حال‌وهوای‌حاج‌احمدآقابعدازرحلت‌امام(ره)

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 16
:: باردید دیروز : 268
:: بازدید هفته : 284
:: بازدید ماه : 5616
:: بازدید سال : 43391
:: بازدید کلی : 646875
نویسنده : گمنام
جمعه 16 خرداد 1393

حاج حسین سلیمانی که بین سال‌های 61 تا 68 محافظ امام راحل بوده است از حال و هوای روزهای پایانی عمر پربرکت ایشان و لحظات ناب نمازهای آخر امام راحل خاطرات زیبایی دارد. وی در گفتگو با خبرنگار مهر از خاطرات سالهای نه چندان دور خود می‌گوید:

 
زمانی که حفاظت امام (ره) را برعهده گرفتید چند سال داشتید؟
 
من در سال 61 عهده‌دار حفاظت از امام خمینی(ره) شدم که در آن زمان 18 سال داشتم.
 
با توجه به اینکه در آن زمان سن کمی داشتید چگونه وارد بحث حفاظت شده و در این سن نیز عهده‌دار حفاظت از رهبر انقلاب شدید؟
 
من در سال 59 به عضویت سپاه در آمدم و ورود به سپاه همزمان با جنگ تحمیلی همراه بود که با عضویت در سپاه آموزش‌های مقدماتی را فراگرفته و در جبهه نیز حضور داشتم و بعد از برگشت به قم بخاطر ترورهایی که انجام گرفته بود بحث حفاظت از شخصیت‌ها و دوره‌های حفاظت را برگزار می‌کردند که من نیز در این دوره‌ها شرکت کردم و بعد از آن که قرار شد که یک تیم محافظتی برای امام تشکیل شود که به پیشنهاد حاج احمدآقا چند نفر را از قم معرفی کنند من نیز جزو نفرات بودم که در سال 61 وارد جماران و تیم حفاظتی امام شدم.
 
زمانی که امام خمینی(ره) در بیمارستان بستری شدند شما نیز همراه ایشان بودید؟
 
بله من از همان ابتدا که امام در بیمارستان بستری شدند تا خرداد تا آخرین لحظه در بیمارستان و بالای سر ایشان حضور داشتم و فقط چند ساعتی برای استراحت از اتاق خارج می‌شدم ولی در ساعات پایانی عمر ایشان تا آخرین لحظه من در بیمارستان حضور داشتم.
 
حال و هوای امام در لحظات پایانی عمر چگونه بود؟
 
من از شب قبل از رحلت بالای سر امام بودم و حالت ایشان به شکلی بود که انگار به ایشان الهام شده بود، ایشان حتی در لحظات آخر با اینکه وضعیت جسمانی خوبی نداشتند اما دائما مراقب نماز اول وقت بودند و با اینکه پزشکان توصیه می‌کردند بخاطر وضعیت جسمانی نماز را روی تخت و نشسته بخوانند ایشان نمی‌پذیرفت و با کمک دیگران نماز را ایستاده اقامه می‌کردند.
 
حتی در روزی که ایشان رحلت کردند نماز ظهر و عصر را وضو گرفته و در اول وقت به جا آورند و از ساعت 3 بعد از ظهر 12 خرداد بود که ایشان به حالت نیمه کما رفتند و یادم می‌آید که برای نماز مغرب و عشا حجت الاسلام محمد انصاری که در اتاق بود به ایشان نزدیک شد و گفت وقت نماز است و ما دیدیم در این هنگام ابروها و لب ایشان تکان می‌خورد و من مطمئنم که ایشان در آن حالت کما نیز نماز را به با حرکات صورت به جا آوردند.
 
 
زمان فوت امام چه ساعتی بود و در اخرین لحظات چه کسانی در اتاق ایشان بودند؟
 
ساعت 10 و 30 دقیقه پزشکان بالای سر امام خمینی(ره) آمدند و فوت ایشان را اعلام کردند که در این هنگام شیون و غوغایی به پا شد و یادم هست که آن زمان سران قوا، مقام معظم رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله موسوی اردبیلی در اتاق و بالای سر ایشان بودند.
 
بعد از اعلام فوت وضعیت بیمارستان و حضور مسئولان در بیمارستان چگونه بود؟
 
بعد از اعلام فوت اقوام و خانواده امام بالای سر ایشان حاضر شدند و سپس حاج آحمد آقا از همه خواستند که از اتاق خارج شوند و به من هم اعلام کردند که از اتاق بیرون بروم چون ایشان می‌خواستند با امام تنها باشند و من نیز از اتاق خارج شده و در پشت در ایستادم و بعد ایشان از مقام معظم رهبری، آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله هاشمی رفسنجانی خواستند که وارد اتاق شوند و من نیز به نبال آنان داخل اتاق شدم.
 
موضوع گفتگوی آنان چه بود؟
 
ایشان با مقام معظم رهبری صحبت کردند و به ایشان گفتند شما که در جریان هستید که امام در مسئله رهبری نظرشان با شما بود و تنها کسی هم که می‌تواند جانشین ایشان باشد شما هستید و همه افراد حاضر شاهدند که امام در مسئله رهبری نظر خاصی به شما داشتند و شما از یاران نزدیک امام هستید که در این هنگام مقام معظم رهبری چره شان دگرگون شد و گفتند حاج احمد آقا لطفا این صحبت را نکنید من این توان را ندارم و لطفا جایی هم مطرح نشود ولی حاج احمد آقا مجددا تأکید کردند.
 
غسل پیکر امام در کجا انجام شد؟
 
ساعت نزدیک دو نیمه شب بود که ما پیکر امام را از بیمارستان تحویل گرفته و به داخل منزل ایشان در جماران منتقل کردیم و در حیاط منزل وسایل غسل فراهم و با حضور حاج احمد آقا و آقایان توسلی، صانعی، انصاری کرمانی، امام جمارانی، سید حسن آقا فرزند حاج احمد آقا و مسیح بروجردی نوه امام و یکی دو نفر دیگر که در خاطرم نیست پیکر ایشان غسل و کفن شد و بعد حاج احمد آقا با امام خداحافظی کردند.
 
 
مراحل خاکسپاری امام و نحوه انتخاب محل برای دفن پیکر ایشان چگونه بود؟
 
هنگام مطرح شدن این موضوع هر کسی محلی را پیشنهاد کردند برخی حرم حضرت معصومه(س) را پیشنهاد دادند. برخی حرم امام رضا(ع) برخی جمکران و مدرسه معصومیه قم و بهشت زهرا را و خود حاج احمد آقا گفتند من حدود یکسال در 40 کیلومتری قم محلی را برای احداث موسسه نشر اثار امام(ره) در نظر گرفته‌ام و حال نظرم این است که امام در این محل دفن شوند اما برخی اعلام کردند که چون در این محل امکانات مناسب برای حضور مردم وجود ندارد و از طرفی پیش بینی حضور میلیونی می‌شد در نهایت محل فعلی که نزدیک بهشت زهرا بود را تعیین کردند و هنگام عصر همراه با حاج آحمد آقا با بالگرد محل را بازدید کردیم.
 
نحوه انتقال پیکر امام به مصلی برای خداحافظی مردم به چه شکل بود؟
 
بعد از اینکه پیکر مطهر امام غسل داده شد یخچالی شیشه‌ای تعبیه و در مصلی قرار گرفت تا پیکر امام برای خداحافظی به مصلی برده شود و پس از غسل نزدیک ساعتهای 6 صبح بود که پیکر امام در یک ون که شیشه‌های آن نیز با پرده پوشیده شده بود و در آن من، حاج آحمد آقا، حجت الاسلام رسولی محلاتی و حجت الاسلام توسلی و آقای مسیح بروجردی بودیم گذاشتیم و به سمت مصلی بردیم و در مسیر منتهی به مصلی جمعیت موج می‌زد و بسیاری در حال سینه زنی و نوحه سرایی و عزاداری به سمت مصلی در حرکت بودند و نمی‌دانستند پیکر امام در یک قدمی ایشان است و ما بعد از عبور از جمعیت پیکر امام را داخل یخچال قرار دادیم تا مردم با ایشان خداحافظی کنند و پیکر ایشان 24 ساعت در مصلی بود.
 
 
نماز بر پیکر ایشان توسط چه کسی اقامه شد و نحوه انتخاب چگونه بود؟
 
مقرر شد نماز به امامت آیت الله گلپایگانی اقامه شود و حاج احمد آقا با فرزند ایشان تماس گرفت و گفتند که ما برای بردن شما به قم می‌آئیم و ما به قم رفته و آیت الله گلپایگانی را به تهران آوردیم و ایشان شب را در تهران ماندند و فردا صبح برای اقامه نماز به سمت مصلی رفتند و بعد از اقامه نماز با اینکه اطراف پیکر امام نزدیک به 500 یا 600 کانتینر بزرگ برای جلوگیری از هجوم مردم قرار گرفته بود ناگهان مردم از این کانتینرها بالا رفته و خود را با سمت دیگر پرتاپ می‌کردند و هجوم جمعیت به گونه‌ای بود که دیگر وضعیت غیر قابل کنترل شد و در این هنگام حاج آحمد آقا به من گفتند که شما آیت الله گلپایگانی را از داخل جمعیت عبور داده و به قم برسانید که دیگر من همراه با ایشان به قم رفتم.
 
ولی بعد شنیدم بعد از قرار دادن پیکر امام در بالگرد و انتقال به محل دفن هنگامی که جمعیت 10 میلیونی تشیع کننده پیکر امام را در برمی‌گیرند، تعدادی از تشیع کنندگان کفن امام را برای تبرک بردند که این باعث می‌شود بدن امام نمایان شود و به این صورت دوباره بدن امام را با هلیکوپتر به جماران منتقل و دوباره کفن کرده و به محل دفن بازگردانده بودند.
 
من وقتی از قم بازگشتم دیگر مراسم تشیع پایان یافته و پیکر امام در خاک آرمیده بود.
 
رفت و آمدها به جماران بعد از رحلت امام به چه شکل بود؟
 
تا اولین سالگرد رحلت امام بخصوص تا چهلم رفت و آمدهای فراوانی از شخصیت‌ها و مسئولان از اقصی نقاط جهان به جماران صورت می‌گرفت و من یادم است یک روز سه جوان آفریقایی که گویا دانشجو هم بودند به شکل خودجوش و با هزینه خودشان به ایران آمده بودند تا به جماران بیایند و محل زندگی امام را ببینند و وقتی که به جماران آمدند یکی از افراد که در محل حضور داشت مرا به آنها نشان داد و گفت: این فردی نزدیک به امام و از محافظان ایشان بود و آنها در جواب گفتند ما به امام نزدیکتر بودیم چون امام در قلب ما بود.
 
حال و هوای حاج احمد آقا به چه شکل بود؟
 
امام برای حاج احمد آقا تنها یک پدر نبود بلکه رهبری دلسوز بود که ایشان سالهای متمادی در کنار و همراه ایشان فعالیت‌های مختلفی را داشتند و از دست دادن چنین پدری برایشان بسیار اندوهگین بود و من از ایشان شنیده بودم که کفته بودند من تاکنون کاری را که بر خلاف نظر امام باشد انجام نداده‌ام و حتی اگر نظرم هم مخالف بود باز هم نظر امام را اعمال می‌کردم.
 
یادم هست که تا چهل روز بعد از فوت هر شب حاج احمد آقا به حرم امام می‌رفتند و از فاصله 500 متری از قبر مطهر، که به شکل محوطه‌ای باز بود پتویی را می‌انداختند به شکل ناشناس بر روی زمین می‌نشستند از ما می‌خواستند که ایشان را تنها بگذاریم و ما نیز از ایشان دور می‌شدیم تا بتوانند به پدر و رهبر خود راحت درد و دل و راز و نیاز کنند و پس از آن نیز حاج احمد آقا تا زمان رحلت هر شب جمعه در مرقد امام حضور می‌یافتند.
 
بعد از رحلت امام شما کجا رفتید؟
 
بعد از رحلت امام من به مدت یک سال و نیم دیگر در جماران بودم و اما بعد به علت تغییر وضعیت شغلی دیگر از آنجا بیرون آمدم و البته بعد از آن نیز تقریبا دو سال در تیم حفاظت مقام معظم رهبری بودم.
 
 



:: بازدید از این مطلب : 1409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه