این سختی ها در یک ماه رمضان اجرهایی را برای شما خواهد آورد. روزه گرفتن برای بردن مسابقه است که ما قوی شویم و مشکلات را تحمل کنیم و جایزه تحمل را به ما بدهند. هیچ میدانی به ما جایزه تمرین نمی دهند الا میدان عبادت و بندگی خداوند. پروردگار می فرمایند که یک کار خوبتان ده برابر برگشت به شما می دهد. یک حسنه می تواند تا هفتصد برابرش را به شما برگرداند. اگر در دنیا جا داشته باشد در دنیا به شما برمی گرداند و اگر در دنیا جا نداشته باشد در آخرت به شما برمی گرداند. روزه شما ملک من است و من باید پاداش آن را به شما بدهم. روزه برابری ندارد و برابر و پاداش روزه شما خودم هستم.

_ در روایت دیگری پیامبر می فرماید که به خداوندی که جانم در دست قدرت اوست بوی دهان روزه دار برای خدا خوش بو تر از مشک است. وقتی مرد و زن مؤمن روزه می گیرند خداوند می فرماید که بنده من به خاطر من شهوتش را کنار گذاشته است و خوراک و آشامیدنی را کنار گذاشته است، خدا می فرماید که پاداش روزه این شخص خود من هستم.

در ادامه نکاتی از سخنان حجت الاسلام علوی تهرانی را بخوانید؛

_ دشمن، شیطان است. در ارتباط بین ابلیس و شیطان و جن، شیطان اسم جنس است برای هر موضوع متمرد و ابلیس فرد اکمل موجود متمرد است و جن حقیقت و هویت موجود است. ابلیس از طایفه انسان و ملک نیست بلکه از طایفه جن است. بنابراین برای شناخت اقتضا می کند که انسان دین حق را به طور مستوفی بشناسد.باید بتوانیم طوری زندگی کنیم که در خاکریز دشمن زندگی نکنیم.

 _ یکی از خصوصیات جن که قرآن کریم در سوره مبارکه زاریات آیه 56 معرفی می کند این است که می فرماید جنیان مکلفند و تکلیف دارند. و طایفه جن و انسان ها را مگر برای رسیدن به مقام عبودیت خلق نکردم. عبادت همواره ما را به عبودیت نمی رساند. ما تکلیفمان را از انبیاء می گیریم.در سوره مبارکه انعام آیه 130 بیان شده که جنیان هم تکلیفشان را از انبیاء و پیامبران می گیرند.

_ در بین طوایف موجودات ملک مجبور به اطاعت است. انسان مجبور نیست و می تواند اطاعت کند و می تواند اطاعت هم نکند. در بین انسان ها یک عده ای در مسیر اطاعت هستند که خوشا به حالشان و عده دیگر فکر می کنند که در مسیر اطاعت هستند که بیچاره هستند و عده ای هم صددر صد در مسیر ضلالت هستند که تکلیفشان معلوم است.

_ برای جنیان در پذیرش دین طبق آیات قرآن اختیار لحاظ شده است. در سوره مبارکه جن آیه 11 می فرماید که در بین ما جنیان افراد صالح وجود دارند و در بین ما گروهی غیر صالح هستند. ما گروه های متفاوتی هستیم. که این اثبات اختیار می کند. همچنین در آیه 14 می فرماید که از ما کسانی هستند که اسلام آورده اند و از بین ما جنیان  کسانی هستند که ستمکار هستند.

_ ما انسان ها مکلف هستیم. عده ای تکلیف را درست انجام می دهیم و صاحب بهشت می شویم و عده ای هم نواقص و کمبودهایی داریم که به واسطه این نواقص و کمبودها باید چند صباحی را در جهنم باشیم. جنیان هم مانند انسان ها هستند و اگر تکلیفشان را انجام ندهند در جهنم جایگاه دارند. در سوره مبارکه اعراف آیه 179 می فرماید به یقین گروه بسیاری را برای رفتن به جهنم از بین انسان ها و جنیان خلق کردیم.

_ ارتباط بین جنیان و انسان ها وجود دارد. و امکان پذیر است. مصداق بارز ارتباط سوره مبارکه نمل آیه 17 است که می فرماید که سپاهیان جناب سلیمان که طایفه انسان و جن بودند گرد هم آمدند. نه تنها ارتباط وجود دارد بلکه جنیان به اذن پروردگار برای انسان ها کار می کنند. آیاتی وجود دارد که اشاره به جاهای زندگی جنیان می کند.

 




:: بازدید از این مطلب : 1251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه