میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 571
:: باردید دیروز : 308
:: بازدید هفته : 4255
:: بازدید ماه : 12363
:: بازدید سال : 37948
:: بازدید کلی : 641432
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391
رحیم‌پور ازغدی:از مدارس ما مدیران رشوه‌گیر بيرون مي آيند

 

عضو شورای عالي انقلاب فرهنگی با انتقاد از نظام آموزشي كشور گفت: از مدارس اسلامی ما مدیران رشوه‌گیر و انسان‌های دروغ‌گو بیرون می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، رحیم پور ازغدی شب گذشته در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در محل هتل طرقبه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه خروجی های نظام آموزشی ما در محیط غیر مذهبی، غیر مذهبی می شوند و در محیط مذهبی، مذهبی تصریح کرد: خروجی نظام آموزشی باید در هر محیطی یک جور باشد؛ این را در همین دنیا می توانیم بفهمیم و مسئله پنهانی نیست.
 
وی افزود: انسان ها بد ذات نیستند و اگر می بینیم اخلاق جنسی در حال سقوط است یا دروغ و رشوه زیاد شده حتما یک جای تعلیم و تربیت ما ایراد داشته است.
 
عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه همه کسانی که امروز رشوه می گیرند یا دروغ می گویند زیر دست نظام آموزش و پرورش ما بوده اند، خاطرنشان کرد: نمی شود مدرسه اسلامی داشت و خروجی آن در آینده که مدیر می شود رشوه بگیرد؛ یک جای این اسلام و تربیت ما مشکل دارد که اینگونه می شود.
 
رحیم پور با اشاره به نقش حوزه، متصدیان آموزش و حاکمیت گفت: وظیفه حوزه، متصدیان آموزش و حاکمیت است که با مشارکت رسانه ها و خانواده ها علت و معلول ها را درست بیابند؛ چون اگر در شناخت علت و معلول اشتباه کنیم دچار دردسر بیشتری می شویم.
 
وی با بیان اینکه جامعه دچار تشریف زدگی و رفاه زدگی شده است، تصريح كرد: بخشی از جامعه مفت خور و پر مصرف هستند و برای همین ایران جزو پر مصرف ترین کشورهاي دنیاست.
 
استاد حوزه و دانشگاه افزود: مگر بچه هایی که امروز با حجاب بد و نامناسب بیرون می آیند زیر دست ما نبودند؟ تا زمانی که در چنگ ما و در مدارس بودند همه چیز خوب بود؛ اما تا خارج شدند مشکل پیدا کردند؟
 
رحیم پور با قبول دلیل عده ای که می گویند ابزار فساد زیاد شده است، این دلیل را قبول کرد و اما تصریح کرد: ابزارهای فساد هم دخالت دارند؛ اما مگر نسلی که انقلاب کرد، در بدترین شرایط فرهنگی نبود؟
 
وی افزود: در آن شرایط نه مسجدی بود، نه کتابی، نه منبر و سخنرانی، هیچ چیز نبود؛ اما از دل همان لجن زار گل های زیبایی بیرون آمد.
 
عضو شورای انقلاب فرهنگی با اظهار تاسف خاطرنشان کرد: یکی از پرمصرف ترین و کم کار ترین ملت ها ما هستیم.
 
رحیم پور با اشاره به ژاپن که می گوییم غرب زده است، ادامه داد: مردم ژاپن از ما ساده تر زندگی می کنند و مصرف کمتری دارند.
 
وی دلیل فریاد های رهبری برای جهاد اقتصادی و الگوی مصرف و همت مضاعف را همین روحیه مصرف گرایی و کم کاری جامعه دانست و خاطرنشان کرد: درجامعه ما هرکس کم تر کار کند و بیشتر بهره ببرد، زرنگ است و هر کس برعکس زیاد کار کند و کم بهره ببرد خنگ؛ کجای این تعریف اسلامی و حتی منطقی است؟
 
ظاهر جامعه از بیرون مذهبی است
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان سخن پیامبر(ص) که می فرمایند:«مسلمان امکان دارد کار خطا بکند؛ اما دروغ نمی گوید»، ادامه داد: ببینید در جامعه ما چقدر دروغ، خیانت و فریب زیاد شده است و آیا این جامعه اسلامی است؟
 
رحیم پور، مسئول حل این مشکلات را آموزش و پرورش دانست و افزود: ظاهر جامعه ما مذهبی است؛ اما وقتی می رویم سراغ قرآن و اهل بیت می بینیم معیارهای یک جامعه متدین این چیزها نیست.
 
وی ادامه داد: ما به جای معارف اهل بیت فقط مصائب اهل بیت را می گوییم و این همان کاریست که یزید هم انجام داد؛ همان چیزی است که ابوسفیان، معاویه و یزید می خواستند تا معارف اهل بیت را از بین ببرند.
 
آموزش و پروش کنار مذهب، سبک زندگی دینی را به نسل بعد یاد بدهد
 
استاد حوزه و دانشگاه کلید ساخت یک جامعه منضبط و خوب را در دستان معلمان دانست و تصریح کرد: بچه هایی که زیر دست ما هستند همه چیز را می فهمند؛ اما به روی ما نمی آورند؛ بزرگترین موعظه برای بچه ها آنچیزی است که می بینند.
 
رحیم پور ادامه داد: درست مثل ادارات همه ما دنبال دادن بیلان کار هستیم و دروغ می گوییم، بچه ها این ها را می فهمند و هر وقت مثلا بگوییم حریص نباشید می گوید متوجه منظورتان شدم؛ یعنی حریص باشم.
 
وی مشکل بزرگ جامعه و بویژه آموزش و پرورش را افراط و تفریط در مسائل عقل گرایی و حق گرایی دانست و گفت: آموزش خود مذهب و سبک زندگی دینی باید در اولویت کاری آموزش و پرورش باشد.
 
اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ما گاهی به سبک اشعری می گوییم همه احکام ودستورات خدا را بدون دلیل باید قبول کنیم و فضولی ممنوع است و یا گاهی مشابه جریان های روشنفکر همه احکام و دستورات را با علم تجربی می سنجیم و قضاوت می کنیم.
 
عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما معلمان گاهی خودمان نمی فهمیم چرا بعضی مطالب را به دانش اموزان می گوییم، تصریح کرد: آموزش و پروش نباید نسل فقط طلبکار تربیت کند، بلکه کنار طلب هایش، بدهی ها و مسئولیت هایش را به او بگوییم.
 
لازم به ذکر است، این همایش گرامیداشت با حضور و همت بیش از پانصد نفر از کارکنان و معلمان موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین(ع) مشهد برگزار شد


:: موضوعات مرتبط: ســـــخنرانـــی , اجـــتماعــــــی , ,
:: برچسب‌ها: رحیم پورازغدی , استاد , مدرسه , رشوه , نظام آموزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2971
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
مطالب مرتبط با این پست
برخي به دنبال ترویج فرهنگ جعلی انتقاد از امام‌علی‌(ع) در جامعه هستند
‌روایت خواندنی سردار فضلی از امدادهای غیبی در عملیات بیت‌المقدس
بزرگترین کمبود فرهنگی از دید آیت الله مصباح
فیلم/ روایتگری حاج قاسم سلیمانی در جمع راهیان نور
بخش مهمی از مطالب ابن عربی در "فتوحات مکیه"مربوط به حضرت حجت (عج) است
رحیم‌پور ازغدی:از مدارس ما مدیران رشوه‌گیر بيرون مي آيند
رایة الهدی
آیت الله جوادی آملی: چیزی بنام مکتب ایرانی نداریم - رایة الهدی
استخاره در امر ازدواج
ماجرای قرآنی به خط امام حسین(ع) که به دست رهبر انقلاب رسید

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه