پاسخ آیت الله مجتهدی به سوال یک جوان به روایت حجت الاسلام مومنی

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 121
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 2345
:: بازدید ماه : 7677
:: بازدید سال : 45452
:: بازدید کلی : 648936
نویسنده : گمنام
شنبه 20 مهر 1392

اگر انسان فهميد آسيب هايي متوجه اوست، قبل از اينکه سراغ کسي برود ، و دنبال اذکار باشد ، اول نمازش را درست کند

حجت الاسلام مومني در اين جلسه به شرح  مطالبی که در شب عاشورا مورد توجه امام حسين(ع) قرار گرفته بود پرداخت.

وي اولين مطلب مورد توجه حضرت سيدالشهداء را خواندن نماز عنوان کرد و گفت،امام حسين فرموند: من نماز خواندن را دوست دارم. امام صادق(ع) مي فرمايند: بعد از معرفت به خدا مطلبي بالاتر از نماز پيدا نکردم، اگر قبول شد اعمال ديگر هم قبول است، و اگر نشد بقيه اعمال هم قبول نيست.

وي افزود: روزنه هاي نفوذي که، ممکن است شيطان بخواهد، از طريق آن به دل انسان وارد شود، با نماز از بين مي رود.

 حجت الاسلام مومني در ادامه گفت: اگر انسان فهميد آسيب هايي متوجه اوست، قبل از اينکه سراغ کسي برود، و دنبال اذکار باشد، اول نمازش را درست کند، تا موانع يکي يکي از سر راه او برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمين مومني تلاوت قرآن را دومين مطلب مورد توجه امام حسين(ع) عنوان کرد، و در توضيح آن گفت: پيامبر اکرم در حديث ثقلين مي فرمايد: چنگ زدن به دو مطلب، يکي کتاب خدا و دومي اهل بيت من، انسان را از گمراهي نجات ميدهد.

 وي در ادامه با با اظهار تاسف از اينکه در سالهاي اخير سکولار هيئتي در حال شکل گرفتن است، گفت: سکولار هيئتي معتقد است که اهل بيت به تنهايي براي هدايت و نجات انسان کافي است. اين گروه قرآن را حذف کرده و فقط اهل بيت را مورد توجه قرار داده است. غافل از اينکه پيامبر خدا فرموده اند: امکان ندارد کسي متمسک به عترت باشد ولي متمسک به قرآن نباشد. و همچنين کسي که متمسک به قرآن باشد بدون تمسک به اهل بيت به درد نمي خورد!

حجت الاسلام مومني با تاکيد بر اينکه پيامبر(ص) فرموده اند: در يک دست قرآن باشد و در دست ديگر اهل بيت، اضافه کرد: تمسک به عترت داراي مراتب معرفت، محبت و ولايت است. اگر اين سه باشند، سکولار هيئتي نمي تواند نفوذ کند و غايت را فقط گريه بداند.

 وي از اينکه برخي به آشنا بودن  به زبانهاي زنده دنيا افتخار مي کنند ولي نسبت به بلد بودن قرآن افتخار نمي کنند، يا اصلا از تلاوت آن به دور هستند. اظهار تاسف کرد .

 حجت الاسلام مومني به منظور بيان آثار شگفت تلاوت قرآن با ذکر خاطره اي از آيت اله مجتهدي گفت: جواني از ايشان پرسيد: چطور مي شود همانگونه که سمباده آهن زنگ زده را جلا داده، و صاف و پاک مي کند، من دل خود را صاف و پاک کنم؟ آقاي مجتهدي در پاسخ گفتند: قرائت قرآن! به خصوص در وقت سحر.

این سخنران  با اظهار تاسف از گرايش به خواندن تنها ترجمه قرآن، خاطر نشان کرد: خواندن قرآن با همين الفاظ موضوعيت دارد.

حجت السلام مومني در اهميت قرائت قرآن در دل شب به خطبه همام اميرالمومنين اشاره کرد و گفت: ايشان مي فرمايند: افضل الذکرقرائت القرآن. بالاترين ذکرقرائت قرآن است. در دل شب قرآن بخوانيد! قرآن قلب را نوراني ميکند، توجه به معاني قران داشته باشيد.

وي یکی از راه های تمسک به قرآن را عمل به آيات آن، بيان نمود و ادامه داد: بايد به آياتي که مي دانيم عمل کنيم. به آياتي مانند احترام به والدين، امر به معروف و نهي از منکر و دشمني با شيطان.

وي تاکيد کرد:اگر کسي اهل عمل به قرآن بود، هر دردي که داشته باشد، خدا راه حل آن را از قرآن به او نشان خواهد داد.  بعد ازعمل به قرآن، يک تفال به قرآن بزنيد، ببينيد خدا راه جلوي پايتان مي گذراد يا نه!

مومني سومين مطلب مورد توجه امام حسين(ع) را استغفار عنوان کرد و در بيان معناي استغفار گفت: استغفار يعني بازگشت و رجوع به سمت خدا. لازمه بازگشت به سمت خدا محاسبه اعمال است. انسان بايد اعمال خدا را محاسبه کند. استغفار به انسان تواضع ميدهد.




:: موضوعات مرتبط: اخلاق و عرفان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1768
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه