هیچ عرفانی به مناجات شعبانیه نمی‌رسد

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 467
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2665
:: بازدید ماه : 7997
:: بازدید سال : 45772
:: بازدید کلی : 649256
نویسنده : گمنام
شنبه 10 خرداد 1393

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در برنامه عطر انتظار شبکه قرآن و معارف سیما، اظهار داشت: رجب و شعبان پله‌های عروج سالک الی الله هستند و مهاجرین در این دو ماه خود را شستشو می‌دهند، پیامبر اکرم(ص) می فرمایند که ماه شعبان ماه من است بنابراین باید مسلمانان خوشحال باشند که بر سر سفره پدرشان که رحمة للعالمین است نشسته‌اند.   
 
وی افزود: امام علی(ع) فرمودند وقتی از پیامبر(ص) این جمله را شنیدم که فرمود آگاه باشید همانا شعبان ماه من است پس خدا رحمت کند کسی را که یاری کند مرا بر ماه من، روزه شعبان از من فوت نشد و این نشان می‌دهد که هرکس در این ماه روزه بامعرفت بگیرد پیامبرش را یاری کرده است.  
 
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: هر کار خیر در این ماه به منزله این است که انسان به یکی از شاخه‌های طوبی بهشت وصل شده است و تمامی نعمت‌ها در این ماه به اهلش ارائه خواهد شد و آن‌ها نیز که اهلش نیستند حجت برشان تمام است، شیطان نیز بسیار تلاش می‌کند تا نگذارد انسان‌ها از این موقعیت حاصلخیز، چیزی با خود ببرند.  
 
وی تأکید کرد: شب قدر در نیمه شعبان کلید می‌خورد و هر کس طالب است تا با منزلت شب قدر آشنا شود باید بداند که آغاز شب قدر نیمه شعبان است و تمامی خیرات در شب نیمه شعبان گنجانده شده و در شب قدر منتشر خواهد شد.  
 
آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: تولد حضرت اباالفضل(ع) در این ماه پس از تولد امام حسین(ع) است این آقای بزرگوار در تمامی زندگی‌شان به ما قدم به قدم بحث امامت را یاد داده است و به ما آموخته اند که من گام به گام به دنبال امام خود هستم و هرگز از ولایت جلوتر نخواهم رفت.  
 
وی ادامه داد: اگر کسی از خودش خسته است هیچ راهی ندارد جز پیوستن به قافله امام حسین(ع) بنابراین در این ماه که تولد امام حسین‌(ع) در آن است باید گفت ای افسردگان و ای گرفتاران تشویش در این ماه حسین(ع) آمده است می‌توانید آرامش را در اتصال به امام حسین(ع) بجویید.  
 
امام جمعه موقت تهران همچنین اضافه کرد: نیمه شعبان نیز تولد حضرت صاحب الزمان است شباهت امام حسین(ع) و امام زمان(ع) در این است که در حکومت امام زمان(ع) نیز مانند سیدالشهدا(ع) کسی که اندک ناخالصی داشته باشد جا نخواهد گرفت همان طور که امام حسین(ع) نیز در طول حرکت از مدینه به کربلا ناخالص‌ها را جا گذاشتند.  
 
وی در پایان در رابطه با مناجات شعبانیه گفت: مناجات شعبانیه حضرت امیر(ع) آن چنان سرشار از معارف حق و خوراک دل‌های عرشیان است که دل‌های بلند پرواز را به اوج وصال محبوب خواهد رساند، هیچ عرفانی در عالم وجود ندارد که به گرد فرازهای این مناجات برسد خود امیرالمؤمنین(ع) نیز به قدری با این فرازها مأنوس بودند که گاهی آن‌ها را در قنوت‌هایشان می‌خواندند.




:: بازدید از این مطلب : 1177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه