کسانی در چند قدمی عاقبت به شری، با یک نگاه ولایی عاقبت به خیر شدند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 10
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 939
:: بازدید ماه : 8919
:: بازدید سال : 46694
:: بازدید کلی : 650178
نویسنده : گمنام
دو شنبه 8 ارديبهشت 1393

نکاتی از سخنان حجت الاسلام مومنی را بخوانید؛

*جریانی که در کربلا به وقوع پیوست از سه جهت حائز اهمیت است و می بایست هر سه مطلب را مورد نظر قرار داد و اگر یک جنبه این ها فقط مورد نظر باشد حق کربلا ادا نمی شود. در اولین مطلب باید علل و عوامل این رخداد را با دقت بررسی کرد. چه عواملی دست به دست هم داد و امت پیامبر اجتماع کردند و فرزند پیغمبرشان را با علم به این که فرزند پیغمبر است با بدترین وضع ممکن به شهادت رساندند؟

*علل و عوامل بسیاری منجر به این رخداد شد. کربلا را مشرکین و کفار رقم نزدند بلکه امت بی بصیرت پیامبر که تصور می کردند در مسیر و طریق حق هستند رقم زدند. آنها با علم به این که می دانستند ایشان حسین بن علی است این همه بلا را سر ایشان آوردند. در ظهر عاشورا یک عده از حضرت ابی عبدالله فاصله گرفتند. و تنهایی اباعبدالله را دیدند و باز هم از ایشان فاصله گرفتند. اینان در چند قدمی عاقبت به خیری، عاقبت به شر شدند. کسانی هم در چند قدمی عاقبت به شری بودند و با یک نگاه ولایی عاقبت به خیر شدند.این نکته در زمینه های پیدایش  کربلا بسیار مؤثر است. نزدیک شدن به ولایت و دور شدن از ولایت، قرب به ولایت و دوری از ولایت که در روشنگری کربلا بسیار مؤثر است.

*دشمن در جلسات دینی ما این قدر سرمایه گذاری می کند. به دلیل این که مؤثرترین عاملی که در مقابله با دشمن قد علم کردند و نگذاشتند که مؤثر باشند همین هیئات و جلسات دینی است. جوانی که می تواند به لذات دنیوی خود بپردازد ولی با آمدن به این جلسات باعث رعب و وحشت دشمن می شود.

*نور ابی عبدالله اگر به درستی در دل کسی رخنه کرده باشد خودش راه درست را می تواند تشخیص بدهد.نگاه ولایی اگر به دل بیفتد زمینه را برای رشد و کمال ایجاد می کند. جوان امروز که ساعت ها در جلسات می نشیند باید بداند که اگر آن روز امام حسین را تشنه لب کشتند نباید بگذارد که آن واقعه تکرار شود. تکرار آن واقعه به دو صورت است. که یک صورتش آن کاری است که آنها انجام دادند و صورت دیگر این است که ارزش های عاشورا را از بین ببرند و ترتیب اثر ندهند.

*جلسه امام حسین باید من و شما را به نماز مقیدتر کند و باید انس با ابی عبدالله را بیشتر کند. چون مرید ابی عبدالله هستیم. گناه انسان را از خیمه ابی عبدالله دور می کند. مرید ابی عبدالله نمی تواند نسبت به نماز و قرآن و استغفار و دعا بی توجه باشد.خیمه امام حسین خیمه بصیرت سازی است.

*ادعای ما این است که در مسیر اهداف ابی عبدالله که دشمن را به ترس بیندازد و وهابیت را به لرزه در بیاورد حرکت کنیم. پس باید به زمینه های وجود عاشورا توجه کنیم.

*اتفاقاتی که روز عاشورا افتاده است باید گفته شود. زیباترین نکات اخلاقی را می شود از دل مقتل بیرون بیآوریم. بیرق امام حسین، حضرت زهرا، حضرت زینب اینقدر که در ایران بلند است هیج کجا نیست و حضور چشمگیر جوان ها در این جلسات بسیار زیاد است. نباید غفلت کنیم.

*کلام حضرت آقا در مورد  کربلا این چنین است که کربلا را چند عنصر در برگرفته است یک عنصر عقلانیت است هیچ کار در کربلا خارج از عقل نیست. دوم عنصر حماسه و عزت که هیچ ذلتی در کربلا دیده نمی شود بلکه عین عزت است. سوم عاطفه و عشق که حسین از عاطفه و عشق هم صحبت کرده است. که این ها نباید فدای هم شود.

سومین مسئله این است که پیامدهای واقعه عاشورا چیست؟ حسین بذل کرده است. یعنی حسین علیه السلام تمام سرمایه های خودش را داد. برای این که عباد از جهل و ضلالت بیرون بیایند.

*باید به چیزی که برای شیعه آبرو می آورد دامن بزنیم. ما خیلی ارزشها و پتانسیل ها داریم. باید بصیرت بچه هیئتی ها بالا برود که این پیامد کربلا است. ما قدرت عظیمی داریم. که می توانیم با این قدرت برای جذب همه کار کنیم حتی مخالفین را می توانیم به راه بیاوریم.

 




:: بازدید از این مطلب : 1391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه