نماز اول وقت و یاد مرگ، انسان را از شر شیطان در امان نگه می‌دارد

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 122
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 2346
:: بازدید ماه : 7678
:: بازدید سال : 45453
:: بازدید کلی : 648937
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 26 مرداد 1396
«حجت‌الاسلام سید حسین مومنی» در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت(ع) که با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه قدسی حضرت رضا(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: شیطان دشمن آشکار و بزرگترین دشمن انسان است و قسم یاد کرده که انسان‌ را به گمراهی و ضلالت بکشاند.
 
وی تصریح کرد: شیطان از راه‌های مختلفی سعی می‌کند که انسان را گمراه کند و همانطور که در قرآن کریم هم به آن اشاره شده، شیطان برای فریب انسان از چهار جهت؛ جلو، پشت سر، سمت راست و چپ به انسان حمله می‌کند تا او را گمراه کند و حمله از پشت سر به این صورت است که آخرت را در نظر انسان کمرنگ جلوه می‌دهد.
 
این کارشناس دینی افزود: انسان باید همیشه و در هر حالی دغدغه قیامت داشته باشد و مرگ را در چند قدمی خود احساس کند و حضرت امیرالمومنین(ع) نیز در این مورد فرموده‌اند:«خدا و آخرت همواره در نزد متقین بزرگ است».
 
وی اظهار کرد: شیطان می‌خواهد با فریب انسان به او القاء کند که قیامت بسیار دور است تا او را از یاد آن غافل کند. کسی هم که از یاد قیامت و حساب رسی در عالم آخرت غافل شود قطعا باکی از ارتکاب گناه نخواهد داشت.  
 
استاد حوزه علمیه ادامه داد: دومین مورد حمله شیطان از پشت سر است به این صورت که انسان را وسوسه می‌کند تا به جمع‌آوری مال و منال دنیا بپردازد، حقوق الهی از جمله خمس و زکات را پرداخت نکند و او را از فقر و تنگدستی می‌ترساند در صورتی که پرداخت حقوق الهی و همچنین انفاق در راه خدا به مال انسان برکت می‌دهد.
 
وی ایجاد شبهه در دین را مصداق حمله شیطان از سمت راست انسان دانست و اظهار کرد: در این مورد شیطان سعی می‌کند در دین خدا شبهه ایجاد کند به این صورت که حق را باطل و باطل را همچون حق جلوه می‌کند. به عنوان مثال کسی که حجاب خود را رعایت نمی‌کند طوری استدلال می‌کند که گویا حق با او است و رعایت حجاب کاری عبث و بیهوده می‌باشد.
 
خطیب حرم مطهر رضوی عنوان کرد: انسان همواره در معرض دسیسه‌های شیطانی است و نماز خواندن به خصوص در اول وقت بهترین روش برای در امان ماندن از این دسیسه‌ها است و کسی که به خواندن نماز اول وقت مقید باشد، می‌تواند نفس خود را در برابر امیال نفسانی کنترل کند.
 
«حجت‌الاسلام مومنی» یادآور شد: کسی که نماز اول وقت می‌خواند روح او به نورانیتی دست پیدا می‌کند که در پرتو این نورانیت قدرت مبارزه با نفس و پرهیز از ارتکاب گناه را پیدا می‌کند.
 
منبع: ابناء



:: بازدید از این مطلب : 1012
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه