اقامۀنمازدراين مسجدگرفتاري‌هارابرطرف مي‌كند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 344
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 1273
:: بازدید ماه : 9253
:: بازدید سال : 47028
:: بازدید کلی : 650512
نویسنده : گمنام
پنج شنبه 21 خرداد 1394

مسجد سَهْله يكي از مساجد مبارك شهر كوفه در فاصله ده كيلومتري شرق مرقد مطهر امام علي (ع) و ۲ كيلومتري غرب مسجد كوفه واقع شده است كه روايات فراواني در فضيلت عبادت در اين مسجد آمده است و در آن محرابهاي متعددي منسوب به معصومان (ع) از جمله «مقام حضرت حجت (ع) » قرار دارد.
معاون مدير يكي از گروه‌هاي كاروان اعزامي بانوان بافنده فرش‌هاي عتبات عاليات از كاشان به كربلاي معلا در حاشيه اين سفر زيارتي در خص وص اهميت و فضيلت مسجد سهله در دارالمومنين كاشان گفت: بر اساس روايت امام صادق (ع) به نقل از ابو بصير مسجد سَهْله در زمان ظهور حضرت ولي عصر (ارواحنا له الفدا) محل زندگي آن حضرت (روحي له الفدا) مي‌شود همچنانكه منزل ادريس بود.
ناصر مداحي، منزل حضرت مهدي حضرت مهدي (ع)، خانه حضرت ادريس (ع)، منزل حضرت ابراهيم(ع)، اقامتگاه حضرت خضر (ع)و مكان حركت حضرت داوود(ع) در جنگ با جالوت را از فضايل مسجد سهله برشمرد.
وي، اين روايت امام جعفر صادق (ع) مبني بر اينكه هفتاد هزار نفر بدون حساب در روز قيامت از مسجد سَهْله به بهشت مي‌روند را يادآو رشد و گفت: هر كس در اين مسجد باشد، مانند كسي است كه در خيمه رسول خدا اقامت دارد.

*فضايل مسجد سهله از نگاه اهل بيت (ع)
به گفته وي، مسجد سهله از نگاه اهل بيت(ع) داراي فضايل گشايش كار مصلاّي پيامبران، سجدگاه ملائك، افزايش عمر و كسب درجه رفيع است به طوريكه از امام صادق(عليه السلام) نقل شده است «هيچ گرفتاري نيست مگر آن كه دو ركعت نماز در اين مسجد گزارد و خداوند گرفتاري او را برطرف خواهد كرد»
اين خادم زوار كربلا با اشاره به روايت امام جعفر صادق (ع) كه «خداوند هيچ پيامبري مبعوث نكرده، مگر اينكه در اين مسجد نماز خوانده است» افزود: اين امام همام مي‌فرمايد: «روز و شبي نيست مگر اينكه ملائكه به اين مسجد (سهله) مي‌آيند و در آن عبادت مي‌كنند. »
مداحي حديث امام سجّاد (ع) در خصوص افزايش عمر نمازگزار در مسجد سهله را تاكيد كرد و گفت: آن حضرت مي‌فرمايد «هر كس دور كعت نماز در مسجد سهله بخواند، دو سال به عمرش افزوده مي‌شود.»
به گفته وي، امام صادق (ع) همچنين فرموده است: «هر كس خداي را در آن بخواند، درباره هر چه خواهد، حوائج او روا گردد و به مقام بلندي در روز قيامت دست يابد و خداوند تا جايگاه ادريس خدا او را بالا برد و از ناراحتي دنيا و مكر دشمنانش در پناه پرودرگار قرار گيرد»

*مقامات مسجد سهله
اين ذاكر و مداح اهل بيت (ع) مقام حضرت مهدي (ع)، حضرت خضر (ع)، امام صادق (ع)، مقام امام زين العابدين (ع)، حضرت ادريس (ع)، مقام صالحَين هود و صالح (ع) و مقام ابراهيم خليل (ع) را از مقامات، منزل گاه و عبادت گاه اين پيامبران در اين مسجد مهم و با فضيلت كوفه ذكر كرد.
مداحي با نقل دو داستان نجات گرفتار از چنگال ظلم با نمازگزاردن و دعاي امام صادق (ع) در مسجد سهله و مشاهده و ديدار آيت الله سيد محمد مهدي بحر العلوم با امام زمان (عج) در اين مسجد گفت: اهميت مسجد سهله به قدري است كه اهل بيت (ع) براي رفع گرفتاري از شيعيان، به اين مسجد مي‌آمدند و دعا مي‌كردند.

*مسجد حنانه
وي در پايان با اشاره اينكه مسجد حنانه نيز در بين راه نجف و كوفه، سمت شمال آن، واقع شده است افزود: به هنگام حمل سرهاي مبارك شهيدان كربلا به كوفه، سر مقدس اباعبدالله را بر زمين اين مسجد گذاشتند كه گفته اند در اين هنگام صدايي شبيه به ناله بچه شتري (حنانه) كه مادرش را گم كرده باشد بلند شد.
به گفته وي، برخي نيز مي‌گويند قبل از آن كه امام علي (عليه السلام) را دفن كنند چند لحظه جنازه شريف آن حضرت را در اين محل برزمين گذاشتند كه از زمين ناله و شيوني برخاست. از اين رو بعدها در اين مكان مسجدي ساختند كه آن را حنانه ناميدند و بعضي نيز گفته اند اين نام برگرفته از «حنا»، دير قديمي مسيحيان، بوده است.


منبع:حج




:: بازدید از این مطلب : 1840
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه