دعابرای تعجیل فرج وناراحتی ووحشت شیطان

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : گمنام
جمعه 16 خرداد 1393

 "مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏ اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه(عج) که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.

اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى‏نویسد:
"چون ما نمى‏توانیم حقوق آن حضرت(ع) را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، بجا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت(عج)، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، مى‏باشد."
 
 
رنجش و وحشت شیطان
دعا کردن برای تعجیل فرج مایه فزع و ناراحتی شیطان لعین و دوری او از دعاکننده می شود. دلیل بر این مدعا بر دو وجه است:
اول: دلیل عقل: توضیح اینکه بدون تردید این عمل شریف عبادت ارزنده ای است که موجب کمال ایمان و تقرب به درگاه پروردگار سبحان است و پر واضح است که هر چه مومن به درگاه خداوند نزدیک تر شود شیطان از او دورتر و بیزارتر می گردد زیرا که هر چیزی که در این عالم است به سنخ و جنس خودش تمایل دارد.
باری انسان هر اندازه در مراتب عبادت و اطاعت کامل تر شود و در کسب اخلاق و صفات پسندیده بیشتر کوشد به عالم ملکوت نزدیکتر گردد و برای او حقایق بسیاری کشف شود لذا در حدیث آمده: اگر شیاطین اطراف دل های بنی آدم نمی گشتند آنها ملکوت آسمان را می نگریستند.
و همین طور از وسوسه های شیطانی و هوس های نفسانی و شهوت های حیوانی دور گشته، اینکه وقتی بنده به آن درجه والا و مرتبه اعلی نایل گشت دیگر هیچ هدفی جز خدای متعال نخواهد داشت و غیر او همه چیز را فراموش خواهد کرد گوش و چشم و زبان به طور مثال است یعنی چیزی جز خدا نخواهد پس خدا گوش او و خدا چشم او و ... خواهد بود.
هرگاه بنده به آن منزلت والا رسید آنچه بخواهد می شود و هیچ دری به او بسته نمی ماند پس معنی اینکه خدای متعال گوش و چشم و دست او می شود آن است که او می شنود آنچه ممکن است شنیده شود و می بیند آنچه را که ممکن است دیده شود و آنچه بخواهد انجام دهد. پس او می شنود و می بیند و انجام می دهد آنچه را که دیگران نمی شنوند و نمی بینند و انجام نمی دهند.
و این از صفات ربانی است که خداوند متعال به جهت دوست داشتن او به وی عطا می فرماید لذا گفته اند اگر بنده خدا را اطاعت کند همه چیز از او اطاعت می نماید.
 
منبع:شبستان 



:: بازدید از این مطلب : 1320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه