بهترین دعایی که در نماز خوانده می شود چیست؟

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 87
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 1016
:: بازدید ماه : 8996
:: بازدید سال : 46771
:: بازدید کلی : 650255
نویسنده : گمنام
چهار شنبه 4 تير 1393

آیت الله ضیاءآبادی - مسجد علی بن الحسین علیه السلام

متأسفانه ما تفقّه نداریم. نماز می خوانیم، ما که نمی دانیم یعنی چه؟ اما نمی دانیم با چه کسی حرف می زنیم؟ چه می خواهیم؟ نماز که بهترین عبادات ماست، هر روز می خوانیم، در نماز بهترین دعا چیست؟

شب گذشته، آخرین جلسه درس تفسیر قرآن آیت الله ضیاءآبادی در ماه شعبان المعظم برگزار شد.

در این مراسم که با نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت ایشان آغاز شد، آیت الله ضیاآبادی نیز در سخنرانی خود نکاتی را درباره ماه مبارک رمضان ذکر کردند.

ضمنا به اطلاع همه‌ي عزيزان می رساند جلسات سخنراني حضرت آيت الله ضياءآبادی در ایّام ماه مبارک رمضان برگزار نمی شود و انشاءالله جلسه آینده در روز دوشنبه مورخ  13- 05 - 1393 بعد از نماز مغرب و  عشاء می باشد.

در ادامه گزیده ای سخنرانی آیت الله ضیاءآبادی را بخوانید:

* در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هستیم که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم در هفته آخر ماه شعبان در مجمع عمومی مسلمین از مهاجرین و انصار، خطابه ای القاء فرمود که به نقل مرحوم سید ابن طاووس رضی الله عنه در کتاب اقبال به سند خودش نقل کرده است از ابوالحسن الرضا علیه السلام که ایشان هم از آباء گرامشان تا حضرت امیر علیه السلام نقل کرده اند.

* حضرت علی علیه السلام فرمودند که: « إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه وآله خَطَبَنَا ذَاتَ یَوْمٍ» روزی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم ما را مخاطب خودش قرار داد و فرمود که: « ایُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ » برای اینکه توجه بدهند مردم را به عظمت ماه رمضان و خودشان را آماده کنند برای استقبال از این مهمان عزیز، فرمود که: مردم، به طور قطع و مسلم رو به شما آورده است، ماه خدا، در اول کلام دارد که إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ، إنه برای تأکید است، از کلمه قد هم تاکید است، تاکید دنبال تاکید، ماه خدا روی به شما آورده، قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ، ماه خدا، همه ماه ها ماه خداست، اما از آن جهت که خدا می خواهد، یک شرف و عظمتی برای این ماه نشان بدهد، در زبان خودش و زبان پیغمبر اکرم، شهرالله می شود، یعنی ماه خداست، یعنی خیلی با عظمتو شرف است، اما این ماه امتیازی دارد که سایر ماه ها ندارد.

* این ماه ماهی است که خدا شما را دعوت کرده، مهمانی خدا، میزبان خداست، سفره ای پهن کرده است، این که رب العالمین سفره پهن می کند برای بندگانش خیلی عظمت می دهد به بندگانش، شما را دعوت کرده سر سفره خودش.

* اینقدر این ماه محترم است که نفس که می کشید،  تسبیح حساب می شود، اگر مومن باشید، نفس که می کشید تسبیح است، می خوابید اما خواب شما تسبیح است، در ماه رمضان خواب شما تسبیح است، نفس شما تسبیح است، دعای شما مستجاب است، یک آیه از قرآن در این ماه تلاوت کنید، به اندازه ختم تمام قرآن است، ثواب ختم یک قرآن در یک آیه داده می شود، به هر حال شرائطی دارد، در عبادت تفقّه لازم است. امیرالمومنین فرمودند: « لا خَيرَ في عِبادَةٍ ليسَ فيها تَفقُّهٌ و لا خَيرَ في عِلمٍ ليسَ فيهِ تَفكُّرٌ ، و لا خَيرَ في قِراءةٍ ليسَ فيها تَدَبُّرٌ » ان عبادتی که تفقه ندارد، ارزش ندارد، آن تلاوت قرآنی که تدبر درش نیست، ارزش ندارد، عبادت بی تفقه بی ارزش است. تفقه این است که آدم بفهمد که این عبادت معنایش چیست، با چه می خواهد حرف بزند، چه می خواهد گیرد، بفهمد و بشناسد این عبادت چه معنایی دارد، و چه نتیجه ای دارد.

* متأسفانه ما تفقّه نداریم. نماز می خوانیم، ما که نمی دانیم یعنی چه؟ اما نمی دانیم با چه کسی حرف می زنیم؟ چه می خواهیم؟ نماز که بهترین عبادات ماست، هر روز می خوانیم، در نماز بهترین دعا چیست؟، چون در همه اذکار، بهترین نماز است، در نماز هم بهترین دعا چیست؟ « إهدنا صراط المستقیم » چون بقیه مقدمات است، از بسم الله که شروع می شود، مقدمات است و مقارنات است و وسطش این آیه است، یعنی بدانید که هدف از نماز این است، در نماز شما از خدا چه می خواهید؟ «إهدنا صراط المستقیم » خدایا می خواهم که ما را به صراط مستقیم راهنمایی کنی.

 




:: بازدید از این مطلب : 1222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه