مادر، مادر و مادر

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 121
:: باردید دیروز : 1384
:: بازدید هفته : 2203
:: بازدید ماه : 7535
:: بازدید سال : 45310
:: بازدید کلی : 648794
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 20 ارديبهشت 1391

حضرت زهرا (سلام الله علیها) در تأکيد بر عظمت حق مادر، در توصيه­­اي مادرانه، مي­فرمايند: همواره ملازم و پا به رکاب مادرت باش؛ چراکه بهشت تو زير قدم­هاي مادرت مي­باشد.1

حضرت موسي (علی نبیّنا و آله و علیه السلام) از خداوند طلب موعظه و سفارش کرد. خطاب آمد: اي موسي، تو را دو بار نسبت به مادر سفارش مي­کنم و يک بار نسبت به پدر.2

حق مادر نسبت به حق پدر به مراتب فزون­تر است؛ چراکه براي رشد و پرورش فرزند زحمت و رنج بيشتري را متحمّل مي­شود. امام سجاد (علیه السلام) درباره رنج و زحمتي که مادران متحمّل مي­شوند، مي­فرمايد:

نسبت به مادر همواره به اين معاني توجه داشته باش:

او تو را 9 ماه يا کمتر چون بار سنگيني حمل کرد که احدي نسبت به ديگري آن را تحمل نمي­کند؛ از ثمره وجودش خرج تو کرد که کسي براي کسي چنين کاري انجام نمي­دهد؛ با تمام وجودش تو را حفظ کرد؛ تو را سير کرد و به گرسنگي خود توجه نکرد؛ تو را سيراب کرد و به تشنگي خود اعتنا نکرد؛ تو را پوشاند و خود را به حساب نياورد؛ از سرما و گرما تو را محافظت نمود و خود سرما و گرما را تحمل کرد؛ به خاطر خواب تو از خواب شيرين خويش چشم پوشيد تا فرزندي چون تو را بپروراند.

اينک تو تاب و توان سپاس از مادرت را در برابر اين همه زحمت جز به توفيق خداوند مهربان نخواهي يافت.3

جمله آخر در اين فرازها بسيار قابل تأمّل است که امام سجاد (علیه السلام) مي­فرمايد: ...پس بايد به پاس اين همه محبت و زحمت، شکرگزار او باشي، و هرگز نمي­تواني مگر خدايت ياري کند و توفيق عطا فرمايد.4

---------------

پی نوشت ها:

1. حضرت زهرا (سلام الله علیها): «وَ ألزِم رِجلَيها فَإِنَّ جَنَّتکَ تَحتَ قَدَمَيها» دشتي، محمد، نهج الحياة (فرهنگ سخنان حضرت فاطمه3)، ص35.

2. شيخ حرّ عاملي، وسائل الشيعه، ج21، ص490.

3. امام سجاد (علیه السلام): «...فَتَشَکرُها عَلي قَدرِ ذَلِکَ وَ لا تَقدِرُ عَلَيهِ إِلّا بِعَونِ اللهِ وَ تَوفيقِهِ» يثربي، سيد محمد، سيري در رسالة حقوق امام سجاد7، ج2، ص191ـ192.

4. همان.
 



:: موضوعات مرتبط: اخلاق و عرفان , ,
:: برچسب‌ها: مادر , حضرت زهرا(س) , امام سجاد(ع) , رایة الهدی البرز ,
:: بازدید از این مطلب : 2117
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه