محاصره اقتصادی، راهکار مشرکان برای جلوگیری از گسترش اسلام/برخی خود را طلبکار خداوند می‌دانند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 107
:: باردید دیروز : 506
:: بازدید هفته : 2553
:: بازدید ماه : 7885
:: بازدید سال : 45660
:: بازدید کلی : 649144
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 3 مرداد 1392

 

 

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: صبر و مقاومت در مسیر حفظ ایمان در عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته و لازم است مؤمنان به این امر توجه داشته باشند.

آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی، استاد اخلاق حوزه علمیه چهارشنبه شب در جلسه اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری در قم(حسینیه حضرت امام خمینی) برگزار شد، با اشاره به آزاری که ابوجهل و افراد او نسبت به حضرت محمد(ص) روا می‌داشتند، گفت: با این حال روزی که جبرئیل و چند فرشته دیگر از ایشان خواستند دشمنانشان را نابود سازند حضرت فرمودند من رحمة للعالمین هستم و نمی‌خواهم به واسطه من آنها را عذاب کنید.

شیوه هدایت پیامبر اکرم(ص) بر خوش‌رفتاری و مهربانی استوار بود
 
وی افزود: شیوه هدایت پیامبر اکرم(ص) بر خوش‌رفتاری و مهربانی استوار بود به همین دلیل تعداد کسانی که به ایشان ایمان می‌آوردند بیشتر شد و مشرکان هم تصمیم به اذیت و شکنجه آنها گرفتند.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اعزام دسته‌ای از مسلمانان به فرماندهی جعفر بن ابیطالب(ع) از سوی پیامبر اکرم(ص) به حبشه برای نجات از دست آزارهای قریش خاطرنشان کرد: زندگی آرام مسلمانان در این کشور، مسترد نکردن آنها به فرستادگان مشرکان از سوی نجاشی، پادشاه حبشه و مجموعه این مسائل سبب شد قریش به شدت عصبانی شوند.
 
محاصره اقتصادی، راهکار مشرکان برای جلوگیری از گسترش اسلام
 
وی ادامه داد: قریش در مواقع حساس و خطرناک جلساتی را تشکیل می‌دادند تا راه چاره‌ای پیدا کنند به همین دلیل پس از احساس خطر از سوی پیامبر اکرم(ص) و اسلام هم تشکیل جلسه داده و نامه‌ای را مبنی بر به شهادت رساندن حضرت محمد(ص) به امضا رساندند و در خانه کعبه آویزان کردند.
 
آیت‌الله مصباح یزدی حمایت‌های همه‌جانبه ابوطالب(ع) از پیامبر اکرم(ص) را مورد توجه قرار داد و افزود: زمانی که مشرکان از همه راه‌ها ناامید شدند محاصره اقتصادی را در دستور کار قرار دادند و مسلمانان هم مجبور شدند در شعب ابیطالب(ع) بمانند و فقط در دو ماه ذی الحجه و رجب اجازه داشتند از آنجا خارج شوند چون تعرض در این دو ماه به دیگران ممنوع بود.
 
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به استفاده پیامبر و سایر مسلمانان برای تبلیغ طی این دو ماه اظهار داشت: سرانجام حضرت محمد(ص) با چند نفر از اهالی مدینه آشنا و مقدمات هجرت ایشان به این شهر فراهم شد.
 
وی تصریح کرد: پیامبر اعظم(ص) همواره به مسلمانان تأکید می‌فرمود که باید در مسیر حفظ ایمانشان صبر و استقامت داشته باشند تا مشخص شود هر کس تا چه میزان برای مقابله با سختی‌ها آمادگی دارد و آنگاه از حمایت‌های ویژه خداوند برخوردار خواهند شد.
 
برخی خود را طلبکار خداوند می‌دانند
 
آیت‌الله مصباح یزدی اشتباه بسیاری از مؤمنان مبنی بر طلبکار بودن از خداوند را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: این دسته از افراد گمان می‌کنند می‌توانند بر سر خداوند منت بگذارند که ایمان آورده‌اند و خدا هم باید در مقابل این امر همه مشکلات مادی و معنوی‌شان را حل کند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: عزت امروز مردم ایران به برکت اسلام، رهبری امام خمینی(ره) و خون شهداست و باید روز به روز تواضع و شکرگزاری ملت هم بیشتر شود و مردم خود را به همه ولی‌نعمتان خود بدهکار بدانند.
 
وی ادامه داد: هرچند افراد ضعیف‌الایمان تصورات آنچنانی هم دارند و این مطالب را بیان هم می‌کنند و به عنوان مثال ممکن است شیطان گروهی را فریب دهد و آنها بگویند ما هشت سال در جبهه بوده‌ایم و امروز باید ثمرات آن را ببینیم.
 
اهل ایمان نباید انتظار داشته باشند به آسانی وارد بهشت شوند
 
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که اهل ایمان نباید انتظار داشته باشند به آسانی وارد بهشت بشوند ابراز کرد: حضرت محمد(ص) هم در حدیثی خطاب به مؤمنان فرموده‌اند هر مشکلی که بنی‌اسرائیل دچار آن شدند شما هم به همان راه خواهید رفت؛ حقیقت این است که امید به رحمت الهی زمانی اوج پیدا می‌کند که سختی‌ها هم فزونی یافته باشند.
 
زندگی انسان‌ها، فهم و درک آنها و نیز سرعت گمراهی فشرده‌تر شده است
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: عمر انسان‌ها و نیز مشکلات و سختی‌های آنها هم در عصر کنونی فشرده شده و در مقابل نعمت‌ها هم بیشتر در اختیار مردم قرار می‌گیرند و رسانه‌ها سبب شده‌اند بدون این‌که با دیگران روبرو شویم بتوانیم بر آنها تأثیر بگذاریم و مؤمنان باید از این ابزارها استفاده صحیح داشته باشند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به افزایش سرعت گمراه شدن مردم در شرایط کنونی گفت: قبلا سال‌ها طول می‌کشید تا بتوان مردمی را به گمراهی کشاند اما امروز یک فیلم یا مقاله می‌تواند تأثیر بسزایی در تغییر عقاید دیگران داشته باشد؛ صبر و مقاومت در مسیر حفظ ایمان در عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته و لازم است مؤمنان به این امر توجه داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 1635
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه