حجت الاسلام صمدی: دنبال علمی بروید که به شما نفع می رساند

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 494
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 2692
:: بازدید ماه : 8024
:: بازدید سال : 45799
:: بازدید کلی : 649283
نویسنده : گمنام
دو شنبه 6 مرداد 1393

نکاتی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین صمدی را بخوانید؛

_ بایسته های جوانی از نگاه مولا علی(ع) در نامه 31 نهج البلاغه است که به این فراز می رسیم که جوان دریاهای سهمگین را غواصی کن و به عمق دریاها غوص کن برای یافتن حق و حقیقت و زحمت و تلاش کن. یک دین سطحی نداشته باش. در دین خود تحقیق کنید و درک عمیق داشته باش. به شناخت ظاهری هیچ وقت قناعت نکن. در فروع و اصول دین درک عمیق داشته باش.

_ تویی که مسلمان هستی هفته ای یک روز را باید صرف یادگیری دینت کنی. که در روایات هم به این نکته توجه شده است. باید نسبت به دین خدا توجه لازم را مبذول کنید. دین ناموس خدا است. کسی که می خواهد با خدا آشنا شوید باید با روایات ائمه و تفحص و خواندن قرآن به این راه برود. با خواندن قرآن می توان در مقابل شیطان و هوای نفس ایستاد. یادداشت برداری کنید. امامان ما این طور به ما یاد داده اند. باید زحمت کشید والا چیزی که آسان به دست آید آسان هم از دست می رود.

_ خودسازی و صفات اخلاقی را باید جوان با به تکلف انداختن خود به دست آورد. که اولین نکته ای که حضرت بیان می فرمایند این است که کاری کن که جلوی ناخوشی ها زود از کوره در نروی. یعنی صبور باش. این نکته خیلی مهم است. بسیاری از مسائل باب طبع انسان نیست و اگر صبر نداشته باشید از بین می روید. صبر در دین جایگاهش مانند جایگاه سر در بدن است. کسی که صبر ندارد ایمان ندارد. ایمان زیر سر صبر است. خداوند همراه با صابرین است. بهترین اخلاق صبر کردن در راه حق است. شیرینی دین در اثر تحمل تلخی ها می باشد.

_ همه امور و مسائل زندگی خودت را به خدای خود واگذار کنید. یعنی خود را در دامن خدا بیاندازید بعد ببینید که خدا چطور اداره ات می کند. رحمت خود را برای تو سرازیر می کند.اگر با خدا باشید خود را به یک پناهگاه امنی سپرده اید. مانع مهم در مقابل مسائلی که باب طبع تو نیست را خود خدا دفع می کند. خود را در درگاه خدا خالص کنید. حقیقتاً بدانید که داد و نداد به دست خداست. اگر وسیله را فقط ببینید مشرک هستید. توحید یعنی همین.

_ مهم ترین حرف در منابر و اخلاقیات این است که خدا هست. کسی که به باور این حرف برسد دیگر خطایی مرتکب نمی شود. اظهار نیاز را فقط پیش خدا ببرید. خداوند می فرماید که به عزت و جلالم قسم اگر در ته دل بنده به امید کسی به غیر از من باشد حاجتش را برآورده نمی کنم. عطا و بخشش و ندادن همه به دست خداست.

_ حضرت می فرمایند که استخاره هم زیاد کنید. یعنی همیشه از خدا طلب خیر کنید. این که دو رکعت نماز استخاره بخوانید و بعد از خدا خیر را بخواهید. استخاره به معنی کتاب بازکردن نیست.  وقتی از خدا طلب خیر کنید خدا برایتان خیر می آورد.

_ امیرالمؤمنین به پسرشان می فرماید که سعی کن وصیت من را بفهمی و لحظه ای غفلت نکن. بهترین حرف، حرفی است که به انسان نفع برساند. خیر من و شما در این کلام است. خیر در علمی که به تو نفع نمی رساند نیست. دنبال علمی بروید که به شما نفع می رساند. سعی کنید در کارهایی که علاقه دارید هم درجه یک باشید.

_ حضرت فرمودند که دنبال دانشی که ارزش یادگرفتن ندارد، نروید. این دانش ها فضل است. علمی که انسان باید دنبالش برود این است که دنبال اعتقادات توحیدی برود و دوم این که دنبال اخلاق درست برود. و سومین هم احکام و رساله عملی است. که این علم دنیا و آخرت را آباد می کند. که غیر از این ها همه فضل است.




:: بازدید از این مطلب : 1507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه