شدید شدن تجملات و رسم و رسوم جاهلانه از مشکلات عمده است که باید رفع شود

میعادگاه : کـــرج . محمدشهر . ابتدای عباس آباد.بیت المهــــــــدی (عج

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3414
:: کل نظرات : 51

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 7
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 422
:: باردید دیروز : 927
:: بازدید هفته : 1349
:: بازدید ماه : 9329
:: بازدید سال : 47104
:: بازدید کلی : 650588
نویسنده : گمنام
یک شنبه 21 مهر 1392
 
 

بی‌رغبتی جوانان برای ازدواج به‌هنگام/بخش‌های فرهنگی برای تحکیم خانواده فعالیت نمی‌کنند
 

حجت‌الاسلام مرادی:

بی‌رغبتی جوانان برای ازدواج به‌هنگام/بخش‌های فرهنگی برای تحکیم خانواده فعالیت نمی‌کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین مرادی گفت: عدم رغبت جوانان به ازدواج به موقع و به‌هنگام، بحث موضوع تلخ آمار روبه رشد طلاق و شدید شدن تجملات و رسم و رسوم جاهلانه از مشکلات عمده است که باید رفع شود.
 

 

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهاب مرادی،کارشناس مسائل خانواده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به هفته ازدواج به نظر شما برای کاهش طلاق در جامعه چه باید کرد و عمده مشکلات زوج‌های جوان چیست، اظهار داشت: مشکلات ما را مناسبت‌ها حل نمی‌کند؛ در واقع مشکلات ما را رفتارها و اقدام‌های شعارگونه و تبلیغی کاهش نمی‌دهد بنابراین باید کاری اصولی انجام داده و برنامه‌های بسیاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: اینکه در یک روز مثلاً دفاتر ثبت طلاق، طلاق ثبت نکند این مشکلی را کم نمی‌کند؛ مشکل ما این است که فرزندان در دوران رشد در خانه و مدرسه، مسئولیت پذیری و علاقه‌ورزی را نمی‌آموزند همچنین دوست داشتن و دوست داشته شدن را آموزش ندیده و تمرین نمی‌کنند بنابراین دختران و پسران بیش از هر چیز باید در بحث وفاداری، تعهد و فداکاری آموزش ببنند.


*سینما، تئاتر و موسیقی کشور ما به نفع تحکیم خانواده عمل نمی‌کنند

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به اینکه ما باید در حوزه‌های تربیتی و در تمام دستگاه‌های فرهنگی در زمینه ازدواج مناسب کار کنیم و از اثر‌بخشی و خروجی آن در کف جامعه و خانواده‌ها بهره ببریم، عنوان کرد: بخش‌های مختلف فرهنگی ما مانند کتاب، رمان، سینما، تئاتر و موسیقی در کشور به نفع تحکیم خانواده عمل نمی‌کنند. به طور مثال اگر 50 سریال و تئاتر اخیر را در جامعه رصد کنیم، متوجه خواهیم شد که تعداد اندکی در راستای تحکیم خانواده گام برداشته است.

مرادی گفت: آیا سریال کلاه پهلوی به تحکیم خانواده کمک می‌کند؟ واقعا به نظر بنده ادامه پخش این سریال هیچ توجیه  فرهنگی و شرعی ندارد بنابراین باید دست به دست هم داده و مشکلات را رفع کنیم چرا که متاسفانه امروز، از 52 ازدواج ، 10 طلاق داریم و همچنین میل به فرزندآوری در گروه‌های مختلف جامعه کم شده است که این امر نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه در حال‌حاضر از انسان‌های پاک و مومن گرفته تا افرادی که در قید و بند مسائل دینی نیستند، تمایل عمومی نسبت به فرزند‌آوری ندارند و این موضوع مشکلات ماست، ادامه داد: امروز در جامعه ما بحث عدم رغبت جوانان به ازدواج به موقع و به‌هنگام، بحث موضوع تلخ آمار روبه رشد طلاق و شدید شدن تجملات و رسم و رسوم جاهلانه و تنوع و تکثر اقدامات اضافه و دست و پا گیر فرهنگی از مشکلات عمده است که باید رفع شود.

* تجملات از عوامل خطرناک در جامعه محسوب می‌شود

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به اینکه تجملات زیادی، بسیار خطرناک است، در حقیقت تجملات از عوامل خطرناک در جامعه محسوب می‌شود، اظهار داشت: برای ده سال آینده باید نگران فروپاشی خانواده و خانه‌های مجردی و تک نفره باشیم چرا که همه باید در خصوص جلوگیری از این امر جدی بوده و کار کنیم.

مرادی در راستای ترویج  ازدواج آسان و ازدواج دانشجویی گفت: بنده با ازدواج آسان مخالف هستم انتخاب همسر و مراحل قبل از عقد باید سخت باشد ولی باید در آسان‌کردن جشن‌ها و مراسم‌ها اقدام شود؛ ازدواج به معنای فرآیند انتخاب همسر باید خردمندانه و هوشمندانه باشد ولی برگزاری جشن‌ها را کم و آسان کنیم و تنها یک ولیمه با یک نوع شام ساده داده شود چرا که تجملات در این زمینه فایده‌ای ندارد.

مسئولان به جای تکرار دغدغه‌های مقام معظم‌ رهبری، آنها را عملی کنند

وی افزود: مسئولان با روحیه جهادی آنچه که خیر و صلاح جامعه است، تحت رهنمود و دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی اقدام کرده و به جای تکرار فرمایشات رهبری، این فرمایشات را به عنوان یک دستورالعمل اجرایی تبدیل به برنامه و پیاده کنند و بعد به رهبری گزارش کار دهند، نه اینکه تکرار کنند، متاسفانه در حال حاضر مقام معظم رهبری دغدغه جامعه را بیان می‌کنند و مدیران رتبه دستگاه‌های فرهنگی همه تکرار می‌کنند پس چه کسی باید این فرسمایشات را عملیاتی کند!

مرادی بیان کرد: مشکل این جاست که همه مسئولان طلبکار هستند و خود را بهتر می‌دانند ولی باید گفت که مسئولان باید دغدغه مقام معظم رهبری را عملیاتی کنند، افزود: بحث جوانان بحث چالشی و مهم است که همه دستگاه‌ها به آن توجه کنند.

وی در خصوص تبصره قانون حمایت از کودکان و نوجوانان که در آن مطرح شده است ازدواج سرپرست با فرزنده خانواده ممنوع نیست، اظهار داشت: بنده با این امر مخالف هستم بنده تاکید می‌کنم این موضوع درست نیست و باید ممنوع باشد.

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به اینکه ما کتاب خدا را بستیم و با عقل ناقص کار می‌کنیم بنابراین باید براساس دین تمام مشکلات راه حل کنیم وگرنه باید باید برای حل مسائل خانواده سراغ آمریکا برویم و به راه اشتباه کشیده شویم، گفت: مشکلات فرهنگی ما  پیچیده است که باید به فکر حل باشیم و همفکری کنیم تا به نتایج خوبی برسیم.

تسنیم




:: موضوعات مرتبط: اجـــتماعــــــی , فـــــــــرهنـگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
بزرگترین کمبود فرهنگی از دید آیت الله مصباح
بخش مهمی از مطالب ابن عربی در "فتوحات مکیه"مربوط به حضرت حجت (عج) است
رحیم‌پور ازغدی:از مدارس ما مدیران رشوه‌گیر بيرون مي آيند
رایة الهدی
آیت الله جوادی آملی: چیزی بنام مکتب ایرانی نداریم - رایة الهدی
استخاره در امر ازدواج
ماجرای قرآنی به خط امام حسین(ع) که به دست رهبر انقلاب رسید
آیت‌الله جوادی آملي: فرد بی‌حجاب بیمار است
حجت الاسلام پناهیان :ما وارد دوران مسابقه برای رعایت تقوا شده‌ایم
تأثیر قرآن و دعا بر فضای امتحانات دانشگاهی

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
شکر ،خدارا که درپناه حسینم(ع)،گیتی ازاین خوبتر،پناه ندارد........................... ....هرکسی با شمع رخسارت به وجهی عشق باخت/ زان میان پروانه را در اضطراب انداختی / گنج عشق خود نهادی در دل ویران ما / سایه دولت بر این کنج خراب انداختی.../ اللّهم عجّل لولیّک الفرج........ ...با عرض سلام و تحیّت خدمت شما بازدید کننده گرامی به اطلاع می رساند که """برنامه ی هفتگی هیئت کربلا (محمدشهر- عباس آباد - کرج ) به شرح ذیل می باشد: پنجشنبه شب ها ساعت21 با مداحی " حاج رحمــــــــان نـوازنـــــــی "/ لازم به توضیح است مراسماتی که بصورت مناسبتی برگزار می گردد از طریق سامانه پیام کوتاه به اطلاع عموم بزرگواران می رسد. سامانه پیام کوتـــــــــاه این هیئت نیز با شماره 30008191000002 پل ارتباطی بین ما و شما می باشد.لطفا نقدها و پیشنهاد های خود را و همچنین پیامک های مهـــــــــدوی و دلنوشته هایتان را جهت انعکاس در این تارنما برای ما ارسال نمایید.ضمنا جهت عضویت در این سامانه عبارت * یازهرا * را به شماره فوق پیامک نمایید. التماس دعا.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه