میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 223
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2421
:: بازدید ماه : 7753
:: بازدید سال : 45528
:: بازدید کلی : 649012
نویسنده : گمنام
دو شنبه 1 خرداد 1391
سبک زندگی تراز انقلاب اسلامی را در " گپ" ببینید!

 

گروه فرهنگي- امير ابيلي: جناب مهندس ضرغامي اين روزها در سفر عراق به سر مي‌برند و ظاهرا در ديدار مقامات عراقي وعده داده‌اند كه در راه‌اندازي يك رسانه تاثيرگذار و قدرتمند- مانند رسانه‌ي ملي خودمان!- سران اين كشور را ياري دهند و وظيفه تربيت نيروهاي رسانه‌اي عراقي را برعهده گيرند، اما در همين روزهايي كه ايشان خارج از كشور به سر مي‌برند اولين و جدي‌ترين نشانه‌هاي انحراف، درست در نقطه‌اي از سازمان صدا و سيما پيدا شده است كه یکی از معدود نقاط اميدبخش اين سازمان عریض و طويل در اين سال‌ها بوده است.

معاونت برون‌مرزي سازمان صدا و سيما در سال‌های اخير، و در شرایطی كه انتقادات از عملكرد و سياست‌گذاري‌هاي اشتباه مديران ارشد رسانه‌ي ملي به اوج خود رسيده، همواره یکی از معدود مجموعه‌هایي در اين سازمان بوده است كه نقطه قوت رسانه‌ي ملي به حساب مي‌آمده و به دليل فعاليت‌هاي حساب‌شده و باكيفيتش همواره باعث كاسته شدن فشار انتقادات مردم و رسانه‌ها از مدير ارشد بزرگترين دستگاه تبليغي نظام اسلامي بوده است.

به جرات مي‌توان گفت كه در نزديك 8سالي كه از زمان مديريت عزت‌الله ضرغامي بر سازمان صدا و سيما مي‌گذرد اين شبكه‌هاي العالم و پرس‌تي‌وي و اخيرا آي‌فيلم و هيسپان‌تي‌وي و.... بوده‌اند كه بار بسیاری از كاستي‌هاي ديگر شبكه‌هاي رسانه‌ي ملي را بردوش كشيده‌اند و توانسته‌اند تا حدودي به استانداردهايي كه طبعا ديگر شبكه‌هاي صدا و سيما نيز بايد به آن مي‌رسيدند نزديك شوند و به همين دليل توانسته‌اند دربين شبكه‌هاي پرتعداد خبري و نمايشي در سراسر دنيا ديده شوند و كمي توان رسانه‌اي جمهوري اسلامي را به رخ بكشند.

اما به نظر می رسد با روند در پیش گرفته شد در برخی شبکه های زیر مجموعه این معاونت يكي دو سال ديگر و در پايان رياست ضرغامي بر رسانه‌ي ملي، همين نقطه‌ي مثبت هم در كارنامه‌ي رياست ده ساله‌ي وي به ناکامی بیانجامد.

شوي شبانه‌ي «گپ» كه دو سه هفته‌اي است از شبكه آي‌فيلم پخش مي‌شود شايد در نگاه اول و به دليل ضعف مفرط تكنيكي و ساختاري‌اش خيلي جدي گرفته نشود و بيشتر به يك شوخي شبيه باشد، ولي قطعا يك اشتباه و انحراف بزرگ در كارنامه‌ي كاري شبكه آي‌فيلم و معاونت برون مرزي سازمان صدا و سيما، و به طبع آن يك نمره‌ي منفي در كارنامه‌ي مديريتي عزت‌الله ضرغامي است.برنامه‌اي ساخته شده است با پائين‌ترين كيفيت فني براي ترويج سبك زندگي بازيگران درجه چندم سينما و تلويزيون.

با كيفيت فني‌اش كاري نداريم، اما اين برنامه براي چه هدفي ساخته شده؟ ترويج سبك زندگي بازيگران سينمای به عنوان الگوي جامعه؟ در يك قسمت آقاي بازيگر از اينكه قبل از ازدواج با همسرش دوست بوده مي‌گويد و در برنامه‌ي ديگر بازيگر ديگري كه در آستانه 45 سالگي‌ست سنش را براي ازدواج مناسب مي‌داند! هدف مدير و معاون سازمان صدا و سيما واقعا ترويج چنين سبکی برای زندگی است؟ پس در اين حالت فرق بزرگترين دستگاه تبليغي جمهوري اسلامي با شبكه «من و تو» چيست؟ اگر اين برنامه در آن شبكه ساخته مي‌شد واقعا تفاوت فاحشي با چيزي كه از رسانه‌ي ملي در حال پخش است مي‌داشت؟

اين البته مدتی است که به رسومات شبكه‌هاي داخلي رسانه‌ي ملي‌ مبدل شده است. به بهانه‌ي جذب مخاطب بيشتر كار را به جايي کشیده شده است كه پدر خواننده‌ي دست‌چندمي بازاري را هم به عنوان الگو در ويژه برنامه‌ي شب سال نو به جامه معرفي مي‌كنند. اما با اين همه «گپ» را يك انحراف بزرگ در مجموعه‌ي صدا و سيما مي‌دانيم به اين علت كه می خواهد براي تمام عرب‌زبانان دنيا سبک زندگی ایرانی را بیان کند. و اين يعني مديران رسانه‌ي ملي دارند با خرج پول‌هاي هنگفت، بازيگران دست چندم را به عنوان شاخص‌ها و شخصيت‌هاي تراز انقلاب اسلامي ایران به عرب‌زبانان دنيا معرفي مي‌كنند! در حالي كه اين‌بار حتي همان بهانه‌ي واهي جذب مخاطب را هم ندارند و طبعا مردم كشورهاي عربي شناختي از بازيگران ايراني ندارند كه دانستن مسائل خصوصي زندگي‌شان جذابيتي براي آن‌ها داشته باشد.

متاسفانه اين اتفاق درست در زماني هم دارد مي‌افتد كه با وقوع بيداري اسلامي مردم كشورهاي عربي بيش از هر زمان ديگري تشنه‌ و نيازمند دانستن اطلاعات از ايران اسلامي‌اند و اصلا يكي از وظايف صدا و سيماي جمهوري اسلامي نمايش سبك زندگي ايراني- اسلامي بزرگان كشور براي اين مخاطب بالقوه است و در اين شرايط وي‍ژه، با كلي تبليغات برنامه‌اي به روي آنتن شبكه آي‌فيلم مي‌رود كه حتي براي نشان دادن سبك زندگي هنرمندان هم به خود اين زحمت را نداده كه سراغ بزرگان سينما و تلويزيون ايران برود. واقعا اگر روزي بنا باشد برنامه‌اي براي ترويج سبك زندگي بازيگران هم ساخته شود بايد سراغ افرادي مثل اشكان خطيبي و سيامك انصاري رفت؟

سبک زندگی که این روزها رامبد جوان در برنامه "گپ" به خورد مخاطب می دهد تفاوت خاصی با سبک زندگی مد نظر " من و تو" ندارد و البته به همان میزان هم نسبتی با سبک زندگی تراز انقلاب اسلامی! بعد از فرار به جلو جناب ضرغامي در ماجراي برنامه هفت و تغيير تيم اجرايي اين برنامه، اين دومين اشتباه فاحش مجموعه مديرتي صدا و سيما در يكي دو هفته‌ي اخير است و اگر زودتر جلوي اين انحراف گرفته نشود قطعا در آينده از آن به عنوان يكي از نقاط سياه كارنامه‌ي مديريتي مهندس ضرغامي ياد خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: آی فیلم , گپ , رایه الهدی , رامبدجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 1953
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
مطالب مرتبط با این پست
بزرگترین کمبود فرهنگی از دید آیت الله مصباح
بخش مهمی از مطالب ابن عربی در "فتوحات مکیه"مربوط به حضرت حجت (عج) است
رحیم‌پور ازغدی:از مدارس ما مدیران رشوه‌گیر بيرون مي آيند
رایة الهدی
آیت الله جوادی آملی: چیزی بنام مکتب ایرانی نداریم - رایة الهدی
استخاره در امر ازدواج
ماجرای قرآنی به خط امام حسین(ع) که به دست رهبر انقلاب رسید
آیت‌الله جوادی آملي: فرد بی‌حجاب بیمار است
حجت الاسلام پناهیان :ما وارد دوران مسابقه برای رعایت تقوا شده‌ایم
تأثیر قرآن و دعا بر فضای امتحانات دانشگاهی

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه